Ga naar inhoud


VU+ Solo2 Verbinden met belgacomfon of telenet hotspot.


georges1010

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 decoders vu+ solo2 die verbonden zijn met mijn internet via een vaste verbinding, als ik beide gebruik heb ik vaak stilstaand beeld op beide, als ik er eentje ontkoppel geen problemen meer. Nu is mijn vraag of je via een draadloze wifi verbinding op belgacomfon of telenet hotspot kan inloggen, omdat ik denk dat de twee elkaar storen. Of eventueel een andere oplossing.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tonski snapt die vraag waarschijnlijk wel maar ik kan daar niets van bakken :(

 

Wat heeft de verbinding naar het Internet uiteindelijk te maken met het kijken naar TV? Daar heb je toch geen Internet voor nodig.

Waarom zou jij op een Hotspot willen inloggen, wat zou daar het doel van moeten zijn om TV te kijken?

 

.... of bedoel je soms met 'Internet' jouw lokale LAN?

 

Misschien toch nog iets meer informatie verstrekken.

 

Ik gebruik ook 2 SOLO2, beiden zijn via een router op het lokale LAN (netwerk) aangesloten maar ik heb daar geen problemen mee.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

die vraag kwam ook elders... en al een tijd geleden

ik las dat met interesse want het zou wel één gratis internet aansluiting kunnen zijn voor je VU+ met Wlan

 

de DUO2 met ingebouwde wifi bijvoorbeeld in nabijheid wonende van het centraal station :D

dat blijkt niet mogelijk zonder dat je de controle over de linux kist verliest

 

neen daar gaat het niet om...

de suggestie dat je geen TV via satelliet meer zou kunnen kijken als je 2 vu's hebt is natuurlijjk ondenkbaar

en anders zijn we op een heel verkeerde manier aan het sharen tussen onze twee solo2

in zoverre heeft Jürgen een punt...

Dat ondersteun ik als bewust lid van het forum niet.

Slip Into Something More Comfortable

Kinobe, Stephen Hague

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een tussenstuk,kan je een ontvanger verbinden met zo'n open netwerk.Echter zou ik ook de bedoeling niet weten. :confused:

Als je zelf geen internet had,zou ik het begrijpen,dat je even zo'n verbinding maakt,voor optionele update's voor je receiver.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch geen internet nodig om tv te kunnen kijken of wel?

 

 

Maar wél als je Hbb TV er bij wilt hebben.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...