Ga naar inhoud


Mpeg4 / HD Kanalen op een oude (niet HD) televisie


ranon

Aanbevolen berichten

Heb de laatste ontwikkelingen op SAT gebied niet meer zo gevolgd.

Nu sta ik op het punt om een nieuwe decoder te kopen.

Ik heb goede dingen gelezen over de

- VU+® Solo² Full HD 1080p 

- Topfield SRP-2401 CI+

- Dreambox 800 HD SE

- Xtrend ET-9500

 

1) welke raden julllie aan?

2) kan ik op een oude televisie (niet HD) mpeg4 kanalen ontvangen?

    (met een geschikte decoder)

3) Kan ik op een oude televisie (niet HD) HD kanalen bekijken in std kwaliteit?

 

Dank.

Ranon

 

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de decoder een scart aansluiting heeft, dan wel tulp aansluiting, dan kun je een HD ontvanger gewoon aansluiten op een ouder model tv (die dat ook heeft). Er wordt dan downscaling toegepast naar huis-tuin-en-keuken PAL. Dus ja, dat kun je gewoon bekijken.

 

Welke van genoemde ontvangers de beste is, dat weet ik niet. Ik denk dat de keuze ook mede afhangt van je eigen voorkeuren. Wil je bijvoorbeeld een linux ontvanger (leuk om mee te spelen), of juist niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een oude CRT tv kan je prima naar de HD zenders Kijken..., ook de SD zenders, Mpeg2 of 4 maakt niet uit...

Je sluit je receiver aan met de scart aansluiting of component, afhankelijk wat er beschikbaar is op de tv (en de recveiver) en je kan kijken... uiteraard in SD kwaliteit. Meestal zullen HD uitzendingen wel ietsje scherper overkomen, maar dat werkt perfect.

Gaat de tv kapot, en is hij niet meer te repareren voor een redelijkbedrag, koop je een nieuwe en sluit je de receiver aan dmv een hdmi kabel, en kan je weer kijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ranon,

 

Je zit de VU+ SOLO2 al dan niet bewust bovenaan en dat zou ook mijn keuze zijn.

Een moderne snelle ontvanger waar je geen spijt van zal hebben.

 

:)

Ik zou gelijk weer een TF5000 kopen als je er mpeg4 en hd mee kon kijken.

Weet je wat voor verschil er zit tussen de VU+ SOLO2 en tf5000pvr?

Ik heb ergens gelezen dat er ook een VU+Duo is, maar ik heb nog niet begrepen wat voor verschil er is tussen beiden.

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een oude CRT tv kan je prima naar de HD zenders Kijken..., ook de SD zenders, Mpeg2 of 4 maakt niet uit...

Je sluit je receiver aan met de scart aansluiting of component, afhankelijk wat er beschikbaar is op de tv (en de recveiver) en je kan kijken... uiteraard in SD kwaliteit. Meestal zullen HD uitzendingen wel ietsje scherper overkomen, maar dat werkt perfect.

Gaat de tv kapot, en is hij niet meer te repareren voor een redelijkbedrag, koop je een nieuwe en sluit je de receiver aan dmv een hdmi kabel, en kan je weer kijken.

 

 

Wow.. Blij om dit te horen. Dat scheelt een aankoop van een TV. :) 

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens gelezen dat er ook een VU+Duo is, maar ik heb nog niet begrepen wat voor verschil er is tussen beiden.

 

Als jij tenminste de DUO en niet de DUO2 bedoeld dan kan ik daarover alleen zeggen dat de DUO intussen de bejaardenstatus heeft bereikt.

Op zich een prima apparaat, ook met 2 tuners en ook nog wel te koop maar wel al wat verouderde hardware.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij tenminste de DUO en niet de DUO2 bedoeld dan kan ik daarover alleen zeggen dat de DUO intussen de bejaardenstatus heeft bereikt.

Op zich een prima apparaat, ook met 2 tuners en ook nog wel te koop maar wel al wat verouderde hardware.

 

Ik bedoelde de duo2 :)

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is de DUO2 een moderne en snelle ontvanger maar dan ook gelijk de duurste uit de VU+ stal.

Het belangrijkste verschil tussen de SOLO2 en de DUO2 is dat de laatste verwisselbare tuners heeft en je meer dan 2 tuners kunt installeren.

 

Ik zag in jouw specificaties / wensen geen vraag naar een ontvanger met meer dan één tuner, dus schijnbaar is 2 tuners geen specifieke wens.

 

Mocht dat zo zijn dan is de net uitgekomen VU+ SOLO SE ook een prima optie.

Heel moderne en snelle hardware en een leuk prijskaartje.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeten te vragen, om mpeg4/hd te kijken moet je daar andere LNB's plaatsen op je schotel? Zijn mijn 10 jaar oude LNB's en DiSEqC geschikt om mpeg4/hd te kijken?

 

@Jürgen, ik ben filmpjes aan het bekijken over de VU+solo2. Erg mooi apparaat en alleen maar goede reviews.

Heeft de VU+solo2 niet twee tuners ook? Tenminste dat heb ik begrepen. Ze zijn alleen niet verwisselbaar las ik ergens.

Je kunt er toch gewoon meerdere kanalen mee opnemen net als mijn oude topfield?

Waarvoor moeten de tuners verwisselbaar zijn? Oeps ik moet nog een hoop bijspijkeren.

TF5000 PVR - 250 GB - FW Mrt. 2008

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de VU+solo2 niet twee tuners ook? Ja, heeft eveneens 2 Tuners

 

Ze zijn alleen niet verwisselbaar las ik ergens. Correct

 

Je kunt er toch gewoon meerdere kanalen mee opnemen net als mijn oude topfield? Correct

 

Waarvoor moeten de tuners verwisselbaar zijn? Als je naast Satelliet TV ook naar Kabel TV zou willen kijken, daarvoor heb je een Kabel Tuner nodig

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, om elke twijfel bij potentiële kopers weg te nemen, worden er bij de reklame van lnb's van allerlei zaken bijgehaald die helemaal niet relevant zijn zoals:
Full HD 1080
HD+
3D
DVB-S
DVB-S2
LTE-afscherming

Het is eigenlijk net als vroeger toen de eerste kleuren TV's op de mark kwamen. Toen werd er bij de antennes ook reclame gemaakt dat de TV-antenne geschikt was voor kleuren TV, ook totaal niet relevant.
Zoals Fuba die in 1966 schreef:
Fuba x Color: Die Antenne für heute und morgen, für Schwarz-Weiß und Farbe.
 

post-60869-0-78862800-1407835152.jpg

post-60869-0-44490600-1407835208_thumb.png

post-60869-0-94691100-1407835226_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, er zit geen verschil in lnb's voor HD of SD.

Als dat zo al wordt aangeprezen in advertenties, dan is dat pure marketing.

Dat geldt evenzo voor diseqc-switches.

 

"pure marketing" - wat heb je daar een mooi woord gevonden voor wat normale mensen LIEGEN noemen!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...