Ga naar inhoud


Triax 64 cm met duo LNB lukt niet


timon223
Ga naar oplossing Opgelost door timon223,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Kortom de schotel staat waarschijnlijk wel goed (wel beeld op de regionalen,duitse zenders   en BVN??), maar de instelling voor de signaalsterkte/kwaliteit weergave op de 23,5 staat verkeerd ingesteld.

Dat lijkt voorlopig de conclusie, ja.

 

Overigens heb je zo te zien nu zowel het schakelen via Diseqc 1.0 (A/B) aangeschakeld, als het schakelen via Tone-burst (A/B). Dat is dubbelop.

Als je met de nieuwe frequentie op 23,5 straks wel signaal meet, zou ik de tone-burst op UIT zetten. Dat zou ook moeten werken met een normale (moderne) duo-LNB.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Als eerste bedankt voor het meedenken.

 

ik zet net de receiver aan en ik vermoed dat hij zelf is gaan zoeken naar de juiste instellingen want op beide koppen nu signaal!!!!

 

Ik ben blij, heb net de smartcard online een heractivatie gevraagd want beeld van de NL zenders geeft nog steeds aan "gecodeerd signaal' ik vermoed dat de smartcard dus (nog) niet geactiveerd is.

 

In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!

 

 

 

 

post-72816-0-21814300-1407843424_thumb.jpg

post-72816-0-87399100-1407843427_thumb.jpg

post-72816-0-83030100-1407843430_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je smartcard goed in je ontvanger zit, moet je het kaartnummer uit kunnen lezen en de geldigheidsdatum via het menu.

 

 

 

hmmm dat is inderdaad een goede, heb de kaart er correct inzitten maar als ik kijk in het menu van de Amiko dan zegt ie dat er geen kaart inzit... ook niet als ik hem omdraai.... vreemd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik natuurlijk al maar ja, je weet soms niet hoe mensen handelen.

Als je ontvanger de kaart helemaal niet herkent, dan is er of iets met de software aan de hand of de kaartlezer deugt niet.

Heb je de chip al eens schoon gemaakt met een heel klein beetje vochtige theedoek.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...