dutchandrew Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Kortom de schotel staat waarschijnlijk wel goed (wel beeld op de regionalen,duitse zenders en BVN??), maar de instelling voor de signaalsterkte/kwaliteit weergave op de 23,5 staat verkeerd ingesteld.
a33 Geplaatst: 11 augustus 2014 Geplaatst: 11 augustus 2014 Kortom de schotel staat waarschijnlijk wel goed (wel beeld op de regionalen,duitse zenders en BVN??), maar de instelling voor de signaalsterkte/kwaliteit weergave op de 23,5 staat verkeerd ingesteld. Dat lijkt voorlopig de conclusie, ja. Overigens heb je zo te zien nu zowel het schakelen via Diseqc 1.0 (A/B) aangeschakeld, als het schakelen via Tone-burst (A/B). Dat is dubbelop. Als je met de nieuwe frequentie op 23,5 straks wel signaal meet, zou ik de tone-burst op UIT zetten. Dat zou ook moeten werken met een normale (moderne) duo-LNB. groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
timon223 Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 Hallo allen, Als eerste bedankt voor het meedenken. ik zet net de receiver aan en ik vermoed dat hij zelf is gaan zoeken naar de juiste instellingen want op beide koppen nu signaal!!!! Ik ben blij, heb net de smartcard online een heractivatie gevraagd want beeld van de NL zenders geeft nog steeds aan "gecodeerd signaal' ik vermoed dat de smartcard dus (nog) niet geactiveerd is. In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor het meedenken!
satencom Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 smartcard om draaien Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
timon223 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Smartcard zit goed in de receiver, volgens gebruiksaanwijzing, heb hem toch omgedraaid maar melding blijft het zelfde. Heb een mail gestuurd naar canal digitaal... blijft vaag verhaal. groet Timon
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Als je smartcard goed in je ontvanger zit, moet je het kaartnummer uit kunnen lezen en de geldigheidsdatum via het menu.
timon223 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Als je smartcard goed in je ontvanger zit, moet je het kaartnummer uit kunnen lezen en de geldigheidsdatum via het menu. hmmm dat is inderdaad een goede, heb de kaart er correct inzitten maar als ik kijk in het menu van de Amiko dan zegt ie dat er geen kaart inzit... ook niet als ik hem omdraai.... vreemd
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik mag toch wel aannemen dat je de kaart er zo in steekt, dat de chip op de kaart als eerste in de gleuf gaat.
timon223 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 haha, ja volgens mij wel (zie afbeelding)
Sprietje Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 (aangepast) Dat dacht ik natuurlijk al maar ja, je weet soms niet hoe mensen handelen. Als je ontvanger de kaart helemaal niet herkent, dan is er of iets met de software aan de hand of de kaartlezer deugt niet. Heb je de chip al eens schoon gemaakt met een heel klein beetje vochtige theedoek. 13 augustus 2014 aangepast door Sprietje
Johan45 Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Als ik me niet vergis gaat het hier om een nieuwe kaart, de chip nu al schoonmaken heeft dan geen nut. Ik vermoed dat de softcam nog niet is geïnstalleerd waardoor de gecodeerde zenders van het abonnement niet open gaan. Vult u rustig aan !!!
timon223 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 @Sprietje kaart is nieuw, maar toch even geprobeerd... geen resultaat. Ga morgen even langs bij de leverancier uit Zoetermeer. Kijken of zij een oplossing hebben
timon223 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 @Johan hoe moet ik dat doen? die cam software installeren?
timon223 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Overigens kom ik dit tegen onder plugins
Rivellino Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Je kunt de smartcard omdraaien of omdraaien. Op de foto schuif je de smartcard naar binnen met de chip aan de bovenkant. Bij mijn Solo2 moet de chip aan de onderkant zitten. KPN Box 12 glasvezel
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen