Ga naar inhoud


DAB+ ontvanger MET antenne aansluiting


kees321

Aanbevolen berichten

ik ben langzaam op zoek naar een DAB+ radio met externe antenne aansluiting

zo kijk ik bv naar een : Technisat digitradio 50

maar ik kan er niet achter komen of die nu wel of niet een ant. aansluiting heeft

ook bij andere radio's wordt het goed geheim gehouden . . .

vreemde zaak nmi, gaat men er van uit dat alles op een sprietje zou moeten kunnen werken ?

dat is bij mij zeker niet het geval, ik heb een imperial dabman 20

(werd door bekende van oorsprong duitse webwinkel na ~10dgn op de ochtend van vakantie-vertrek toch nog net op tijd geleverd :->  )

 

het gaat me dus om een eenvoudige tafel radio, evt zou een autoradio ook kunnen, die heeft iig een antenne aansluiting :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kees321: een direct op je vraag inzake de Technisat heb ik helaas niet.

 

Maar wel een soort waarschuwing v.w.b. de antenne van de Dabman20 (die ik namelijk ook bezit)

In mijn regio (NH) is de (stabiele) telescoopantenne volstrekt toereikend om een stabiele DAB+ ontvangst te bereiken.

Maar let wel: zodra je oortjes inplugt, wordt de antenne uitgeschakeld en dienen de oortelefoonkabeltjes als antenne.

Helaas zijn vele handhelds behept met dit euvel.

Die onbenullige draadjes zijn bij lange na niet voldoende voor DAB+ tenzij je in- of naast een zender woont natuurlijk.

 

Alleen bij Sangean blijft de telescoopantenne , voor zover aanwezig natuurlijk, onder alle omstandigheden actief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben langzaam op zoek naar een DAB+ radio met externe antenne aansluiting

zo kijk ik bv naar een : Technisat digitradio 50

maar ik kan er niet achter komen of die nu wel of niet een ant. aansluiting heeft

ook bij andere radio's wordt het goed geheim gehouden . . .

vreemde zaak nmi, gaat men er van uit dat alles op een sprietje zou moeten kunnen werken ?

dat is bij mij zeker niet het geval, ik heb een imperial dabman 20

(werd door bekende van oorsprong duitse webwinkel na ~10dgn op de ochtend van vakantie-vertrek toch nog net op tijd geleverd :->  )

 

het gaat me dus om een eenvoudige tafel radio, evt zou een autoradio ook kunnen, die heeft iig een antenne aansluiting :-)

 

Hier heb ik de gebruiksaanwijzing gevonden:

https://www.technisat.com/assetsFS/downloads/assets/medias/docus/56/BDA_DigitRadio_50.pdf

 

Het lijkt erop dat er geen aparte antenneaansluiting is, alleen een "wurfantenne"

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DAB+ radio met externe antenne ingang is inderdaad niet altijd makkelijk te vinden...

 

De Technisat DigitRadio 100 DAB-Radio Adapter heeft ook een externe aansluiting voor Antenne... kost ca 60 euro

Voordeel is dat deze radio aangesloten wordt op je bestaande versterker, en je dus prima geluid krijgt uit je boxen, en niet via kleine luidsprekertjes die op veel van die "kofferradio-achtige apparaten zit... Nog een plus is dat hij ook als Internetradio gebruikt kan worden!

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de gebruiksaanwijzing van de Digitradio 100 staat hier:

https://www.technisat.com/assetsFS/downloads/assets/medias/docus/51/$v2/BDA_DigitRadio_100.pdf

 

Bij een bekende Nederlandse internetwinkel zie ik de radio staan voor € 69,99 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sverige:

Ik zie even niet hoe die als internet radio kan dienen.

Wat zie ik over het hoofd?

René.

 

Dat is een goede.... Ik heb net de handleiding doorgelezen, en daar praten ze helemaal niet over internet radio....

Ik ga de vraag aan Technisat stellen.... want dat vind ik wel erg vreemd!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het antwoord is binnen....

De digit radio 100 is dus GEEN internetradio... Er is dus blijkbaar een foutje in de specificaties geslopen... maar dat is iets wat je wel zuur kan opbreken als je niet verder in de handleiding gaat kijken...

 

Sehr geehrter Herr xxx,

vielen Dank für Ihre Anfrage u. Ihr Interesse an unseren Produkten.

Das Digitradio 100 ist in der Tat kein Internetradio. Für diese Anwendung können Sie aus unserem derzeitigen Produksortiment folgende Geräte verwenden:

Digitradio 400 link naar webshop verwijderd.

 

Digitradio 450 link naar webshop verwijderd.

Digitradio 500 link naar webshop verwijderd.

Ich hoffe ich konnte Ihnen mit diesen Hinweisen weiterhelfen u. verbleibe



Mit freundlichen Grüßen

...
 

aangepast door Johan45
Afzender gegevens verwijderd en commerciele liks verwijderd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik met je eens... daarom was ik ook geinteresseerd... :)  al is voor mij het internetradiogebeuren wel veel interessanter dan het DAB+ omdat er in Nederland weinig te vinden is wat ik graag wil horen...

Ik heb iets gelijkaardigs op mijn versterker aangesloten, maar dan zonder DAB of FM... alleen internet radio.

En daar ben ik uitermate tevreden over! Ik heb een "Logitech squeezebox touch" Hetzelfde principe dus... maar net "andersom".

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Digit Radio 100 is een vrij kleine ontvanger die werkt met een 6 volt adapter..

Ze zijn dus ideaal als dab+ ontvanger voor in de auto.

Met een sprietantenne gaat dit prima hij heeft daarvoor een coax ingang.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

ik gebruik deze:

http://www.radiowinkel.com/a-36921587/dab-radio-s/scansonic-r3bt-dab-fm-radio-met-bluetooth-zwart/

 

de telescoop antenne kun je er afhalen ( hier is zelfs een speciale sleutel voorbij geleverd) waarna je er een buiten

antenne kunt op schroeven.

 

bij specificaties staat bv:

  • Telescoopantenne, afneembaar, F-connector

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...