Ga naar inhoud


De VU+ Solo² en acht kanalen opnemen


PeBoAnt

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

dames,

 

kunnen we gewoon bij het topic blijven? We hoeven onze woorden hier niet te wegen, de vraag is of een solo2 8 kanalen gelijktijdig kan opnemen. Met kanalen zullen dan tv streams worden bedoeld.

 

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat je er 8 tegelijk kan opnemen. Als je een solo2 hebt zul je dus 4 kanalen van de ene transponder, en 4 van de andere moeten opnemen. Dat de kans dat er op 8 kanalen gelijktijdig iets interessants wordt uitgezonden dat is de vraag niet.

 

Wel dien je rekening te houden met de encryptie die wordt gebruikt door de aanbieder. In het geval van Canal digitaal zou je er maar 4 gelijktijdig kunnen decoderen, en sommige "geleende" kanalen van derde partijen waar de canal digitaal encryptie aan toegevoegd is kan het zo maar zijn dat je 4 niet eens haalt.

 

Dus resumerend, het kan goed dat je 8 kanalen tegelijk kunt opnemen, maar de eerste begrenzing waar je tegenaan loopt is de encryptie, en daarnaast zullen de interessante kanalen vaak niet op dezelfde transponder zitten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

neen, dat is geen optie. Kan ook niet, want als je te lang wacht kan je ze alsnog niet zien. Ik meen dat men bij Pli daar in het verleden eens over heeft gedacht ten tijde van het invoeren van de sid limit @ CanalDigitaal. Dan nog, noem eens 8 programma's op die je niet wil missen die ook nog eens op het zelfde moment worden uitgezonden verspreid over 2 transponders....

Het is een theoretisch verhaal. Hoewel, mijn duo2 heeft er wel eens 5 tegelijk gedaan, maar dat was dan met 3 sat tuners, en alle 5 waren gewoon prima gelukt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag drie zenders geselecteerd voor opname RTL 4 SBS en Veronica. Geen complicatie tijdens selecteren. Echter een programma is opgenomen de anderen blijven zwart. Heb dus een solo2 En twee tuners elk voorzien van haar of zijn kabel.

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent helaas onvolledig met jouw verstrekte informatie.

 

Als de 3 genoemde zenders in HD zijn opgenomen, dus RTL4HD, SBS6HD en VeronicaHD dan zal dat inderdaad niet lukken omdat alle 3 op verschillende transponders zitten.

 

Bedoel je echter RTL4(SD), SBS6(SD) en Veronica(HD) dan moet dat geen enkel probleem zijn.

Althans heb ik dat zo net op mijn SOLO2 getest en alle 3 de opnamen zijn afspeelbaar.

 

Overigens deze test ook onder OpenPli 4.0 gedaan.

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan staat er toch echt iets verkeerd in de instellingen of jij kijkt niet goed.

 

Als je nu naar de EPG gaat en daar achter elkaar via de Timer toets van de zenders RTL4HD, SBS6HD en VeronicaHD de lopende zendingen programmeert dan gaan de eerste 2 prima maar bij de derde krijg je een melding Timer conflict.

 

Dus er komt toch wel duidelijk een waarschuwing.

 

Ik heb nog niet geprobeerd om in de toekomst deze 3 zenders tegelijkertijd in eenzelfde tijdsperiode te programmeren maar dat lijkt mij geen verschil op te leveren.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van de verkoop argumenten van de solo2:


 




De VU+ Solo² satelliet ontvanger heeft twee DVB-S2 tuners waarmee u maar liefst 8 kanalen tegelijkertijd kunt kijken en opnemen. 

 

Eigenlijk valt deze omschrijving van de VU+Solo2 receiver dus onder de categorie "volksverlakkerij"

als zelfs gebruikers met een meer dan gemiddelde kennis van satelliet ontvangst er niet uitkomen.

Ik moet ook weer denken aan de ergens gelezen opmerking:   Als je alleen CD/TVV wilt kijken moet je geen Linux ontvanger kopen.

​Jammer genoeg verkochten zelfs CD/TVV  minderwaardige receivers met een hoog irritatie level. (bv. Philips DSR8121 PVR)  


Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, jij slaat de plank mis want het is geen 'Volksverlakkerij' maar feit, dit is hierboven ook al door Wiz in bericht #17 uitgelegd.

Er staat dus duidelijk '..kunt kijken en opnemen..' en dat kan dan ook.

 

Echter ben ik wel van mening dat men misschien aan had moeten toevoegen dat dit alleen mogelijk is als aan alle (programma)technische voorwaarden is voldaan en dat dit in de praktijk niet realistisch is.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

he uh, PeBoAnt?

 

waar gaat deze informatieve berichtgeving nu mis?

 

dat er iemand tussentijds een heel ander balletje in het spel bracht, betekend nog niet dat ik niet achter de mogelijke optie sta om 8 opnames tegelijkertijd op mijn harddisk te programmeren...

 

jij hebt het over heel andere kwesties

welke is nog niet echt duidelijk

volksverlakkerij bestaat uit twee initiële principes : 1 jij leest iets van iemand en 2 geloofd dat zonder controle.

 

lees nog maar eens terug (ook op het forum inzake aantal opnames)

niemand van VU+ schrijft ergens dat je gegarandeerd 8 opnames in elke situatie en omstandigheid kunt maken

dat doet dreambox ook niet

dat doet niemand

 

je hebt dus eventueel je zelf ver lakt.

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het dan niet eerlijker zijn om in al die product omschrijvingen van de VU+Solo2 te vermelden: gegarandeerd terzelfder tijd 2 programma's opnemen en één kijken en indien alle parameters juist zijn tot 8 mogelijk.

 

he uh, PeBoAnt?

 

volksverlakkerij bestaat uit twee initiële principes : 1 jij leest iets van iemand en 2 geloofd dat zonder controle.

 

je hebt dus eventueel je zelf ver lakt.

1.Het verkoop argument staat bij iedere internet verkoper.Zonder enige uitleg. 2. Controleren, op dit forum misschien? 

Eigenlijk hou ik van dit topic een vervelend gevoel over. Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stop even met dit Forum want men bejegend elkaar hier op een manier waar de honden geen brood van lusten.

Jammer bedankt die altijd netjes hebben geholpen met normale bewoording ook al stelde ik een "domme vraag".

Vr.gr. Andre

Bedankt voor je hulp!

Vu Solo 4K  - PLI Develop  :)  LG 55 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het dan niet eerlijker zijn om in al die product omschrijvingen van de VU+Solo2 te vermelden: gegarandeerd terzelfder tijd 2 programma's opnemen en één kijken en indien alle 

 

Zelf dat zou er dan niet mogen staan want ook dat is alleen maar mogelijk als

 

Bij gebruik van 1 LNB (doorlussen)

beide zenders op dezelfde satelliet - transponder - polariteit zitten

 

Bij gebruik van 2 LNB's levert dat natuurlijk geen problemen op

 

Dus eigenlijk verwacht je nu van de fabrikant of importeur of verkoper dat zij de verschillende gebruiksopties toelichten.

Ik ben toch nog steeds van mening dat als jij een product koopt jij je vooraf terdege over de beschikbare mogelijkheden informeert.

 

Dus waarom je nu van dit forum een vervelend gevoel over houd kan ik niet helemaal volgen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Bij gebruik van 2 LNB's levert dat natuurlijk geen problemen op

 

Ook dat kan problemen opleveren want het ging over 2 opnemen én 1 kijken dat kunnen dus totaal 3 verschillende transponders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...