Ga naar inhoud


De VU+ Solo² en acht kanalen opnemen


PeBoAnt

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als 73 jarige die niet "digitaal" opgegroeid is het soms lastig om bij te blijven met de huidige techniek.

Veel vragen komen pas achteraf en niet voor dat je iets aanschaft.

Ik was al heel tevreden met mezelf toen ik de VU+Receiver binnen een uur geïnstalleerd had met Oscam softcam en al. 

Het vervelende gevoel ontstaat als anderen het probleem allemaal begrijpen en kunnen benoemen, maar dat ik het ondanks de uitleg het schijnbaar maar niet snappen wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik stop even met dit Forum want men bejegend elkaar hier op een manier waar de honden geen brood van lusten.

 

 

Andrija, uiteraard is het jouw goed recht dat jij je ongenoegen uit en met het forum wilt stoppen, wat dat dan ook mag betekenen maar ik ben dan toch wel nieuwsgierig waarop jouw ongenoegen is gebaseerd.

Wellicht zal mijn reactie in bericht #12 ook daartoe hebben bijgedragen want daarop reageerde jij althans.
 
 

Met twee tuners en twee aparte aansluitingen loopt het soms met drie opnames al mis. (ook als de VU aangeeft dat er geen conflicten zijn).

 

 

Mijn onderstaande reactie was gebaseerd op jouw melding hierboven.

 

Ook dit is weer zo'n kreet in het wilde weg.

Waarom niet met feiten onderbouwd zoals met welke Image en welke zenders worden opgenomen.

Als je tegelijkertijd 3 gecodeerde zenders wilt opnemen die allen op verschillende transponders / satellieten zitten, ja dan loopt die vast.

 

 

Ik zeg daar in feite niets verkeerds mee want jij schrijft hier iets zonder enige toelichting of onderbouwing van feiten en dat is naar mijn mening losse kretologie,

In een later door jou geschreven bericht ben je weer niet volledig maar verwacht dan correcte en steekhoudende antwoorden.

Dat roept dan inderdaad soms wat kort door de bocht reacties op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende gevoel ontstaat als anderen het probleem allemaal begrijpen en kunnen benoemen, maar dat ik het ondanks de uitleg het schijnbaar maar niet snappen wil.

 

PeBoAnt, zelf ben ik ook 70 en ik begrijp wat jij bedoelt voor wat de uitleg m.b.t. de techniek betreft.

 

Naar mijn mening ontstond jouw ongenoegen echter door onze reactie op jouw opmerking 'Volksverlakkerij' en dat heeft toch niets met techniek te maken maar puur met een persoonlijke stelling die door andere leden werd tegengesproken en dat lijkt me toch heel normaal.

Dus ik begrijp niet goed waar jij nu zo ontstemd over bent.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het is niet moeilijk. De vu solo2 zal best 8 kanalen kunnen opnemen als je 2 tuners tot je beschikking hebt. Dat is geen verlakkerij, pak maar een fta transponder waar 70+ van die bagger zenders op zitten, en start een opname voor 5 minuten, schakel naar de volgende (je zal zien dat je dan nog steeds maar 1 tuner gebruikt). Start weer een opname van het kanaal waar je staat voor 5 minuten en herhaal dat totdat je op 8 zit. Of schakel bij de 5e over naar een andere transponder, dan zul je zien dat de tweede tuner zal worden gebruikt. 8 zal denk ik wel het maximum zijn.

 

Wacht tot ze allemaal klaar zijn en bekijk de opnames. Dat zal ongetwijfeld succesvol zijn. Dan nu de werkelijkheid, we hebben te maken met een nederlandse provider (of de zuster in het geval je in belgie woont). Deze provider heeft het aantal kanalen wat je gelijktijdig kan decoderen vast gezet op 4. En de kanalen die je met een smartcard kan zien zijn ook nog eens onderverdeeld op een veelvoud van transponders.

 

Als je in een folder ziet staan dat je 8 opnames tegelijk kan maken, dan is daar geen woord van gelogen. Dat je het in onze situatie niet kunt gebruiken, enerzijds door de versnippering van kanalen over de transponders, en anderzijds doordat je maar 4 kanalen tegelijk mag decoderen van je provider doen daar niets aan af.

 

Ik snap eigenlijk niet waarom men hier dan een nare smaak of een raar onderbuik gevoel van krijgt, we kunnen het niet mooier maken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

We weten dat we om de tuin gelijnt worden met gedeeltelijke waarheden, door leveranciers, fabrikanten en test rapporten, die er soms zelf de ballen verstand van hebben. Net zoals Ariel elke week verbeterd is en nivea of whatever je huid verbeterd. Er zijn mensen die simpel genoeg van alles kopen zonder wat onderzoek ( kunnen) verrichten.

 

Enerzijds, waar moet je zoeken, wat moet je zoeken, is voor nieuwe kopers vaak moeilijk uit te vogelen, en daarom anderzijds, om het onderzoek te vergemakkelijken en het heen en weer gedoe wat te verminderen:....

 

Zou iemand voor deze, terugkerende vraag, die enerzijds heel basic is maar toch een tech. achtergrond bevat, de beperkingen en mogelijkheden etc in een vast gepinde topic kunnen beschrijven?

 

Geeft dus drie verschillende mogelijkheden. Single tuner, dual tuner, 2x dual tuner.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Single tuner is een transponder, dual tuner zijn 2 transponders 2 x dual tuner zijn 4 transponders die je tegelijk kunt ontvangen.

Vooropgesteld dat elke tuner beschikt over zijn eigen LNB.

 

Wat je daarvan zichtbaar kunt maken hangt af van het al dan niet gecodeerd zijn van die zenders op die transponders en de beperkingen die de provider ingebouwd heeft t.a.v het gelijktijdig decoderen van programma's. Ook de data rate zal zijn limiet kennen en het aantal zenders begrenzen wat je tegelijk kunt opnemen of bekijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, cees, leuk maar op zich is dat besproken. En het gaat juist om te stoppen met al die uitleg welke iedere twee, drie weken wederkeert.

 

Laat iemand een uitgebreid verslag maken, en vraag aan een collega moderator, of ze er een FAQ - vastgepind(de) gesloten topic van maken.

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

 

op een en dezelfde transponder kun je meerdere opnames gelijktijdig maken van zenders die op die transponder staan

MITS de TVVlaanderen kaart dat permiteert

(op FTA ongecodeerd zul je misschien op 8 opnames uitkomen)

Waar moet ik dan precies op letten? ik bedoel maar.. hoe kan ik zien op welke transponder ze staan?

 

Ik heb tvv en cd en was hier terecht gekomen tijdens mijn zoektocht om op 2 a 3 kanalen tegelijkertijd te kunnen opnemen en nog tv te kunnen kijken natuurlijk :).

Ik heb een Solo2 en beide tuners hebben kabel naar de satelliet. Ik denk dat mijn instellingen goed staan en het moet al serieus stormen wil ik geen beeld meer krijgen dus de ontvangst zit ook wel snor.

 

Ondertussen ben ik wat gaan opzoeken in mn decoder en kwam tot de volgende transponderinfo

16jfyf9.png

http://nl.tinypic.com/r/16jfyf9/8

 

bij het testen met opnemen kon ik maximaal 7 programmas (op verschillende zenders : ned1,ned3,rtl4,rtl5,rtl7,net5 en veronica) tegelijkertijd opnemen maar geen tv meer kijken of 6 opnemen en nog 1 naar keuze (die nog wit was en niet lichtgrijs) kijken. Dit lukt niet zomaar bij alle zenders en dat zal dan wel te maken hebben met op welke transponder ze staan.

 

vb : 2BE,vier,vijf,vitaya,jim en acht kon ik allemaal samen opnemen zonder problemen.

       Als ik er hier 2 van neem en ik wil vtm ook gaan opnemen, is dat niet meer mogelijk.

 

In de foto hierboven van het excell-documentje heb ik dus alle info genoteerd - die ik op de solo2 kon vinden - 

Kan iemand hier, me aub zeggen waar ik op moet letten om te weten welke zenders op welke transponder staan?

 

De meeste programmas die we willen opnemen zijn op RTL4,SBS6,Veronica,VTM,2BE en VIER

 

Indien je nog wat meer info nodig hebt, zal ik het met alle plezier opzoeken voor je.

 

Mvg,

Jurn

Link naar reactie
Delen op andere sites

De frequenties staan gelijk aan de transponder nummers.

Als je die nu ook in de lijst toevoegt dan zal je al snel zien dat het niet eenvoudig is om een aantal zenders tegelijkertijd op te nemen.

 

Wellicht val ik in herhaling maar zenders uit deze lijst met dezelfde satelliet, frequentie en polariteit kun je tegelijkertijd opnemen / bekijken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ok. De frequentienrs. Nu weet ik waar ik op moet letten.

Had die niet erbij geplaatst wegens te veel cijfers.

Weet ik morgen ook weer wat gedaan. :)

 

Dankje Jürgen.

 

Ik weet dat het niet makkelijk is om meerdere dingen samen op te nemen mja, weten wat je niet kan is ook een grote kennis ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Je kunt heel makkelijk zien welke zenders op dezelfde transponder zitten van de zender waarop je afgesteld bent.

 

Stem b.v. af op NPO 1 HD en haal dan de kanaallijst naar boven, druk dan op groen/satellieten en kies vervolgens huidige transponder, je ziet dan alle zenders die op die transponder zitten.

Voor NPO 1 HD dus

AT 5

Canvas HD

Een HD

Fox Sport 2 HD Int.

Foxlife

HBO HD

Net 5 HD

NPO 1 HD

NPO 3 HD

Veronica/DisneyXD HD

 

Misschien wist je dit al maar dan voor anderen misschien een weetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me hierbij af,of het wel nodig is,te weten welke transponder de zenders zitten??

Als ik via de epg een opname wil plannen,komt er een keurige melding,als er een timer conflict is.Dit is hier op een bericht ook weergegeven.Als ik 2 programma's na elkaar opneem op dezelfde zender,en een derde programmeer dezelfde tijd,krijg ik geen conflict.Als ik echter 3 opname's wil doen,op dezelfde tijd,op 3 transponders,krijg ik keurig de melding "timerconflict" en krijg ik een scherm,waar ik het conflict kan oplossen.

Dus hoef ik mij dus geen zorgen te maken,en uit te zoeken,welke transponders de zenders gebruiken waar ik een opname van wens.

Het is wel zo,dat geen timer conflict,je gegarandeerd op een perfecte opname,omdat je buiten de tuners en hardware,afhankelijk bent van je provider(s).En als je dan een extra kaart gebruikt met een sid beperking van 2,heb je mogelijks 3 mislukte opname's.Maar hierbij,is dit niet de fout van de fabrikant,maar door de beperkingen die de provider ons opleggen.

Ook ik ben geleerd geweest,dat sommige specificatie's die zijn gegeven,meestal onder ideale omstandigheden werden genoemd.Ook de praktijk en de theorie is soms geheel anders.Waarschijnlijk speelt bij meerdere opname's,bvb 6,ook een rol,hoe de schrijfsnelheid is van de harddisk die in de vu zit.Of de snelheid van de netwerkkaart en hetgeen ertussen zit,als je het doet op een nas.

Ook treed ik me bij,een bericht,of het nu wel in de praktijk voorkomt,dat je 8 opname's maakt tegelijkertijd?Het is misschien leuk te weten als het technisch kan,maar in de praktijk,ben ik het nog nooit tegengekomen,dat ik meer dan 2 of als het overlappende programma's zijn tijdelijk 3 opname's loopt.

Ik gebruik hierbij een vu duo met pli 4.0. en dit geeft perfect weer,als een opname niet mogelijk is. (uitgezonderd de provider beperkingen).Als dit bij bepaalden niet het geval is,dan vraag ik mij af,of er niks verkeerd is ingesteld.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...