Ga naar inhoud

Plex - server op VU+, mogelijk? Blok schema software opbouw VU+

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste

Is het iemand gelukt om een PLEX server te installeren op een VU+ Solo2 of DUO2?

Ik weet dat enigma2 een app is op de software van VU+.

Wat is eigenlijk de linux distributie die te vergelijken is met wat draait op de VU+?

Moet ik, volgens de community OpenPLi, BlackHole en VTi als een linux distro beschouwen? 

je kan n.l OpenPli op Ubunto installeren dus hoe kan OpenPli zelf een distro zijn. Ook lees je ook weer dat OpenPLi firmware is. En dat kan /klopt ook niet.

Of dat er een nieuwe enigma2 kernel is. Een distro met twee kernels?

Is er ergens een blok schema van hoe de vork in de steel zit?

aangepast door wiz
tikfout verbeterd

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

• Moderator
Geplaatst:

je moet niets, je mag hier :) De flash van je settop box wordt vol geschreven met een openembedded linux versie die veelal door de maker van de soc wordt gedicteerd. Immers, zij leveren de drivers af aan de fabrikant (en de diverse teams die images maken). Bovenop dat embedded linux draait enigma2. Ik denk niet dat je plex naast enigma op een open embedded systeem kan draaien omdat je denk ik wat libraries te kort zult komen. De downloads die er bij plex staan gaan uit van een full blown x86 / x64 systeem inclusief alle libraries. In je flash op je settop box heb je alleen de libraries staan die daadwerkelijk gebruikt worden. Niet meer en niet minder.

Gezien het feit dat het closed source proprietary software is acht ik de kans klein dat je dit zou kunnen gaan ontwikkelen om op een settop box te kunnen laten draaien.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

bedankt.

zal eens op zoek gaan naar de open embedded linux versie.

Oh, kijk, :cool:  met de magische woorden 'embedded' en 'open' heb ik dit al gevonden

http://blog.videgro.net/2013/05/how-to-compile-software-for-vu-plus/

Eerdere versies van Plex waren nog opensource.

Had Plex op mijn hackintosh draaien, maar denk dat ik maar een RPi aanschaf en wat zaken ga verschuiven.

Er zou een Plex Client plugin bestaan voor de VU+

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...