Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goedenavond,

Wie weet wat er eventueel aan de hand is.

Ik heb 2x een dreambox DM800, op 1 schotel (Bigsat) met vier koppen.

Ik ontvang de volgende satellieten:

Astra 1,2,3 en hotbird

De astra 1, 2 en hotbird vallen regelmatig weg op beide Dreamboxen. Astra 3 geeft geen enkel probleem.

Als ik op op satellieten kijken dan krijg ik goed signaal op beide dreamboxen.

Als de Satellieten er wel zijn dan is het signaal ook uitstekend. maar ze kunnen ook zo wegvallen en dan is het signaal 0,00. Drie van de 4 heeft dit probleem, echter er is nooit een probleem op de Astra 3.

Ik zou het echt niet meer weten.

aangepast door Darkie

DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)
2x DM800HD - Pli img.

Geplaatst:

dus nooit problemen gehad.ok

waarschijnlijk terug beter uitrichten.

er kan ook vocht of je diseqc swtsh die het aan het begeven is 

of heb je er nieuwe software opgezet en welke bij de beide dreamboxen 800??

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Ik sluit me aan bij de vorige:

vocht in de switch (en of de connectoren). Meest voorkomend probleem als je zelf niets hebt aangepast. Wellicht handig om te vermelden wat je DiseqC volgorde is (welke satelliet zit op welke LNB?). Dikke kans dat de Astra 3 op de 1-poort zit (waardoor niet geschakeld hoeft te worden) en dus blijft werken.

Gebruik voor de montage echte buitenpluggen die je met een pomptang moet aanbrengen. Deze zijn spatwaterdicht en beschadigen je aardmantel niet. Heb je meteen beter signaal..

Geplaatst:

Mijn 4 koppen hebben dubbele uitgangen en gaan naar 2 diseqc 1 voor de DM800 boven en 1 voor de DM800 beneden.

Er is geen nieuwe Software geïnstalleerd en soms doen de satellieten het ook wel, de ontvangst is dan uitstekend.

Als er problemen zijn met de diseqc, dan zou dit probleem zich moeten voordoen op 1 Dreambox, maar ik heb het probleem bij beiden. Mochten het de aansluitingen wezen van de kop, dan zou ik de satellieten ook niet kunnen vinden op de Dreambox(en).

Of ik zou 3 koppen moeten hebben waarvan de binnenkant niet goed meer werkt?

2x DM800HD - Pli img.

Geplaatst:

Het werkt toch ook wel, dus kun je de satellieten vinden. Grote kans dat er een verbinding slecht is meestal doordat vocht in de coax is getrokken. Haal enkele cm af van een verdachte kabel bij de lnb en monteer een nieuwe connector zoals aangegeven.

Geplaatst:

lijkt mij ook door weersinvloeden te komen...

vooral de laatste paar dagen natuurlijk

als er een lek zit stoort dit het ganse systeem

verdraaid door een windhoos kan ook

dus de ladder uit het schop halen

Orlando in Love

Japanese Breackfast

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ladder gebruikt, alles ziet er nog keurig uit. Ik zal de kabels van de schotel naar de diseq vervangen voor de zekerheid. Ik laat wel even weten hoe het is afgelopen :)

2x DM800HD - Pli img.

Geplaatst: (aangepast)

Maak eens een foto van de lnb's vanaf de schotel genomen zodat je de voorzijde van de koppen goed kunt zien.

Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat de schotel vergaan is want dan zou je de Astra 23,5 ook niet goed meer ontvangen. Ook de coaxkabel lijkt me onwaarschijnlijk want je hebt het bij 3 lnb's en bij 2 ontvangers.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen