Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Natuurlijk worden die schijven op verplaatsing maar 1 keer per maand aan elkaar vergeleken,om dus 2 dezelfde backups te hebben.

Ah, de achilleshiel.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bittorent sync lost dit op, sync overal naar toe, zelfs over internet. Je kan de pc gewoon uitzetten terwijl hij bezig is, gaat de volgende keer gewoon verder.

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Geplaatst: (aangepast)

als het geen mechanische zaken meer in beweging zet en ook niet hoorbaar een poging tot doet is meestal de disk aandrijving stuk waarbij het wel eens voorkomt dat het een bekend malleur is bij dat type / merk.

in heel enkele gevallen is er dan nog iets te repareren door het verwisselen / vervangen van de sturing van die aandrijving

ook die gevallen heb ik al eens gelezen op sat4all hardware subforum.

indien je dat laat doen kan het duur worden, maar een recovery in euro's per megabYte is ook erg duur

(de aanbiedingen staan natuurlijk op het internet - en we noemen geen firmaś wegens reclameregels)

Over de backup hebben we het al veelvuldig gehad hier op sat4all, dat moet je doen, zo niet is het pijnlijden.

aangepast door Tonskidutch

Coles Corner

Richard Hawley

• 3 weken later...
Geplaatst:

Even een update harddisk weer oké

Deze zat in een behuizing van lacie

Door een flinke reset met het knopje op het kastje draait de HD weer als een nieuwe gelukkig alles weer oke

Geplaatst:

RTFM?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Bij klanten dezelfde ellende meegemaakt. De kwaliteit van de harde schijven is net zo hard naar beneden gegaan als de prijs. Vroeger was de HD bijkans feilloos. Die tijden zijn voorbij.. Ik adviseer altijd om een NAS te gebruiken voor backup. Liefst met 3 disks of meer. Valt een schijf uit, dan is er altijd reduntantie op de andere schijven... Voor dit geval misschien mosterd naar de maaltijd. De prijzen van de HDD's zijn laag genoeg om er geen buil aan te vallen...

Zelf gebruik ik een NAS 24/7. Een backup NAS die ieder weekend een RSynch incremental backup maakt. En eens in de maand een externe schijf via USB op de NAS gesynchroniseerd wordt. De backup NAS is na backup weer uit en van het netwerk.

Vroeger waren HD's duur en onbetrouwbaar. Tegenwoordig zijn HD's goedkoop en onbetrouwbaar. 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...