Tonskidutch Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 (aangepast) is jou sab 4900 HD een HD en SD receiver of een enkel SD receiver het antwoord gaf ik boven in bericht 14 reeds geediteerd 13 augustus 2014 aangepast door Tonskidutch Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Ritchie30 Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 (aangepast) wie of wat gebruikt je nu? welk programma { sverige, noemde er twee } dat zou helpen als je dat er bij vermeld ter zijde moet vermeld worden dat een .ts als mpeg4 / HD opname bewerken OF openen je met die Projectx kunt vergeten dat is enkel voor mpeg2 SD Dank je voor de info dacht al zoiets , ok hopelijk vind ik de juiste programma Ja zie dat ik maar 10 berichten per dag kan plaatsen , dit is jammer. Ik denk HD en SD zie hier meer gegevens zoveel ken ik er ook niet van. Neem wel op in HD kanalen Heb de link weg gedaan, was geen reclame maar info over de speler. Maar ok meer kan ik ook niet geven, gebruik al jaren tv vlaanderen, nooit problemen gehad met opnames buiten de deze dan wel. <link verwijderd> 13 augustus 2014 aangepast door wiz reclame verwijderd
Tonskidutch Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 en de tiende was teveel wegens de reclame die hier op het forum niet toegestaan is Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
sattv4iedereen Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Kan je niet overeenkomen met de verkoper,om het toestel om te ruilen,en een ander toestel te nemen,waarvan je zeker bent,dat de opname bestanden wel af te spelen zijn? Of ben je voor een bepaalde reden gehecht aan dat merk? Als die komt van een webshop,kan je die meestal kosteloos retourneren.Indien het merk geen rol speelt,maar wel de opname's,dan zou ik daarvan gebruik maken. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Jean-Claude Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 (aangepast) installeer VLC player op een pc en probeer via VLC die TS af te spelen. VLC speelt normaal gezien alle TS bestanden af, ook de HD/mpeg-4. Als VLC het bestand kan afspelen, dan weet je dat het bestand niet ge-encrypteerd is, en dan heb je gewoon de juiste editor nodig om zo'n TS bestand te editeren. dat moet dan een editor zijn die ook HD/mpeg-4 streams kan verwerken (bvb VideoRedo maar die is niet gratis) speelt VLC het bestand niet af, dan is dat waarschijnlijk toch ge-encrypteerd, en dan zou ik zo snel mogelijk van die ontvanger af geraken, neem bvb een standaard enigma2 ontvanger, die nemen alles niet-geencrypteerd op. 13 augustus 2014 aangepast door Jean-Claude DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Tonskidutch Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 hebben jullie een SAB 4900? Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Jean-Claude Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 heb PM gekregen van topic starter : VLC speelt het TS bestand NIET af tja, dan zou ik inderdaad die SAB terugdragen en er een andere voor in de plaats vragen....... DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.
Tonskidutch Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 en wat doet Ritchie30 met de reeds opgenomen bestanden? VLC noemde ik al in post #6 gewoon afwachten... er zijn niet zoveel SAB 4900 users rond de middag online Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Sverige Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Project x is inderdaad alleen voor SD... sorry, had ik niet aan gedacht. Als ik iets op DVD wil zetten doe ik dat altijd vanaf het SD signaal, omdat DVD toch geen HD aankan... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Tonskidutch Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 heb nog eens ervaringen op het internet gezocht en op satelliet fora maar denk bij nader inzien dat het terug-dragen naar de winkel en een betere receiver uitzoeken wordt 14 dagen geld terug heb je als optie Dark & Long , Drift 2 Dark Train Underworld
Sverige Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Je hebt ook TsRemux... dat zou werken voor HD tv... maar ik heb het nog niet geprobeerd... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
jeevanhoof Geplaatst: 14 augustus 2014 Geplaatst: 14 augustus 2014 Hoi, zit er op de SAB geen mogelijkheid om het opgenomen bestand om te zetten naar een ongecodeerd file. Sommige ontvangers nemen het gecodeerde signaal op. Als je dit dan afspeelt op de ontvanger dan gaat hij dit terug decoderen. Nu is het zo, als de sleutels op je kaart veranderd zijn hij dit ook niet meer kan afspelen. Vaak is er dan een mogelijkheid in het menu om dit ('s nachts) te laten decoderen en zo een ongecodeerde file te hebben op de HD mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
columbo Geplaatst: 18 augustus 2014 Geplaatst: 18 augustus 2014 Hoi, zit er op de SAB geen mogelijkheid om het opgenomen bestand om te zetten naar een ongecodeerd file. Sommige ontvangers nemen het gecodeerde signaal op. Als je dit dan afspeelt op de ontvanger dan gaat hij dit terug decoderen. Nu is het zo, als de sleutels op je kaart veranderd zijn hij dit ook niet meer kan afspelen. Vaak is er dan een mogelijkheid in het menu om dit ('s nachts) te laten decoderen en zo een ongecodeerde file te hebben op de HD mvg Het word dus hoogtijd dat je die kneut zo snel mogelijk terug stuurd. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ? Met een Linux box Dream of VU+ ed heb je dergelijke problemen niet ,ook niet met de onder Enigma 1 categorie vallende boxen.
columbo Geplaatst: 18 augustus 2014 Geplaatst: 18 augustus 2014 (aangepast) Project x is inderdaad alleen voor SD... sorry, had ik niet aan gedacht. Als ik iets op DVD wil zetten doe ik dat altijd vanaf het SD signaal, omdat DVD toch geen HD aankan... Een HD stream kan je weldegelijk op een DVD ( evt een DL 8.5 GB ) zetten ,deze moet alleen geconverteerd worden,,maar dat zelfde geld ook voor een MPEG 2 TS stream , en MP4 filmpjes van YouTube. in sommige Linux MPEG4 onvangers kun je een DVD Plugin instaleren die het TS bestand omzet in een DVD ISO file/bestand. Ook deze bestanden kun je dan via het thuisnetwerk downloaden naar je PC ,net als alle andere audio/video bestanden die op je HDD van je receiver staan. En het dan rechstreeks op een DVD branden ,alleen deze file kun je naderhand niet meer bewerken. Overigens het Omzetten/Converteren gaat met een beetje fatsoenlijke PC vele malen sneller,als via de Plugin in de receiver . Ook HD bestanden van een Foto/Video camera kun je op een DVD zetten bijv.met Convert Xtodvd . Alls je de Film niet te lang maakt heb je een uitstekende beeld kwaliteit,ook AC3 audio word met dit programma ondersteund,en hiermee perfekt op DVD gezet,hetgeen met de meeste andere methoden/programma's verloren gaat . 18 augustus 2014 aangepast door columbo
Sverige Geplaatst: 18 augustus 2014 Geplaatst: 18 augustus 2014 Columbo, maar als je dat HD programma dan op DVD hebt gezet, en je bekijkt het via je DVD player... dan is het toch geen HD meer dacht ik he? Omdat een dvd player geen HD formaat aankan.... Dat is wat ik bedoel... En daarom neem ik iets wat ik op DVD wil hebben gewoon van het SD kanaal op, omdat ik het dan via mijn technisat software met 1 druk op de knop van TS naar DVD kan converteren. Terwijl ik hier nu toch schrijf, ook even een update... Met TsRemux heb ik afgelopen zaterdag een TS bestand (HD tv) "bewerkt" naar MK2V en dat bestandje had ik dan op een USB stick gezet... en ik kon het zo rechtstreeks bekijken op de Samsung tv van mijn ouders.... Op de mijne kan dat niet, omdat ik geen usb ingang heb op mijn tv. Ik was aangenaam verrast dat dit gewoon kon. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen