Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je een DVD speller met een HDMI uitgang hebt is het beeld net zo scherp als in HD,ook een Blueray speler kan uitkomst bieden als je alles af wild kunnen spelen.,als je maar geen Scart kabel gebruikt,maar HDMI kabel.

Geplaatst: (aangepast)

Heb besloten met de tijd een dreambox te kopen , want neem liefst rechtstreeks op usb in HD

Deze bewerk ik dan met VideoReDo om de reclame er uit te knippen en nadien handbreak om te coderen.

Beste manier en beste kwaliteit om films of series bij te houden.

Die Sab ga ik ook gebruiken, we zijn van plan ooit een mobilhome aan te schaffen dan kunnen we die SAB daar voor gebruiken.

Maar voor thuis voor opnames ga ik dus gaan voor een dreambox

hartelijk dank voor de vele tips hier

aangepast door Ritchie30
Geplaatst:

Hoeft zeker geen Dreambox meer te zijn! Er zijn diverse ontvangers die voor veeeeel minder geld hetzelfde kunnen en zelfs sneller zijn dan een Dreambox. (ik praat dan over het prijsverschil tussen een originele Dreambox en andere Enigma-2 ontvangers). De kwaliteit en support van Dreamboxen is nu net zo beroerd als bij de meest gangbare 'Chinezen'. Dus daar hoef je het allang niet meer voor te doen!

Kijk eens naar een Xtrend of VU ontvanger.. Leuk geprijsd en zeer stabiel. Of een simpele GigaBlue..

Geplaatst:

Makkelijker is het om een HDD of een SSD Sata schijf in je Dreambox te monteren dit is vele malen sneller,en een USB stik is zo vol ,zeker met HD opnames.
De kwaleit is zeer zeker 100% dit is het beste wat er te koop is,ook de service is prima,alleen zijn de nieuwste DM's ,de V2 serie niet geheel meer van andere software te voorzien ,dit ivm het KLONEN tegen tegaan door de Chinezen.

Ik heb zelf de 7020HD Werkt prima.

Kijk maar eens naar het verschil in de opbouw van de Hardware tussen VU en Dreambox...Mimisku ,dan weet je gelijk waarom het prijsverschil !

Geplaatst:

Hoeft zeker geen Dreambox meer te zijn! Er zijn diverse ontvangers die voor veeeeel minder geld hetzelfde kunnen en zelfs sneller zijn dan een Dreambox. (ik praat dan over het prijsverschil tussen een originele Dreambox en andere Enigma-2 ontvangers). De kwaliteit en support van Dreamboxen is nu net zo beroerd als bij de meest gangbare 'Chinezen'. Dus daar hoef je het allang niet meer voor te doen!

Kijk eens naar een Xtrend of VU ontvanger.. Leuk geprijsd en zeer stabiel. Of een simpele GigaBlue..

Hartelijk dank voor de info zal ik zeker doen

Geplaatst:

Makkelijker is het om een HDD of een SSD Sata schijf in je Dreambox te monteren dit is vele malen sneller,en een USB stik is zo vol ,zeker met HD opnames.

De kwaleit is zeer zeker 100% dit is het beste wat er te koop is,ook de service is prima,alleen zijn de nieuwste DM's ,de V2 serie niet geheel meer van andere software te voorzien ,dit ivm het KLONEN tegen tegaan door de Chinezen.

Ik heb zelf de 7020HD Werkt prima.

Kijk maar eens naar het verschil in de opbouw van de Hardware tussen VU en Dreambox...Mimisku ,dan weet je gelijk waarom het prijsverschil !

Gebruik liever USB stick van 32 GB, leeg die ook dagelijks, dagelijks gaat deze de pc in en knip ik reclame uit en codeer die.

Is een beetje hobby van me, opnemen en bij houden omdat ik zelf studeer voor regisseur hou ik vele producties bij om deze terug te bekijken.

Ben er al jaren mee bezig, via satelliet is het dan ook mogelijk opnames bij te houden in perfecte kwaliteit, dat is ook de reden waarom ik heb gekozen voor satelliet. 

Vroeger was het video of dvd, nu digitaal.

Hartelijk dank om verschil van de boxen nog eens uit te leggen, ik zal het eens overwegen en bekijken.

Geplaatst:

Richie,

allemaal niet nodig. Gewoon die HDD of USB stick in je netwerk opnemen en direct vanaf je pc benaderen. En je bent beter af met een HDD. Je kan die HDD dan ook als NAS gebruiken (network attached storage) en daar al je opnames van afspelen, zowel via de receiver als via je netwerk. En als je meerdere receivers hebt dan kun je de HDD's kruiselings "mounten" zodat je vanuit elke receiver of vanuit het netwerk elke opname kunt afspelen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Als je box op je lan netwerk is aangesloten hoef je niet met die USB stick heen en weer te slepen,je logt gewoon met met je PC in op het IP adres  van je  Box

Ook het gebruik via een NAS server word ondersteund.

Je kunt zo alles bekijken en besturen via je PC,ook is het mogelijk om op een andere lokatie in te loggen dmv wacht woord,is wel zo veilig nl mocht je USB stick zoek raken ben je alles kwijt. 

Het voordeel van een interne schijf is dat je EPG data er ook opgeslagen word ,en evt een BackUp van alle instellingen,Want ook een 32GB Stick of SD kaart is binnen een week vol,een externe USB schijf zou natuurlijk meer geheugen aan kunnen,maar ook weer het gesleep , en het zoek raken risico .

In de DM 7020HD kan elke Sata schijf zo gemonteerd worden ,er is géén Data limit ,dus ook die met het  hoogste TB geen probleem.

Ritchie 30 was wat eerder zie ik.

aangepast door columbo
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Beste Columbo

Op dat gebied ben ik niet meer zo mee, draadloze netwerken, vroeger kon ik alles van computer nu ben ik op dat vlak wat achter aan het gaan.

Ik denk ook als je ga moeten streamen dat dit niet echt snel ga gaan. De DM 7020HD kan ook op usb dacht ik he opnemen ?

Ik zal dan later ook bekijken om eens te testen zo'n netwerk.

Groeten Ritchie

Geplaatst:

Richie,

allemaal niet nodig. Gewoon die HDD of USB stick in je netwerk opnemen en direct vanaf je pc benaderen. En je bent beter af met een HDD. Je kan die HDD dan ook als NAS gebruiken (network attached storage) en daar al je opnames van afspelen, zowel via de receiver als via je netwerk. En als je meerdere receivers hebt dan kun je de HDD's kruiselings "mounten" zodat je vanuit elke receiver of vanuit het netwerk elke opname kunt afspelen.

Ja maar ik zal nooit kijken vanaf mijn receiver, want wil eerste de reclame er gaan uitknippen dan coderen en dan pas ga ik kijken :-)

Maar ga het overwegen om netwerk, maar hoop dat ik deze bijvoorbeeld ga knippen in pc dat die streaming ook snel gaat vanuit de receiver , via usb gaat dit dus massa snel.

Juist ga ik nu kijken welke ik ga aankopen, in November koop ik me dus een nieuwe aan. Maar nu moet het wel een juiste zijn

Geplaatst:

Ik ga eens kijken welke receivers het allemaal zijn van Enigma 2. Voor ik 1 ga aankopen ga ik eerst het type hier vermelden zodat ik zeker ben dat het ok is.

Hartelijk dank voor de vele hulp, dus oktober of november koop ik nieuwe aan

Zou eventueel deze aanschaffen, we hebben een satelliet winkel in de buurt, hun rade me  VU+DUO2 HD TWIN PVR Ready kostprijs 499 euro.

Maar er is nog een goedkopere 349  euro VU+ Solo2 Twin PVR Redy Tuner.

weet dat die va 499 opneemt op usb maar die van 349 weet ik niet. Zou iemand dat kunnen weten ?

Volgens mij moet deze twee toch perfect kunnen opnemen en die dan in computer kunnen bewerken ?

Groeten Ritchie

aangepast door Ritchie30
  • Like 1
Geplaatst:

Als je met twee tuners genoeg hebt dan heb je voldoende aan de solo.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

Als je met twee tuners genoeg hebt dan heb je voldoende aan de solo.

2 Tuners dat zijn dus de 2 aansluitingen via de satelliet dat heb ik ondertussen.

Kan deze ook opnemen op usb denk je ?

Groeten Ritchie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen