musicmannetje Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik heb dus een aantal dingen in huis: Een Gigablue HD Quad + ontvanger met DVB-c kaart Een Neotion Ziggo-approved CI+ module Een Ziggo card (actief en betaald) Hoe krijg ik nu de boel zodanig ingesteld dat ik dit ook kan gebruiken met elkaar? In mijn (smart)TV werkt de combi van CI+ en Card goed, dus zou het voor de GB ook geen probleem moeten opleveren, dacht ik zo. Ik heb ergens begrepen dat als er CCcam 2.x op staat, met de default config, dat het zo moet werken, maar ik krijg constant een foutmelding dat deze geen kaart ziet. Is de Device aanduiding van de CI+ anders dan /dev/sc0? Of moet ik een ander stukje software installeren om het goed te kunnen krijgen? Patrick.
Gast Mimisiku Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Nee, met CCCam lukt dat ook.. Alleen moet je de CCCam.cfg even goed instellen....
satdr Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Moet de ziggo card niet gewoon in de sc0 of sc1, oftewel 1 van de 2 interne kaartlezers van de GBQ+ Ci+ cam niet nodig, want je gaat ccam gebruiken, en dat is een softcam..... Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
musicmannetje Geplaatst: 14 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2014 Dank voor de reacties. Ik heb al een behoorlijke tijd zitten stoeien met kaarten in cardreaders, met of zonder cam+, maar blijkbaar dus nog niet de code config gevonden. Is er een soort handleiding te vinden ergens?
Catastrofus Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 De kaart gewoon in de 1ste of 2de kaartlezer, zorgen dat je cccam aan het draaien hebt dan zou het gewoon moeten werken. Werkt het niet gelijk dan kan je de box even rebooten met de kaart erin. Die ziggo ci+ cam werkt nooit in een open stb dus die kun je weer in de tv gebruiken of verkopen. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
satdr Geplaatst: 15 augustus 2014 Geplaatst: 15 augustus 2014 Welke image gebruik je eigenlijk Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
musicmannetje Geplaatst: 17 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2014 Ik gebruik OpenMIPS op mijn GBQ+
musicmannetje Geplaatst: 20 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2014 Het laatste nieuws is dat ik de kaart, zonder CAM+ in het bovenste cardslot heb gestopt, met de chip-contacten aan de onderkant, en de GBQ heb herstart. Toen had ik ineens beeld.. Dat herstarten heb ik hiervoor nooit gedaan, dus dan wordt de kaart niet 'herkend´, plus dat de CCcam en CAM+ elkaar in de haren zaten, denk ik. Dank voor de tips!!
satdr Geplaatst: 20 augustus 2014 Geplaatst: 20 augustus 2014 Goed zo! Nogmaals ccam is een softcam, dus cam+ Is dan overbodig..... Vu+ Ultimo4k 1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X OpenPli 7
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen