Ga naar inhoud


E-bike gaat te snel


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Ik ben er niet zeker van of dit item off-topic is of in de rokende soldeerbout zou moeten.

 

Ik heb deze week een z.g.a.n. 3-wiel ligfiets met trapondersteuning gekocht. Zitten 21 versnellingen op en 6 standen trapondersteuning.

Probleem is, hij gaat als de brandweer. Hij trekt sporen in mijn grindpad. Dit is dus geen trapondersteuning meer te noemen.

 

Iemand een idee hoe dat terug te brengen is?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je grindpad vervangen door tegels . . . :)

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er niet zeker van of dit item off-topic is of in de rokende soldeerbout zou moeten.

 

Ik heb deze week een z.g.a.n. 3-wiel ligfiets met trapondersteuning gekocht. Zitten 21 versnellingen op en 6 standen trapondersteuning.

Probleem is, hij gaat als de brandweer. Hij trekt sporen in mijn grindpad. Dit is dus geen trapondersteuning meer te noemen.

 

Iemand een idee hoe dat terug te brengen is?

Ik had bij jou de indruk dat het allemaal als de brandweer moet gaan. Toch?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant gegeven. Misschien moet jouw ligfiets wel worden aangemerkt als snor-/ bromfiets? Moet je nog een verzekering nemen ook!

 

 

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/fiets/vraag-en-antwoord/welke-regels-gelden-er-voor-een-elektrische-fiets-met-trapondersteuning.html

 

Wat zegt de verkoper er van?

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een standaard ombouwset op. Maximaal 25 km/u dus. Probleem is dat de motor te veel kracht geeft in verhouding tot je trapprestaties. Ik zit eigenlijk gewoon loos mee te trappen.

 

Wel leuk hoor dat scheuren maar het heeft niets meer met fietsen te maken.

 

De verkoper is op vakantie maar ik denk ook niet dat hij er veel verstand van heeft.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal zou de trapondersteuning toch regelbaar moeten zijn?

 

bij de meeste elektrische fietsen kan je middels een regeling kiezen om zelf meer of minder te trappen; wat invloed heeft op het bereik.

 

mocht je nou nog een merk geven, hadden we eventueel via google nog een handleiding kunnen vinden om die eens uit te pluizen :)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@De_Perre

 

Er zit ook een regeling op het stuur. 6 standen zoals ik al zei. Maar zelfs in stand ga je al met rokende banden er vandoor.

Wat merk betreft. Alle kits komen uit China en worden vervolgens onder een eigen merk verkocht. Maar de motor heet V-Mini. Als je daar op zoekt vindt je ook wel de leverancier.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Totdat er iets gebeurt en bij controle blijkt dat je E-Bike veel te hard kon, dan gaat de verzekering in zijn handen wrijven en de hand op de knip houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien werkt de regeling niet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bezit dezelfde kit. ;)

als je de v-core chip ertussen plaatst, dan kan je je deze via v-core programmer aansluiten op je pc.

voordeel is dat je dan de ondersteuning( percentage) per stand(op je display) zelf kan regelen.

 

het grootste voordel van de v-core chip is, dat als je paar maanden experimenteerd wat voor jouw de

ideale ondersteuning per stand (display) is, je het maximum bereik uit je batterij haald (dit is voor elke gebruiker anders)

 

vb; ik heb een 36v 11ah batterij, ik haal daar 140 km vlak terein uit, en 90 km in zwaar terrein.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx. Ik heb al contact gehad met die jongens. Het zou kunnen dat die chip er al tussen zit. Dit soort fietsen wordt vaak gebruikt voor minder validen. Het zou dus kunnen zijn dat hij voor de vorige eigenaar op turbo is afgesteld. Vandaag maar eens opzoek gaan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

handleiding heb ik niet meer.

ik plaats de sets wel zelf, dus als je een specifieke vraag hebt kan ik je wel verder helpen. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je dit fenomeen dan wel eens tegengekomen? Dat je meer ondersteuning hebt dan nodig? Als we even aannemen dat die chip er niet tussen zit. Zou het dan een defect kunnen zijn? Er zijn immers verder geen instellingen die je kunt wijzigen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...