Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

De betiteling van crimieel heeft te maken met art 25 van de Algemene Voorwaarden, waarin uitdrukkeljk verboden wordt in het buitenland naar CD te kijken.

 

 

En waarom hebben o.a. diplomaten dan een uitzondering?, dat is in mijn ogen crimineel.

 

Bovendien hebben die mensen meer geld dan de gewone sterveling die toevallig in een buitenland wonen.

Velen die ik hier ken, hebben hun huis in NL verkocht, en genieten van de opbrengst daarvan en hebben net als ik geen inkomsten.

 

Mij hoor je niet klagen, ik woon als Allah in Turkije en kan van weinig rondkomen.

 

Waarom altijd uitzonderingen voor mensen waar het geld zit?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die 795 kronen is iets van héél vroeger... 

 

Dank voor je uitleg en tips.

Wat zou het dan nu kosten om zo'n kaart te nemen? En is dat dan een eenmalige bijdrage of een soort statiegeld?

 

Op hun site zoeken geeft dit en dat schiet dus niet op. Toch maar even iemand laten bellen.

 

magnifying-glass.png
 
Vad är ett depositionskort?
Ett depositionskort ger dig tillgång till de sk must carry kanalerna.
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan wel zo zijn, maar waarom die uitzondering?, want dat vind ik nou crimineel.

 

Deze mensen verdienen gemiddeld het veelvoudige van wat ik ooit verdiend heb en ik heb geen moeite om te betalen.

 

Van mij mag het zelfs het dubbele kosten, dan hoor je mij nog niet.

Had je maar een vak moeten leren... ;)

Defensie zorgt voor diegenen die namens hen naar het buitenland worden gestuurd, lijkt me logisch.

Diplomaten zitten formeel zelfs in een stukje Nederland en kunnen de smartcard via diplomatieke post toe laten sturen, die heeft dan zelfs nooit Nederlands grondgebied verlaten. Dat daar een aparte regeling voor is lijkt me ook logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel het kost staat er inderdaad niet...

Er staat wel dat je je geld terug krijgt, statiegeld dus

 

post-39968-0-39502600-1408434998.jpg

 

Als je een nieuw abonnement tekent kost dat 695 Kr aktiveringskosten... een nieuwe smartcard als je de oude kwijt bent kost 500 Kr....  Ik vermoed dus dat het iets van die orde zal zijn, maar ik weet het niet zeker.

op zich is het ook "vreemd" dat je dan geen coderingskosten moet betalen, in alle andere abonnementen betaal je 59 Kr per maand voor de kodering....  Maar ik zou eens iemand laten informeren, dan weet je het zeker.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De programma's die jij noemt, wat is daar commercieel aan??.

 

Helemaal niets.

 

"Een publieke omroep zou voor informatie verstrekking en educatie behoren te zijn"

 

Het is de staat, die jaren geleden al een takenpakket heeft opgelegd aan de NPO.

 

Zij moeten o.a. educatie, nieuws, sport, duiding en vermaak uitzenden.

 

Noem mij een PO in Europa die alleen maar nieuws en duiding brengt, die bestaat niet.

 

En om dit te kunnen doen, heeft NL 3 zenders nodig.

 

Kom nu niet af, met er wordt toch veel herhaalt, die vlieger gaat niet op, ook BBC, VRT, FR2>5 TVE, RAI en ARD/ZDF,

doen dit.

 

Verder maakt het niet uit of er omroepen zijn of niet, ook al heb je het BBC model, al deze uitzendingen moeten wel de ether in kunnen.

 

Ik ben voor het BBC model, maar of dat nu goedkoper is?, ik denk het niet

 

Nu heeft iedere omroep o.a. een directeur, hoeveel zou de BBC er hebben?,

een voor de nieuwsredactie, een voor sport, een voor vermaak, et cetera.

 

De PO's van menig Europees land (VK, Duitsland) staan ter discussie, juist vanwege het feit dat zij veel programma's brengen die commerciële zenders ook brengen.

De BBC is een heel goede klant van Endemol.

De discussie in het VK moet nog beginnen over de toekomst van de BBC. Menig politicus daar wil er pay-tv van maken. Dus weer met kaart, a la Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Scandinavische landen, noem maar op. 

 

De NPO koopt veel uit Amerika en Engeland. Menige serie draait over de grens bij een commerciële omroep. De hoogste bieder zendt uit.

Kijk eens wat de NPO betaalt voor voetbalrechten. Terwijl voetbal al lang niet meer thuishoort bij een p.o..

 

Jij lijkt erg zwart-wit te denken over NPO en RTL/SBS.

Feit is, dat beide al jaren in elkaars vaarwater zitten. Jouw standpunt over strikt onderscheid tussen publiek en commercieel is al jaren achterhaald.

 

(Ik neem aan dat dat in turkije niet anders is, als ik de zenders op Turksat zo bekijk. Even los gezien van de invloed van de Turkse politiek erop.)   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom hebben o.a. diplomaten dan een uitzondering?, dat is in mijn ogen crimineel.

 

Bovendien hebben die mensen meer geld dan de gewone sterveling die toevallig in een buitenland wonen.

Velen die ik hier ken, hebben hun huis in NL verkocht, en genieten van de opbrengst daarvan en hebben net als ik geen inkomsten.

 

Mij hoor je niet klagen, ik woon als Allah in Turkije en kan van weinig rondkomen.

 

Waarom altijd uitzonderingen voor mensen waar het geld zit?.

Ambassades zijn Nederlands grondgebied. En eerlijk gezegd begrijp ik de link niet, die je legt naar arm of rijk. Vind het ook een goedkope opmerking. Meestal hebben mensen met een rijk inkomen er hard voor gewerkt en dragen ze verantwoordelijkheid over meer mensen. Wat betreft ambassade personeel; zij hebben meestal wel hun familie en vrienden moeten verlaten, dus ik vind het heel logisch als ze wat meer verdienen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor jullie het weten hebben jullie een discussie over iets kompleet anders... dan de NPO via satelliet

 

Eduard07,  NPO is voor een groot deel nieuws, documentatie, informatie en amusement hetgeen betekend dat de volkssport voetbal weldegelijk tot haar kerntaken behoord... (en niet onder de klauwen mag vallen van paytv providers)

Zo heeft overigens ook het Europees hof zeer recent nog besloten.

Dat enkelen (Fifa en providers) dat niet willen, omdat daarmee hun verdiensten slinken dat is andere peperkoek.

 

De mix die er nu is, sorry WAS tussen publiek en commercieel, dat is niet het probleem, maar men dwingt ons tot kiezen door nogmaals betaling te claimen voor NPO... en dan valt het kaartenhuis Hilversum en Luxemburg in elkaar.

 

Want dat is het probleem, het is nooit een degelijk omroep bestel geweest... een kaartenhuis waarin je niet vuist op tafel mag slaan.

Ik heb het al eens geschreven in een ander topic, wat de status is van die wetgeving...=> hij wordt per kamermeerderheid al JAAAREN aangehouden in zijn oerdomme oude versie en meermaals zijn wijzigingen in de eerste kamer teniet gedaan.

 

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

Sorry

Röyjsopp, Jamie Irrepressible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De programma's die jij noemt, wat is daar commercieel aan??.

 

Helemaal niets.

 

"Een publieke omroep zou voor informatie verstrekking en educatie behoren te zijn"

 

Het is de staat, die jaren geleden al een takenpakket heeft opgelegd aan de NPO.

 

Zij moeten o.a. educatie, nieuws, sport, duiding en vermaak uitzenden.

 

Noem mij een PO in Europa die alleen maar nieuws en duiding brengt, die bestaat niet.

 

En om dit te kunnen doen, heeft NL 3 zenders nodig.

 

Kom nu niet af, met er wordt toch veel herhaalt, die vlieger gaat niet op, ook BBC, VRT, FR2>5 TVE, RAI en ARD/ZDF,

doen dit.

 

Verder maakt het niet uit of er omroepen zijn of niet, ook al heb je het BBC model, al deze uitzendingen moeten wel de ether in kunnen.

 

Ik ben voor het BBC model, maar of dat nu goedkoper is?, ik denk het niet

 

Nu heeft iedere omroep o.a. een directeur, hoeveel zou de BBC er hebben?,

een voor de nieuwsredactie, een voor sport, een voor vermaak, et cetera.

 

En waar heb ik geschreven dat ik niet (extra) wil betalen aan CD om de NPO te kunnen kijken?, nergens.

 

com·mer·ci·eel (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)

1 de commercie betreffend; handels-: commerciële televisie gericht op het maken van winst

 

Je koopt geen krimi om mensen voor te lichten. Je maakt geen Bananensplit om mensen te onderwijzen.

 

Deze programma's bestaan enkel met het doel om meer kijkers te trekken, dan wel de kijkers te geven waar men om vraagt. Dit is commercie. Of wou je de reklame blokken tussen de programma's ook niet commercieel noemen?

 

Het is een feit dat er programma's zijn met educatieve, informatieve en commerciele doeleinden op de NPO. Nu klaagt men omdat er betaald moet worden voor de NPO bij CD.

 

Je kan geld uitsparen door de commerciele programma's weg te nemen waardoor hetgeen wat er over blijft, waarschijnlijk, weer "gratis" kan worden aangeboden.

 

Echter wil men graag ook de krimi's, lingo, bananensplit etc. voor niets hebben.

 

Maar je zegt het zelf al in je taken pakket - vermaak. Een leuk ander woord voor commerciele programma's, maar des al niettemin het geld is op. En zonder geld kun je nu eenmaal niet naar de Efteling.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus mensen vermaak brengen is voor behouden aan een commercieel clubje.?

Ik mag toch hopen van niet, ik stop meteen met Tv kijken als ik alleen de commerciele troep van de commerciele zenders mag kijken.

Is voor mij overigens geen aderlating, die commerciele prut zenders met hun zogenaamde volks vermaak staan alleen in de zenderlijst voor opvulling.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb je vermaak in soorten en niveaus.

Maar als de p.o. de (aangekochte) series gaat brengen die op menige willekeurige (buitenlandse) commerciële zender ook te zien zijn?

 

Eigen Huis en Tuin had ook een NPO programma kunnen zijn (a la BBC).Idem programma's over huizen (Bij ons commercieel, in het VK bij de BBC).

En Lingo had prima bij SBS gepast (Wie weet gaat dat nu alsnog gebeuren.).

 

Overstappen van programma's en presentatoren tussen NPO en commerciëlen hebben we in Nederland al heel vaak gezien. Dus zo prut kunnen de commerciëlen niet zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

com·mer·ci·eel (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)

1 de commercie betreffend; handels-: commerciële televisie gericht op het maken van winst

 

Je koopt geen krimi om mensen voor te lichten. Je maakt geen Bananensplit om mensen te onderwijzen.

 

Het is een feit dat er programma's zijn met educatieve, informatieve en commerciele doeleinden op de NPO. Nu klaagt men omdat er betaald moet worden voor de NPO bij CD.

 

Je kan geld uitsparen door de commerciele programma's weg te nemen waardoor hetgeen wat er over blijft, waarschijnlijk, weer "gratis" kan worden aangeboden.

 

Echter wil men graag ook de krimi's, lingo, bananensplit etc. voor niets hebben.

 

Maar je zegt het zelf al in je taken pakket - vermaak. Een leuk ander woord voor commerciele programma's, maar des al niettemin het geld is op. En zonder geld kun je nu eenmaal niet naar de Efteling.

 

 

Deze programma's bestaan enkel met het doel om meer kijkers te trekken, dan wel de kijkers te geven waar men om vraagt. Dit is commercie. Of wou je "...de reklame blokken tussen de programma's ook niet commercieel noemen..."?

 

En waarom is er reclame op de NPO, overigens al jaren geleden goedgekeurd door Den Haag?,

 

omdat er toen al te weinig geld binnenkwam via het kijk en luistergeld dat toen nog wel bestond.

 

En een PO, kan niet zonder wat ik "vermaak" noem, overigens moet ook dat van Den Haag, dan krijg je "niche" zenders, en als het al kan, is het een moeilijk bestaan.

 

Hoeveel van deze "niche" zenders, in het buitenland, zijn er al na enkele maanden mee gestopt?.

 

De NPO is niet bedoeld als "niche" omroep, zij hebben de taak om ook "vermaak" uit te zenden. en of je het nu leuk vind of niet,

ik kijk liever naar de "Slimste mens"***, dan naar die prut van "ik hou van Holland"

Laatste is schijnbaar alleen voor Noord en Zuid Holland bedoeld, de rest van NL telt niet mee.

 

*** Dit oorspronkelijk Vlaamse VRT programma, werd later op Vier (commercieel) uitgezonden en geen hond keek er meer naar, want "opgeleukt" met allerlei kul.

​Dat is ook gebeurd met NPO programma's die naar RTL gingen en van de ene op de andere dag werd Henny Huisman van presentator gebombardeerd tot "opleuker", dag aardig programma.

 

​Puur mijn mening, meestal is commerciële TV "platte" TV, denk alleen maar aan Oh oh Cherso en meer van die shit.

Een beetje normaal mens wil dat niet eens zien, wat een armoe.

 

"...vermaak. Een leuk ander woord voor commerciële programma's...".

Dus volgens jouw mening is vermaak per definitie commercieel?, dan weet je toch echt niet wat commercieel is.

Dit is om er geld aan te verdienen en niks meer.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus mensen vermaak brengen is voor behouden aan een commercieel clubje.?

Ik mag toch hopen van niet, ik stop meteen met Tv kijken als ik alleen de commerciele troep van de commerciele zenders mag kijken.

Is voor mij overigens geen aderlating, die commerciele prut zenders met hun zogenaamde volks vermaak staan alleen in de zenderlijst voor opvulling.

 

 

Inderdaad Johan, jij slaat de spijker op zijn kop, ik deel jouw mening helemaal.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb je vermaak in soorten en niveaus.

Maar als de p.o. de (aangekochte) series gaat brengen die op menige willekeurige (buitenlandse) commerciële zender ook te zien zijn?

 

Eigen Huis en Tuin had ook een NPO programma kunnen zijn (a la BBC).Idem programma's over huizen (Bij ons commercieel, in het VK bij de BBC).

En Lingo had prima bij SBS gepast (Wie weet gaat dat nu alsnog gebeuren.).

 

Overstappen van programma's en presentatoren tussen NPO en commerciëlen hebben we in Nederland al heel vaak gezien. Dus zo prut kunnen de commerciëlen niet zijn.

 

 

"Overstappen van programma's en presentatoren tussen NPO en commerciëlen hebben we in Nederland al heel vaak gezien. Dus zo prut kunnen de commerciëlen niet zijn."

 

Ja, als jij het verschil niet ziet tussen bijvoorbeeld de Soundmix Show van KRO en daarna RTL, dan ben je ziende blind.

 

En zoals hiervoor al gezegd, Oh oh Cherso, dat programma  "Hotter than my daughter, Char, het medium,

Derek Ogilvie: Eerste Hulp Bij Opvoeden, Derek Ogilvie: Kinderfluisteraar, Echt Scheiden, alles van Geer en Goor.

Zal er maar mee stoppen, anders wordt de lijst te lang, maar het is allemaal plat, soms nog erger, ordinair vermaak.

 

Dit wil je gewoon niet zien.

 

 

Ben overigens benieuwd wanneer de hel los breekt over de logos van de NPO,

 

"waar zijn de logos gebleven, daar betaal ik middels mijn belastingen toch ook voor?".

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli, ik zie heel goed het verschil wel, daar hoef je geen krachttermen bij te gebruiken in mijn richting.

Zie jij dat niet, dan?

 

Zo zwart-wit als jij het stelt, is de werkelijkheid niet.

 

Zo'n lijstje als jij maakt voor de commerciëlen, kun je ook maken voor de npo: Boer Zoekt Vrouw (RTL-Duitsland), Ter Land, ter Zee, etc, Puberruil (E4, VK, USA), Ranking the Stars, ach, er is zoveel bij de NPO dat ik oversla. Maar de STER is er wat blij mee! Reken maar dat die STER een rol van betekenis speelt bij de NPO programmering.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor jullie het weten hebben jullie een discussie over iets kompleet anders... dan de NPO via satelliet

 

Eduard07,  NPO is voor een groot deel nieuws, documentatie, informatie en amusement hetgeen betekend dat de volkssport voetbal weldegelijk tot haar kerntaken behoord... (en niet onder de klauwen mag vallen van paytv providers)

Eduard07, je negeert misschien mijn berichten en dat is je vrije keuze, maar je vergeet het gaat over de kwestie dat we die NPO willen KUNNEN ZIEN :huh:

Sorry

Röyjsopp, Jamie Irrepressible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...