Ga naar inhoud


Met zenderlijst geen beeld met zenderzoek wel


micronik

Aanbevolen berichten

Goedendag ! Ik ben vanmorgen zeer slecht geholpen door een buitenlander tenminste hij spreekt slecht Nederlands.

Bij  >verwijderd<

Hij luister niet, zit steeds met de rebbel er tussen en laat mij niet uit spreken en komt steeds met een of ander opmerking die nergens opslaat.

Ik heb getracht  de storing uit te leggen maar in mij optie blijft hij dom lullen.

Dus ergernis om zo'n kerel aan de lijn te krijgen.

 

Dus probeer ik het via het forum,

De storing :

Op dak een schotel met kop 19.2 en 23,5 de ontvangst met een andere zelfde tuner op die plaats is 90% op beide uitgangen 19.2 en 23.5 en alle zenders volgens de henksat lijst werken prima.

Nu zet ik de bewuste storing VU+ tuner weer terug dan heb ik geen beeld en of ontvangst op 23.5 ?

Ook niet als ik de keuze van satelliet op automatisch zet.

Als ik de tuner zelf laat zoeken werkt het weer goed dus de tuner is niet defect maar na het terug zetten van de lijst (maakt niet uit welke)  heb ik geen beeld meer ???

Ik denk zelf aan een verschuiving in grond frequentie wat je vroeger ook wel eens had op die ouder tuners ?

Software PLI een van de laatste nightly build

 

wie weet raad

aangepast door Johan45
Sat4all reclame regel toegepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites


mocht er iets met de LNB's  qua LOF anders zijn dan standaard komt het inderdaad voor dat een zenderlijst van derden plaatsen de hele ontvangst door de war gooit

 

wat nu

a ) LNB's vernieuwen

of

b ) je zenderlijst zelf bouwen

je manuele scan van de 19,2 en 23,5 Oost haal je uit de box

je bouqetten van Hans importeer je in die lijst (enkel de bouqetten importeren)

slaat op en stuurt terug naar de VU+

é voila

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum.

Ik heb het geschetste probleem 2x gelezen maar kom er toch nog niet helemaal uit.

Als ik het goed heb gelezen heb jij één VU DUO die wel goed functioneert, dus prima ontvangst op 19.2 en 23.5 en je hebt nog een VU DUO die niet op 23.5 functioneert, correct?

Kun je dan wel de 19.2 kanalen ontvangen?

 

Wat bedoel je met 'verschuiving in grond frequenties'?

Ik veronderstel dat jij in de 2e niet goed functionerende VU DUO dezelfde zenderlijst en (DiSEqC) instellingen gebruikt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, volgens mij schrijft TS dat hij nog een VU DUO in gebruik heeft die het wel goed doet maar dat kan ik niet helemaal zeker uit zijn openingsbericht opmaken.

Als dat zo is dan zal dat niet met de LNB te maken kunnen hebben.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik schrijf nergens dat het deze of een ander model is.

ik geef aan dat de problematiek die kan bestaan tussen twee gelijksoortige receivers

waarvan de ene het wel doet en de andere het niet doet

voort kan komen uit het feit dat indien de LOF onjuist is voor één van de twee receivers.

 

meer schrijf ik niet, mede omdat dit topic al beschreven is in een bericht van twee drie maanden geleden door drs IJzerbout en mij.

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

even vooraf voor Tonskidutch en Jürgen, ik heb meer dan 60 sattuners bijna allemaal bij vrienden klanten kennissen enz. 

Ik ben al meer dan 40 jaar actief sat fan hacker en alles er omheen.

Maar heb al een paar jaartjes van alles afstand genomen heb nu vele ander hobby's. O.a Vliegen ultra, bungeejumpen en parasailing enz.  

Maar mijn kennissen kring blijft natuurlijk en ook de probleempjes en normaal los ik dat allemaal op, ik ben technieker op hoog nivo met kennis en praktijk in diverse landen dat mag ook wel na 57 jaar. Dus heb geen klagen.

Maar deze storing is een lastige en is dus ook gericht aan iemand die ook flink rommelt met software en hardware van tuners dus geen hobby TV kijker of standaard share figuur (alles positief bedoeld). 

 

Die tweede tuner is dus even gebruikt om te testen en uit te sluiten dat de bekabeling en schotel in orde zijn en dat het dus aan de storing VU+ ligt !

 

Ja dat klopt wat tonskidutch schrijft maar dan heb ik er werk mee en daar zit ik niet op te wachten :-)

Als het niet simpel kan of niemand het weet gaat deze tuner in de prullen bak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu gaan amateurs jou advies geven voor een vette business,

nou dan schrijf ik ook een rekening naar je

 

dat verloop kan te maken hebben met die geleverde spanning op de diseqc en LNB

dus als het die ene receiver betreft kan het zijn dat deze OUD en Jarenlang gemaltraiteerd met aan en uitzetten het bekende ELCO probleem heeft

 

doei

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik moet wel even reageren op twee dingen ten eerste die beheerder die kwam met een opmerking over een leverancier naam en daar zonder een of ander na vraag de conclusie trek dat het mijn leverancier is en dus dan ook er maar van uit gaat dat ik handelaar ben. 

Hoe kom je daar bij ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat hier vaak dom geluld wordt zonder na te denken daar doe je nu ook aan mee !

 

het volgende geldt dus ook voor die Tonsidutch . je kunt je blijk baar snel vergissen in mensen. deze trek ook gewoon een domme conclusie dat ik handel !

 

Het zijn allemaal vrienden en bekenden die ik help en meestal voor een onkosten vergoeding !

en klanten heb ik genoemd omdat er meer mensen ook wel is naar mijn kennis vragen en die vallen dan niet in mijn vrienden kring.

 

 

Dus voor een ieder hier ik heb het al wel weer gehad hier op dit forum met mensen die alleen aan zich zelf denken en direct op hun plasser getrapt zijn.

 

Geld ook voor de beheerder die beter had moeten weten alvorens direct wat te concluderen eerst na te vragen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

:grin:  man man man

dan reageer ik ook

 

ik trek geen conclusies, jij schreef het zelf in het forum hoor.

 

ik heb meer dan 60 sattuners bijna allemaal bij vrienden klanten kennissen

+

Het zijn allemaal vrienden en bekenden die ik help en meestal voor een onkosten vergoeding !

 

en wie op z'n plasser getrapt is blijk toch echt jij zelf te zijn

 

negatieve reclame is ook reclame die onwenselijk is op het forum, en daar begon je zelf mee

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ballen en forumleden en deze valt toch wel duidelijk in de eerste categorie :angry:

 

Overigens is deze conclusie nog eens extra gevoed door een van TS afkomstige aan mij verzonden PB.

aangepast door Jürgen
  • Like 1

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...