Ga naar inhoud


npo 1, 2, en 3


meijelsat

Aanbevolen berichten

NPO 1, 2 en 3 is mooie naam? Maar meeste mensen vinden niet en meeste mensen zeggen gewoon Nederland 1, 2 en 3 omdat makkelijke naam is.
Vraag of is dat waar?

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alles is wennen.

Ooit hadden we radio Hilversum 1, 2 en later 3, 4.

Gelukkig zijn die namen vervangen. Het waren immers geen lokale zenders.

 

De meeste zenders in het buitenland hebben afkortingen, vooral tv zenders.

Met de lange zenderlijsten van tegenwoordig vindt ik npo niet zo gek. Alle zenders in een keer te vinden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van Hilversum 3 naar Radio 3 is nog wel logisch te noemen. Het is radio en dan een naam met het woord Radio er in is niet wereldvreemd.

 

Maar NPO? EnPeeOoo in de uitspraak dus, nee een vreemde benaming die de lading niet dekt. Associatie naar televisie, radio is er niet.

Voor de jeugd en jongeren zou het moeten zijn, dan zou het makkelijker als app terug te vinden zijn heb ik ook als reden gehoord.

 

Voor mij blijft het gewoon Nederland 1,2 en 3. Volgens mij voor velen onder ons in Nederland.

 

 

Maar het is mode om een onderneming een naam te geven die de lading niet dekt. Waarbij je niet meteen het gevoel hebt, dat als je de naam hoort meteen denkt dat het tot de kernactiviteiten van deze onderneming of bedrijf behoort. Dus bij NPO denk je meer aan postduiven dan aan een omroeporganisatie.

Helaas kan ik geen verdere voorbeelden noemen, dat zou reclame zijn. Maar ze zijn er in overvloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...