Ga naar inhoud


kibbeling beslag


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Ik heb geen tijd gehad voor lunch. Kan je niet effe een bakkie kibbeling langs brengen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


natuurlijk kent iedereen wel een stukkie kabeljauw in luchtig beslag gefrituurd

en heeft het al eens gegeten...

 

er staan echter veel recepten op internet, waarvan ik maar de helft "au serieux" neem.

 

het beslag... de basis

1 meel

2 ei

3 broodkruim

 

al dan niet gekruid

 

wie gebruikt licht geklopte room onder 2 gemengd

 

wie heeft een geheim recept? <_<

Je bent die arme Els helemaal vergeten :cry:

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vis enkele uren in het zout legt, dan ga je hem pekelen, en is de smaak van de vis weg.

En als je de vis al af wilt spoelen, dan goed droogmaken voor het bakken.

Anders komt het vocht in de paneer/deeg.

 

Kabeljauw pas na het bakken kruiden en zouten, dan blijft de fijne smaak van de vis behouden. 

 

En vis is het beste te bakken in olie, eventueel gemengd met boter, net zoals je een goede snitsel bakt.

Zowel een visje als een snitsel moet zwemmen tijdens het bakken.

 

Ik gaf een reactie op het laatste stukje van je eerste zin, maar bedacht me achteraf dat je die smaak wellicht juist niet weg wilde hebben. Heb dus mijn reactie maar weer weggehaald... :crazy:

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een grote aanplak snor vermomd, ben ik daarnet even naar de visboer gegaan in Amsterdam Centrum, om een portie Kibbeling af te halen.

En daar het gelukkig nog niet zo druk was heb ik tijdens het vers afbakken even kunnen praten met de Chef / Uitbater van de Marktkraam.

 

Hij vertelde dat er inderdaad een geheim recept bestaat... het welk hij van z'n grootvader die al in de Viswinkel stond vanaf z'n 12e levensjaar in het oor gefluisterd gekregen heeft.

Zo maakt hij echter de Kibbeling tegenwoordig niet meer, omdat het veel te duur was in concurrentie met anderen.

 

Geen panade enkel bepoederen en in het beslag wentelen => beslag van verse eieren en meel

Koenjit en Saffraan werden in minieme hoeveelheden aan het ei<>meel beslag toegevoegd voor die mysterieuze lekkere smaak.

 

Omdat ze helemaal geen verse eieren meer mogen gebruiken gezien de salmonella problematiek en de HACCP , wordt het beslag ingekocht en die Firma's welke dat maken hebben wederom hun eigen geheim.

EEEEEEEEEEEEE zoveel.

aangepast door Tonskidutch

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...