Ga naar inhoud


CanalDigitaal Monopoliopositie op de schotel !


-gast-
Ga naar oplossing Opgelost door Gast Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Na een ongemerkte overname door UPC maar met naam behoudend CanalDigitaal was/is de prijs van het TopBox abonnement (inmiddels niet meer af te sluiten) structureel verhoogd met € 10,00 per jaar!!!

 

Toen ik in 2005 een abonnement nam betaalde ik daarvoor € 70,00 voor een smartcard, € 20,00 voor inschrijving eenmalig en het abonnement voor de STB pakket € 20,00 voor 2005.

 

Na de overname van CanalDigitaal door UPC ging de prijs van STB pakket stelselmatig elk jaar met € 10,00 omhoog;

 

  • In 2006 € 30,00 voor het STB pakket,

  • In 2007 € 40,00 voor het STB pakket,

  • In 2008 € 50,00 voor het STB pakket,

  • In 2009 € 60,00 voor het STB pakket,

  • In 2010 € 70,00 voor het STB pakket,

  • In 2011 € 70,00 voor het STB pakket.

  • In 2012 € 75,00 voor het STB pakket.

  • In 2013 € 75,00 voor het STB pakket.

 

Nooit werd er een duidelijke reden opgegeven waarom dat was!

 

Nu, in 2014 heb ik geen abonnement meer en kan nu ook geen Ned. 1, 2 en meer ontvangen.

Is dit niet verplicht gratis uit te zenden i.v.m. rampen en calamiteiten?!!

Kan je hier iets tegen doen?

 

Zij (CanalDigitaal) hebben een monopolie positie op de schotel antenne !!!

En de overheid laat dit toe !!!

 

Wat kan je eraan doen ?!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Jazeker laat de overheid dit toe.. Zou ook geen reden kunnen bedenken waarom niet. Canal Digitaal is een commerciele instelling met als doel (zoveel mogelijk) winst te maken.. Zolang ze maar leveren waarvoor je betaalt.. Je hebt als consument zelf de keuze om wel of niet met ze in zee te gaan.. Alles wordt in Nederland structureel duurder en heel vaak onterect (dienstverlening/voorwaarderen veranderen niet).

 

Huur: steeds 7% per jaar (huis wordt niet meer onderhouden dan het jaar ervoor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Na een ongemerkte overname door UPC maar met naam behoudend CanalDigitaal"  Hoe kom je daar nou weer bij?


 


En dat CDS/TVV (lees M7) een stelletje oplichters zijn ja dat is niks nieuws. Maar je moet wel de feiten kennen. UPC en CanalDigitaal hebben totaal niks met elkaar te maken. 


 


Er is trouwens een ander draadje waar jij je ongenoegen in kwijt kunt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een monopolie op de schotel heeft Canaldigitaal Niet!  je kan ook naar de vele FTA zenders kijken, die eigenlijk allemaal een zelfde soort programma's uitzenden dan het nederlandse, veel te dure , pakket....

Bovendien is het nog stimulerend voor je talenknobbel.... want afhankelijk van je keuze gaat je Duits of je Engels er flink op vooruit!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb voor dit jaar € 79,92 betaald voor het STB pakket. Het is voor mij ook mooi geweest. Vorige maand een opzeggingsbrief gestuurd geen schriftelijke bevestiging. Vorige week gebeld..ook niet. Vrees dat het weer een aangetekende brief gaat worden. Maar  krijg dan wel mooi 3/12 * € 79,92 terug...gna

  • Like 1

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt helemaal niets terug, maar daar kom je nog wel achter!

Sterker nog het kost je alleen nog maar meer geld: bellen, aangetekende brief etc etc.

Ik weet nu al dat als mijn abonnement om wat voor reden dan ook niet verlengd gaat worden ik domweg het geld ga storneren.

Als het het erop aankomt toon ik gewoon een opzeggingsbrief die ik zogenaamd verstuurd heb maar schijnbaar nooit door hen ontvangen.

Het maakt toch niet uit of je belt of brieven stuurt alles raakt daar zoek dus waarom al die moeite doen om het op een normale manier te regelen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan nog vele gatis zenders ontvangen via de satelite (veel duitsers o.a. zdfinfo, zdfculture arte, enz.

Mooie films, ducumentaires, muziiek (o.a. W.O.A. Jazz, etc.)

Die commerciële zenders als de RTL's SBS6, Veronica, etc. zenden toch allemaal boelshit uit waarvan de hersen gaan krimpen!!!

En mijn oplossing om toch Ned 1, 2 en 3 (programma's met inhoud als zembla, Tegenlicht, Holland Doc, North Sea Jazz Festival, etc.) GRATIS te kunnen kijken Pedro Newbie is m.b.v. een digitale antenne!!!

 

Hahaha ... Pedro Newbie gratis en voor niks rechtse bal !!!

Lekker voor iemand met een kleine beurs ...

aangepast door rob-3d
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moraal: leef wat relaxter beste mensen. Er zijn honderden mooie zenders die in het Engels en Duits uitzenden. En plenty diepgang, en eveneens plenty ontspanning. Na gewenning nog goed te volgen ook. Kost nul Euro. Of je ontvangt voor nop via DVB-t de NPO.

 

Wat ik hier zie zijn mensen die geen extra geld overhebben voor het TV aanbod, iets wat ik goed kan begrijpen. Get a life, doe wat anders.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Na een ongemerkte overname door UPC maar met naam behoudend CanalDigitaal"

heeft in het landelijke dagblad gestaan toen der tijd!

 

Helaas weten velen niet wat er gebeurt achter de schermen door die Multinationals die de gang van zaken bepalen in vele westerse landen met een " vrije democratie " (Het recht van de sterkste)!

Zoek en lees eens informatie op het internet ?!

aangepast door rob-3d
Link naar reactie
Delen op andere sites

... nou, kom op dan, laat de naam van het dagblad plus de datum van vermelding dan even horen.

 

Of kom anderzijds met iets waarop jouw opmerking is gebaseerd, het is hier op dit forum immers gebruikelijk dat je de bron gaat vermelden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...