Ga naar inhoud


Verlies op diseq en lnb-& reciever-keuze


de mon
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Tja, die rail is ook al niet ideaal. Dat is een SAB universele rail en daarvan staan de lnb's 19mm boven het brandpunt van een Triax-schotel. En of die te gebruiken is op een Spaanse schotel is nog maar de vraag.
Waarom neem je niet een houder die wel altijd goed past, bijv. deze:
 

post-60869-0-81984700-1408617735.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb die plastikken voorlopers nog liggen van die Wentronic multifeed.Alhoewel die alu hebben een kromming.Dank voor de info van de slechte rail.

Maar welke schotel-grootte zou ik moeten hebben ? (ik mag maar 1 schotel plaatsen)

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Tja, in Lloret de Mar kun je met een Triax 78 prima toe want daar is zowel de Astra 23,5 als de Astra 19,2 nog goed te ontvangen. Alleen past daar beter een duo-lnb op voor een schotel van 80cm. Dan ben je ook meteen van het probleem af hoe je die vrijhangende lnb moet bevestigen.
Als het geen probleem is om een grotere schotel te plaatsen, dan kun je die twee losse lnb's prima gebruiken. Nu is het verschil tussen een Triax 78 (70x78cm) en een Triax 88 (85x95cm) nogal fors. In Spanje kun je ook schotels kopen van 80cm breed en 90cm hoog. Daar passen die twee losse lnb's ook op.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,ik doe hier nog even een proefopstelling voordat ik alles in mijn handbagage steek.Geen valies geboekt dit jaar.

Ginds probeert men zoveel mogelijk een toerist te plukken.Je vind ook geen sat-winkel op internet.Die gouden gids is ook niks ginder.

Dus een Inverto twin monoblok voor A1 & A3 80 cm (hartafstand ?)  zou ginds gaan op de 78 cm Triax ginds ? 

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste de mon

Je schrijft dat ze in Spanje zoveel mogelijk van een toerist probeert te plukken. Dat zou in Lloret de Mar best kunnen zijn maar dat wil niet zeggen dat je in Spanje niet goedkoop aan satelliet spullen kunt komen. De miljoenenstad Barcelona ligt niet zo ver van Lloret de Mar en daar kun je prima en goedkoop spullen kopen ook via internet.
De beste duo-lnb voor je Triax 78 met twee aansluitingen is de Inverto Twin Monoblock 23mm LNB ,4.3° for 80cm dish IDLB-TWNM22-MNO43-8PP Item: 3540
zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36

Daarvan staan de koppen 53mm van elkaar.
Ik zie die in Barcelona al voor € 32,98 te koop.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sab heeft betere multi feed dan Triax zelf.De lnb houder kun je zelfs onder ° zetten.

Alleen past de houder niet direct op arm.Ik zou die straal moeten weten van de feed.Ik maak dan,plooi dan zelf iets.Draaibank ,halfautomaat en slijpschijf heb ik.

 

24m6hzt.jpg

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is die rail van SAB? Staat dat op de verpakking?
Tja, en de ronding van de rail kun je bepalen met een touwtje dat je precies in het midden van de schotel vastplakt met plakband op 40% van de hoogte. Alle andere lnb's moeten dan even ver van de schotel af staan als de middelste met de originele houder. Bij gebruik van bijv. vier lnb moet je er dan ook voor zorgen dat de rail horizontaal gezien ook een beetje hol loopt om ze de Clarkebelt te laten volgen.
Maar voor twee lnb's is zo'n rail overbodig. Het is altijd een flink gehannes om de lnb's op de juiste positie te krijgen want je kunt er alle kanten mee op. verticaal, horizontaal, lateraal. Voor de meeste mensen veel te ingewikkeld waardoor de lnb's meestal daarom juist niet goed staan.

 

En waarom zou die rail niet op je schotel passen.
Trek de kunststof lnb-houder er af en plaats dat blokje in de rechthoekige buis. Nu aan de onderzijde twee gaatjes boren waar de (tap)?gaatjes zitten en dan kun je het blokje vanaf de onderzijde met twee schroefjes vastzetten.


 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.antenci.net/Multifeed-4lu-Aluminyum,PR-69.html site van die feed,bij Google-afbeeldingen staat hij als Sab multifeed.

Dan bij de foto hieronder,ik gebruik die ginds.Max signaal krijg ik daar niet bij,wring ik iets aan de houder dan heb ik beter signaal.Daarom mijn plan om zelf iets universeel instelbaar te hebben.

Dank voor de groottes.

 

2uoi829.jpg

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is direct wat hoogteverschil tussen A1 en A3 met zijn iets andere hoogte. 

Van het brandpunt heb ik nog een beetje bang als ik mijn constructie maak.Maar ik moet dan niet meer wringen in 't vervolg.

Ik plaats nog wel een foto'tje.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...