Con Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 CC heeft bij mij de laatste 3 dagen geen foutmelding gegenereerd. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beetle Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 (aangepast) Nee geen disconnects meer gehad allen die DNS errors maar dat lijkt nu ook verleden tijd. Beide nummers nu op 185.29.203.27 gezet en geen enkel probleem. Heb geen router functie in mijn modem (gelukkig) dus die werkt alleen als modem. 30 augustus 2014 aangepast door Beetle
hansputters Geplaatst: 30 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2014 OK, ik nu ook cheapconnect.nl (òf .net) vervangen door "jouw" IP-adres. Zullen we afspreken volgende week zaterdag onze bevindingen te posten? Bedankt!
sattv4iedereen Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Op 20/08 heb ik ook enige tijd disconnect gehad via cc.Maar ik zal ook eens veranderen en het ip invullen.en evolueren. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
mati Geplaatst: 31 augustus 2014 Geplaatst: 31 augustus 2014 Ik gebruik als url "sip.cheapconnect.net" in mijn FritzBox en mijn laatste error (408) is van 18-08-2014 Pli op DM800, VU+ DUO en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90
sattv4iedereen Geplaatst: 31 augustus 2014 Geplaatst: 31 augustus 2014 Ik heb nu de dns gewijzigd in het ip nummer,en zal mijn log nu en dan eens nazien,en kijken of er nog disconnects zijn en melden. bedankt voor de tip. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
sattv4iedereen Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Vandaag blijkbaar weer technische problemen,ik krijg deze mail: -- begin copy Geachte relatie,Impact storing: deel inkomend belverkeerMomenteel ondervinden wij problemen bij het afleveren van inkomend belverkeer. Dit betekent dat sommige klanten hiervan nu hinder ervaren. Wij werken momenteel aan de oplossing.Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,CheapConnect.net -- einde copy Nu heb ik het ip adres ingevuld,en zal het in de gaten houden. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
hansputters Geplaatst: 1 september 2014 Auteur Geplaatst: 1 september 2014 Zoals ik al eerder meldde, is de berichtgeving bij (niet individuele) storingen uiterst correct. Toch kan ik me niet heugen dat Budgetphone met dergelijk regelmatige uitval kampte edit: aan het eind van deze week zal ik mijn logs posten.
Con Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Dat CC deze meldingen geeft heeft als voordeel dat je je kunt wapenen en maatregelen kan treffen. Dat BP geen tot nauwelijks meldingen geeft/gaf wil nog niet dat ze wel eens uit de lucht waren. Dus, ja... wat is nu beter, ik opteer iig voor CC want dan kun je bij een melding snel overschakelen naar een andere provider, in ieder geval voor het uitgaande verkeer. Ofwel, elk nadeel "heb" z'n voordeel. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
abmg Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Dat BP geen tot nauwelijks meldingen geeft/gaf wil nog nietdat ze wel eens uit de lucht waren. Als ze, BP, uit de lucht zijn, zou ik dat moeten zien in de logs van de Fritzbox en daar zie je geen storingen. BP meldt storingen heel open op het forum en daar zijn geen meldingen. CC meldt geen storingen op het forum, wel in emails aan abonnees. Dat komt toch minder open over, vind ik. In de logs van de Fritzbox vind ik nog meer onregelmatigheden van CC. Hoewel het de laatste tijd rustig is. Ik heb ooit BP gekozen omdat ze al veel ervaring met telefonie hadden, voor ze voip deden. Dat ontbreekt waarschijnlijk bij CC. Dit gaat enigszins off topic vrees ik.
Con Geplaatst: 1 september 2014 Geplaatst: 1 september 2014 Oké, weer on topic. Het verbaasd mij wel dat sommige foutmeldingen hebben bij CC en anderen niet op dat zelfde moment. Daarentegen heb ik enkele maanden terug mijn router op een wel héél andere wijze weer in moeten stellen dan andere providers en dat blijf ik vreemd vinden... Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
hansputters Geplaatst: 5 september 2014 Auteur Geplaatst: 5 september 2014 Zoals aangekondigd, mijn bevindingen met CC sinds ik een week geleden de Registrar wijzigde in het IP-adres. Toeval of niet: er is sindsdien geen enkele uitval en/of foutmelding geweest! Opvallend is bovendien dat er van de netwerkstoring (aangekondigd door CC zelf) niets terug te vinden is in de log's van de Fritzdoos. Hoe staan de zaken er bij jullie voor?
Con Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 Ik had vandaag 219 errors ; 05.09.14-06:08:58-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error tot 05.09.14-06:16:49-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error en 05.09.14-06:39:10-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error tot 05.09.14-06:47:39-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error en 05.09.14-09:25:09-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error tot 05.09.14-09:29:59-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error en 05.09.14-11:43:11-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error tot 05.09.14-11:48:01-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error en 05.09.14-12:32:32-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error tot 05.09.14-12:42:12-Registration of Internet telephone number 3134xxxxxxx failed. Reason for error: DNS error met intervallen van 10 seconden, tel uit je winst, gelukkig hebben we niet hoeven bellen... Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beetle Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 Ook hier toetaal geen storingen meer gehad geen DNS errors meer. En ook geen andere uitval. Ga nu het volgende met de Fritzbox 7390 proberen, de Dns servers veranderen naar opendns. Dit gaat niet met de normale instellingen voor andere Dns servers dat werkt niet!! Je moet het config bestand editten met een editor. Dan kan het ipadres weer gewoon sip.cheapconnect.net worden. Dat zou dan moeten werken en dan weet ik zeker dat het aan Ziggo ligt de Dns errors !
Beetle Geplaatst: 6 september 2014 Geplaatst: 6 september 2014 (aangepast) Hallo Con, Had je de sip instellingen ook veranderd naar 185.29.203.27 ??? En ook Ziggo als provider?? 6 september 2014 aangepast door Beetle
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen