Con Geplaatst: 7 september 2014 Geplaatst: 7 september 2014 vrouwen én computers zijn niet te doorgronden! (mooi dat het zonder tweaken werkt...) Ik probeer al 40 jaar mijn vrouw te tweaken... ook al een SSD erin en gelijk een stuk stiller en sneller... Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beetle Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Ok weer ontopic, Vanmorgen weer uitval DNS error op mijn nummer dat gewoon op sip.cheapconnect.net staat. Terwijl ik nu OpenDns gebruik, het andere nummer waar ik 185.29.203.27 gebruik totaal geen uitval !! Lijkt me toch iets van CC, misschien wel in combinatie met de Fritzbox ??
Con Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Hier, met URL als registrar, geen uitval. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Dat is voor mij niet van toepassing, CC was indertijd de enige waar je je nummer kon porteren vanaf BP en verder ben ik niet ontevreden. CC ligt er minder uit dan wanneer ik via de KPN kabel bel (kabel uit het koperen tijdperk) Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
hansputters Geplaatst: 8 september 2014 Auteur Geplaatst: 8 september 2014 Tja, lijkt er verdacht veel op dat we met @Beetle's bevinding terug bij af zijn. Ik laat het vooralsnog bij het IP-nummer als Registrar, lijkt me sinds ruim een week geen windeieren te leggen.... Maar wie geeft 'ons" de garantie dat dat nummer op enig moment niet wijzigt en we vervolgens helemaal verstoken blijven van telefonie? @Con: natuurlijk gaan we hier niet redetwisten over de betrouwbaarheid van providers. Ik ga mee in je oordeel over KPN voor zover dat hun IP-telefonie in de pionierstijd betrof. Als Internetplusbeller, nu tien jaar geleden, was je al blij als de telefoon het eens deed en nam je de onherroepelijke galm op de koop toe. Analoge telefonie via hun netwerk is echter boven elke twijfel verheven; wie kan zich immers beroepen op meer dan 100 jaar ervaring? Jammer dat dit vrijwel feilloze product op termijn ten prooi valt aan IP-telefonie Telefonie via het Internet heeft ons als consument weliswaar -enorme- prijsvoordelen opgeleverd maar qua betrouwbaarheid hebben we een stapje terug moeten doen. Terug ter zake: jammer toch dat CC zich niet even in de discussie mengt en openheid van zaken geeft
Con Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 (aangepast) Bij mij geldt dat dan andersom. De andere 2 geinstalleerde providers hebben voor zover ik weet nooit een foutmelding gegeven en de belkwaliteit is erg goed te noemen. Wat CC betreft heb ik, goed beschouwd, ook niet veel te klagen, de kwaliteit is goed maar het blijft voor mij een vreemde eend in de bijt (zie ander topic). En wat ik al schreef, over het koper bellen is voor mij geen optie gezien het brakke, 6,5 km lange, infra-net. En ik ben blij met de tip van het IP adres. Inderdaad, nu maar hopen dat dit gestand blijft, wellicht een vraag aan CC... 8 september 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beetle Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Hallo, Ben nu met CC bezig om het op te lossen. Ze nemen het absoluut serieus, dus even afwachten nu. Heb nu wat anders ingevuld en tot nu toe werkt dit, zal jullie op de hoogte houden. Kwaliteit is ook goed bij CC vind ik.
Beetle Geplaatst: 9 september 2014 Geplaatst: 9 september 2014 @Con vraag had je totaal geen uitval meer toen je de Fritzbox op is_nat_awere=yes gezet had ? Of was dat voor de andere uitval? Dus zonder het ip adres erin te zetten? Heb n.l. nu 1 nummer ook met is_nat_awere=yes gezet kijken hoe dat nu gaat.
Con Geplaatst: 9 september 2014 Geplaatst: 9 september 2014 @Con vraag had je totaal geen uitval meer toen je de Fritzbox op is_nat_awere=yes gezet had ? Of was dat voor de andere uitval? Dus zonder het ip adres erin te zetten? Heb n.l. nu 1 nummer ook met is_nat_awere=yes gezet kijken hoe dat nu gaat. is_nat-awere = yes had tot doel dat ik weer inkomend geluid zou hebben met CC en dat is helemaal gelukt. Daarna had ik gewoon uitval, net als de andere topiccers, nu met het IP-adres bij registrar is het sinds de invoering daarvan (6 september) compleet stil met de verbindingsproblemen. Ofwel, nee daar had het niets mee te maken. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beetle Geplaatst: 9 september 2014 Geplaatst: 9 september 2014 (aangepast) O ok mooi, had vannacht weer met 1 nummer dns errors vandaar dacht ik dat het misschien iets uit zou maken. Wat ik wel weet is dat de Dns errors ook iets met de tijd te maken heeft, gisteren de 2 nummers "normaal" aangemeld dus met sip.cc.net en die tijdje na elkaar. En die tijd tussen het aanmelden van de 2 nummers die tijd was ook ongeveer de tijd dat beide nummers na elkaar uitvielen met Dns errors. Vandaar dat niemand op dezelfde tijd uitval heeft met Dns errors waarschijnlijk. Alleen als je de Fritzbox een reset geeft worden beide nummers aangemeld en vallen ze ook gelijktijdig uit bij mij. En inderdaad dat ip adres doet zijn werk goed, maar het zou ook gewoon met sip.cc.net moeten kunnen en daar ben ik nu mee bezig. 9 september 2014 aangepast door Beetle
hansputters Geplaatst: 9 september 2014 Auteur Geplaatst: 9 september 2014 @Beetle: alle gedane moeite aan jouw kant ten spijt. ik mis nog steeds de stem (lees: stellingname) van CC hier. Ik heb in het verleden dit verschijnsel diverse malen bij hen aangekaart maar altijd nul op het request gekregen. Ooit liet men weten dat het na een update van hun platform tot het verleden zou behoren. Update? wat? wanneer? zoethoudertje?
Beetle Geplaatst: 9 september 2014 Geplaatst: 9 september 2014 @hansputters Het klopt wel wat je zegt, maar de uitval (zonder de Dns errors) is veel minder tot geen uitval. Die Dns errors zijn vervelend en erg lastig en waar het nu precies aan ligt is nog niet duidelijk. Je zou denken dat het aan de provider ligt maar dat blijkt niet zo te zijn nadat ik OpenDns ingevoerd had. En CC denk nu wel mee, heb iets anders in moeten vullen en dat lijkt te werken tot nu toe, maar dat is tijdelijk door CC aangemaakt. Volgende week kijken ze of en hoe het gewerkt heeft. Het is ook moeilijk te achter halen voor CC omdat zij niets zien van storingen mbt Dns. Maar op mijn ander nummer ben ik zelf bezig om het toch goed te krijgen met sip.CC.net Tot nu werken beide nummers goed, dus even afwachten nu en ik hou jullie op de hoogte.
cheapconnect Geplaatst: 9 september 2014 Geplaatst: 9 september 2014 Wij werden geattendeerd op dit topic dmv van een mail, we waren vooralsnog niet op de hoogte van dit topic. Wat betreft DNS uitval hebben wij alleen meldingen van Fritzboxen ontvangen, samen met (vermoedelijk Beetle) hebben we een klein test traject gestart om bepaalde zaken uit te sluiten. Om het centraal te houden verzoek ik een wellicht een topic te openen op ons eigen forum, we houden sowieso contact via Beetle (vermoedelijk ;-)) en zullen proberen dit topic tijd van tijd te controleren.
hansputters Geplaatst: 9 september 2014 Auteur Geplaatst: 9 september 2014 Dank u! Zie verdere updates graag via dit neutrale forum tegemoet
Con Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 Kan iemand mij zeggen wat Cheapconnect bedoeld met "(vermoedelijk Beetle)"? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen