hansputters Geplaatst: 11 september 2014 Auteur Geplaatst: 11 september 2014 Bedoel je "bedoelt" ? (plaagstootje in vervolg op een recent taalkundig topic van jouw hand)
Beetle Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 (aangepast) @Con Dat ik degene ben die een ticket had aangemaakt bij CC en dat klopt. CC heeft nu een test met mij om te kijken waar het aan ligt met de Fritzbox(en) En vanaf ik dat gedaan heb geen uitval mee gehad op mijn 1e nummer !! Dus dat lijkt goed te zijn. 11 september 2014 aangepast door Beetle
hansputters Geplaatst: 11 september 2014 Auteur Geplaatst: 11 september 2014 En wat heb je dan zoal gedaan in samenspraak met CC @Beetle ? Het bekende IP-adres i.p.v. de Url of iets anders dat vooralsnog nog onder de pet gehouden moet worden? Spannend!
Beetle Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 Een ander ipadres bij de registratie ingevuld, die tijdelijk is aangemaakt door CC om dit 1 week te testen. Is dus niet officieel dus kan verder nog niet gebruikt worden. Maar misschien kan hierdoor de problemen verholpen worden hoop ik. Laat het hier wel weten.
hansputters Geplaatst: 11 september 2014 Auteur Geplaatst: 11 september 2014 Bedankt voor de terugkoppeling! n.b.: hier nog steeds geen enkele melding over wat dan ook in de Fritz o.b.v. het tot nu toe bekende IP-adres!
cheapconnect Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 Goedemiddag, Test is nog niet helemaal voltooid, maar dit is wel een goed aanknopingspunt! Ons vermoeden is dat FritzBox net even anders met DNS omgaat dan andere SIP devices, dit zijn we nu lokaal hier ook aan het uitzoeken. Samen met Beetle zullen we de resultaten vergelijken en uiteraard de juiste zaken verbeteren tbv FritzBox. Meer technisch inhoud zullen we uiteraard ook vrijgeven.
Con Geplaatst: 11 september 2014 Geplaatst: 11 september 2014 (aangepast) Bedoel je "bedoelt" ? (plaagstootje in vervolg op een recent taalkundig topic van jouw hand) Was een schreivvaudje, had "bedoelde" moeten zijn. Zó, daar heb ik me redelijk uitgeluld. 11 september 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beetle Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 (aangepast) Tot nu toe geen uitval meer gehad met Dns errors. Wel 1 x een fout (408) op de sip.cc.net, maar dat is geen Dns error en het was maar 1x De test me CC duurt nog even, blijf mijn bevindingen hier geven. 16 september 2014 aangepast door Beetle
Con Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Dan doe ik ook maar ff een update (sip url ingesteld). - vanaf 7-9 tot 12-9 geen foutmeldingen - 15.09.14 14:30:12 Registration of Internet telephone nr 3134xxxxxxx failed. Remote site reports reason for error 500 - 15.09.14 14:25:36 Registration of Internet telephone nr 3134xxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout. - 15.09.14 14:23:11 Registration of Internet telephone nr 3134xxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout Puur ter info, niet om te klagen! Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
cheapconnect Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Goedemorgen Con, Raar van die 500, onze server geeft geen 500 errors namelijk.
Con Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Goedemorgen Con, Raar van die 500, onze server geeft geen 500 errors namelijk. Dan hebben waarschijnlijk de serverbouwers jullie iets gratis gegevenzonder daarover te informeren. Begrijp me goed, ik heb zelf geen notie wat error 500 inhoud, maar met de frequentie van de 3 foutmeldingen in 8 dagen hoor je mij niet piepen, het was puur ter info. Wél stoer en leuk dat jullie je (weer eens) mengen in dit topic, top. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
hansputters Geplaatst: 16 september 2014 Auteur Geplaatst: 16 september 2014 Dag heren, Ook hier was er gisteren eenmalig sprake van foutcode 500 ! Ik zelf kan het euvel niet duiden maar de Voip-Wiki spreekt wel degelijk van een server-probleem... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_SIP_response_codes
Beheerder Michel Geplaatst: 16 september 2014 Beheerder Geplaatst: 16 september 2014 Goedemorgen Con, Raar van die 500, onze server geeft geen 500 errors namelijk. Dat lijkt me sterk, want een 500 is gewoon een standaard in de SIP RFC gespecificeerde error die in principe iedere server in bepaalde gevallen kan geven. Ik weet in ieder geval vrij zeker dat ik m ook op jullie netwerk kan forceren Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
cheapconnect Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 @Michel, Sorry zal het anders formuleren. De 500 error komt niet vanaf onze server uit, maar wordt door de client gegenereerd.
hansputters Geplaatst: 18 september 2014 Auteur Geplaatst: 18 september 2014 @Cheapconnect: is de "test" reeds beëindigd en zo ja wat zijn de wederzijdse bevindingen? Welke instelling dient te worden aangepast? Dank
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen