cheapconnect Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 @hansputters Er hoeven geen instellingen gewijzigd te worden. Bevindingen zijn tot nu toe positief.
Beetle Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 Hallo even een update, nog steeds geen enkel probleem meer gehad met de sip.cc.net !! Lijkt dat CC het nu opgelost heeft en de sip.cc.net goed heeft aangepast voor de Fritzboxen.
hansputters Geplaatst: 19 september 2014 Auteur Geplaatst: 19 september 2014 Hallo @Beetle en anderen, Dank je voor de terugkoppeling! Begrijp ik uit je post dat we nu, met gerust hart, terug kunnen naar de reguliere Url? Gebruik je zelf het IP-adres niet meer?
Beetle Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 Hallo, Klopt ik heb nu een kleine 14 dg de sip.cc.net ingevuld, dus kun je dat nu ook met een gerust hart doen ;-) Net ook aan CC gemeld dat er geen (DNS) storingen meer zijn geweest. Dus probeer het ook maar.
hansputters Geplaatst: 19 september 2014 Auteur Geplaatst: 19 september 2014 Top, dank je! Prettig toch dat we zo onze ervaringen kunnen uitwisselen! Laten we hopen dat de op stapel staande OS 6.20 geen roet in het eten gaat gooien. Dank aan allen die constructief hebben meegedacht!
cheapconnect Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Het probleem is gevonden en opgelost. Inhoudelijke (technische) uitleg betreft DNS errors FritzBox: *Problemen met registraties FritzBox* FritzBox gebruikers konden meldingen 'DNS error' vinden in de log file van het apparaat. De FritzBox her-registreert zichzelf elke x seconden op ons platform, dit om de sessie naar de buitenwereld op te houden. Een registratie is nodig om voor het CheapConnect platform te weten hoe een inkomend telefoon gesprek afgeleverd moet worden. Als er een fout optreedt tijden deze her-registratie is *niet* automatisch het toestel onbereikbaar voor gesprekken, er wordt dan nog even gebruik gemaakt van de laatst succesvolle registratie. *Oorzaak* De oorzaak lag hem in de manier hoe de tweede nameserver, welke wij voor redundantie gebruiken, de gegevens overnam van de eerste nameserver. Tijdens het overnemen van de gegevens kon het zo zijn dat de tweede nameserver even tijdelijk geen gegevens terug stuurde of met een te lange response tijd. *Waarom alleen bij FritzBox?* FritzBox kiest willekeurig de eerste of de tweede nameserver, op moment dat deze tweede nameserver niet op tijd gegevens terug stuurde, genereerde de FritzBox de DNS error. Waarbij andere apparaten dan automatisch overschakelen naar de andere nameserver stopt de FritzBox de eerste poging. Vanwege dit laatste is alleen bij FritzBox dit probleem in de logfile zichtbaar. *Oplossing* Het synchroniseren van de nameservers gebeurd nu op een andere manier, waardoor de verzoeken naar de nameservers altijd geantwoord worden.
hansputters Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Geplaatst: 21 september 2014 Mooi, dank u voor de open communicatie!
Con Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Ook mijn complimenten, zeker gezien het diep-zee-onderzoek. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
DeltaFM Geplaatst: 21 september 2014 Geplaatst: 21 september 2014 Ik heb met belangstelling deze draad gevolgd (zelf ook een Fritz!Box en klant), top hierop gereageerd is en ook de uitleg, zo kan het dus ook! Mijn complimenten. Delta-FM Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+ (Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)
hansputters Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Geplaatst: 22 september 2014 Alle enthousiasme ten spijt zijn we er kennelijk nog niet getuige de diverse timeout-meldingen vanaochtend
cheapconnect Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Sommige providers hadden vanmorgen problemen met internet verbindingen. Hierdoor kan inderdaad een timeout zijn ontstaan, dit staat los van DNS errors.
hansputters Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Geplaatst: 22 september 2014 Het laatste verbindingsprobleem van mijn ISP dateert echter van 18 september jl.......... Valt dit te rijmen met uw conclusie?
cheapconnect Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Voor ons moeilijk daar conclusies uit te trekken, het gebeurde buiten ons netwerk.
Beetle Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Hallo, Ook hier time outs vanmorgen, het kan wel zijn dat het buiten het CC netwerk is, maar waarom valt dan alleen CC uit en niet mijn andere Voip providers? Ook was er geen onderbreking in het signaal van mijn provider te zien in de log Het is natuurlijk geen Dns error dus is het iets anders, alleen wat?
hansputters Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Geplaatst: 22 september 2014 Hier exact dezelfde situatie als bij @Beetle: bij overige SIP-accounts geen uitval waar te nemen. Zoals ik eerder meldde was er bovendien bij mij geen sprake van een ISP-storing. Cheapconnect: hoe we het "beestje"ook mogen noemen, het gaat om -falende- telefonische bereikbaarheid, tóch? Ik zou het waarderen als ik de komende tijd verschoond blijf van enige (CC) vermelding in de Fritz-logs. Mag ik uw attenderen op uw maatschappelijke verantwoordelijkheid? In ons huishouden zijn we graag 24/7 bereikbaar voor de hoogbejaarde (schoon)ouders
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen