cheapconnect Geplaatst: 26 september 2014 Geplaatst: 26 september 2014 Daarvoor bieden wij alternatief ons support forum aan. Via een support ticket kunnen wij echter wat meer in detail kijken.
Con Geplaatst: 26 september 2014 Geplaatst: 26 september 2014 (aangepast) Hier de details (met de Fritz 7330 en URL als SIP); 26.09.14 07:40:19 Registration of Internet telephone number 313xxxxxxxx failed. Reason for error: Remote site not responding. Timeout. 26.09.14 07:25:23 Registration... 26.09.14 07:15:47 Registration... 26.09.14 07:08:51 Registration... 26.09.14 07:03:15 Registration... 26.09.14 06:58:19 Registration... 26.09.14 06:53:43 Registration... 26.09.14 06:49:17 Registration... Ik heb daar geen last van gehad, toen sliep ik nog. 26 september 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Beetle Geplaatst: 26 september 2014 Geplaatst: 26 september 2014 Ook hier uitval van 06.38 - 07.55 vanmorgen (geen DNS storing) maar de Remote site not responding storing. 2x ticket aangemaakt bij CC.
hansputters Geplaatst: 26 september 2014 Auteur Geplaatst: 26 september 2014 (aangepast) Jammer dat men er niet echt de vinger op weet te leggen waar de crux zit. We hebben het DNS-probleem kennelijk verruild voor een ander met hetzelfde resultaat als gevolg: telefonische onbereikbaarheid. Achteraf is het altijd gemakkelijk oordelen maar wat had/heeft Budgetphone het toch prima voor elkaar. Ik heb me weer eens in de eigen voet geschoten door me bij de overstap te laten leiden door mijn notoire vrekkigheid. En wat zijn de tijden veranderd: vroeger luidde het gezegde "goedkoop is duurkoop" terwijl "Geiz" tegenwoordig "geil" heet te zijn. 26 september 2014 aangepast door hansputters
Con Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 (aangepast) Ik ben bij BP weggegaan omdat ik helmaal niet meer bereikbaar was en daar was volgens BP geen oplossing voor...??? En CC een van de weinigen was die je nummer kon porteren. Ondanks de foutmeldingen ben ik tevreden vooral omdat ze imo er zeer veel aan doen om zaken uit te zoeken in tegenstelling tot vele andere voipaanbieders. En de kwaliteit van de gesprekken is bij ons altijd voortreffelijk. Voorts hebben wij ook mobiel, al onze bekenden weten dat en wijken daar naar uit indien wij niet bereikbaar zijn. Dat komt nauwelijks voor omdat het toevalstreffers zijn als er een storing is terwijl precies op dat moment iemand wil bellen. Wij hebben wel meerdere plannen B als een of ander apparaat sneuvelt in huis. Maar eerlijk is eerlijk een foutmelding is een foutmelding. 27 september 2014 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
hansputters Geplaatst: 27 september 2014 Auteur Geplaatst: 27 september 2014 Beste Con en anderen, In het besef dat we ons in een vicieuze cirkel bevinden, trek ik me terug uit deze interessante discussie. Het is nooit mijn intentie geweest CC, of wie dan ook, in een kwaad daglicht te stellen. Onze provider van dienst doet inderdaad zijn uiterste best wat zijn weerslag vindt in een sublieme audiokwaliteit. (maar die hebben anderen eveneens...) Mij stoort echter nog steeds het feit dat CC altijd verwoede pogingen in het werk stelt om een algemeen ervaren probleem terug te brengen naar een met een individueel karakter. Zakelijk gezien op zich heel logisch, dat zou ik onder dezelfde omstandigheden ook doen.... Vele voor mij geopende tickets liepen op niets uit, vandaar mijn initiatief tot dit draadje. @Con: natuurlijk heb je gelijk; via een mobiel is bijna iedereen ook bereikbaar. Bijna ja, daar ondergetekende het om diverse redenen niet zo op heeft met die krengen en bovendien zul je maar op de Veluwe wonen of aan de landsgrenzen waar het bereik bedroevend is! Gelukkig is CC tot nu toe met het mobiele alternatief niet op de proppen gekomen want daarmee zouden ze immers een brevet van onvermogen over zich zelf hebben uitgesproken...... Tenslotte zou ik nog eens willen benadrukken dat ik bijna nooit een foutmelding aantref van Voipbuster bij wie ik ooit een 085-nummer voor het luttele bedrag van € 1,-- kocht. Het kan dus kennelijk wel! Of de Dellmont-brothers hun zaakjes dus beter voor elkaar hebben? Weet ik niet, kan ik niet over oordelen. Mij weerhield een zekere koudwatervrees tot nu toe dat nummer algemeen te propageren daar velen (waaronder ik) een verhoogd beltarief vermoeden. Daar moet ik me dan maar overheen weten te zetten. Bedankt voor jullie waardevolle bijdragen! Ik hoop hier ooit te kunnen lezen waar de schoen nu echt wrong!
Con Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 Nette en begrijpelijk afsluiting. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
sattv4iedereen Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 Hier exact dezelfde situatie als bij @Beetle: bij overige SIP-accounts geen uitval waar te nemen. Zoals ik eerder meldde was er bovendien bij mij geen sprake van een ISP-storing. Cheapconnect: hoe we het "beestje"ook mogen noemen, het gaat om -falende- telefonische bereikbaarheid, tóch? Ik zou het waarderen als ik de komende tijd verschoond blijf van enige (CC) vermelding in de Fritz-logs. Mag ik uw attenderen op uw maatschappelijke verantwoordelijkheid? In ons huishouden zijn we graag 24/7 bereikbaar voor de hoogbejaarde (schoon)ouders Ik kan mij niet herinneren welke de contract voorwaarden zijn/waren bij cc. Echter heb ik nog contracten gesloten met voip providers waar er in de algemene voorwaarden stond: Onze dienst kan niet worden gebruikt ter vervanging van een klassieke telefoonlijn, en derhalve niet gebruikt worden om de nooddiensten te bellen. Ik ga hier wel over "belgische voip providers". een en ander mocht wegens wettelijke reglementering niet. Dit doet niet ertoe hier bij CC, maar als dergelijk ook staat in de algemene voorwaarden van cc, dan kan je ze ook niet aansprakelijk stellen, bij dergelijke problemen. Om dus naar het topic terug te gaan, heb ik enkele dagen geleden ook 's morgens een tijdje onbereikbaar geweest bij cc, terwijl andere voip diensten wel online zijn. Ik kan omdat cc niet zo heel duur is ermee leven, dat die op een verwaaide keer offline is, daar ik nog andere bereikbare vaste nummers heb, en desnoods gsm. Al is het niet praktisch en logisch, dat je de dag van vandaag als particulier meer dan één vaste lijn moet hebben, maar op alle gebieden van techniek en elektronica heb ik me besloten bij belangrijke zaken een backup te nemen, zeker als gezondheid ermee gepaard gaat. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
hansputters Geplaatst: 26 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2014 Even een korte balans opgemaakt nadat ik nu bijna twee maanden geleden mijn CC-account in de Fritz deactiveerde...... Ik kan kort zijn: inkomend telefoonverkeer via VB was absoluut probleemloos! Geen enkele verstoring behoudens een keer na het opnieuw intrainen van mijn kabelmodem maar dat is niet meer als logisch. Ook het doorschakelen van inkomend VB naar een andere Dellmont-kloon verloopt tadellos. Nu mijn hoogbejaarde schoonmoeder inmiddels ook al aan het nieuwe nummer gewend geraakt is, staat mijn besluit vast: CC wordt hier volgend jaar niet meer geprolongeerd! Besparing van niets natuurlijk maar wel een heleboel -onnodige- ergernis minder. Mijn enige "zorg" is wat er mogelijk gebeurt als het belsaldo bij Dellmont verbruikt is. Uitbellen is dan vanzelfsprekend niet meer mogelijk maar geldt dat dan wellicht ook voor mijn Voip-in nummer? Wie het weet mag het graag zeggen... Kom er maar in alsjeblieft
Beetle Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Vandaag is voor de 7390 nieuwe firmware uitgekomen: AVM Fritz!box Fon Wlan 7390 84.06.20
hansputters Geplaatst: 30 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2014 Bedankt voor de melding Beetle Heb je die al ingeladen en heeft de box het overleefd?
Beetle Geplaatst: 30 oktober 2014 Geplaatst: 30 oktober 2014 Ja alles werkt prima, zijn wel wat nieuwe dingen in de software, lijkt allemaal wat uitgebreider, zoals Wlan. Ook werden mij telefoons MT-F ge update nadat de Fritzbox naar 6.20 was gegaan. P.s. heb al enige weken totaal geen uitval meer (DNS en de 408 enz), behalve de storing die CC had laatst! Dus eigenlijk als het zo blijft voor mij prima.
hansputters Geplaatst: 30 oktober 2014 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2014 Top, ik ga, zodra mijn vrouw uitgespeeld is (zwaar Bridge-verslaafd) ook updaten.....
Beetle Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Hier nu 1 probleem tegen gekomen, na de update naar 6.20. Als ik de Dns servers verander naar b.v OpenDns werkt dat niet meer, ook niet na herstart. In de versie 6.07 ging dat nog wel. Heeft iemand anders dat nu ook? Heb al wel een ticket aangemaakt bij Avm
cheapconnect Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Beetle, Doordat wij de DNS problemen aan onze kant hebben opgelost is het misschien niet meer nodig om gebruik te maken van OpenDNS?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen