Ga naar inhoud


Sinds paar dagen veel zenders weg?


GLopez

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds eergisteren kan ik opeens veel zender niet meer bekijken. Bijv. Eredivisie Live (alle zenders), de HD-zenders van RTL en de NPO, maar ook alle muziekzenders niet meer.
NL 1, 2, 3 en RTL 4,5,7,8 en SBS 6 doen het nog wel gewoon in de niet-HD versie.

Eerst dacht ik dat het een tijdelijke storing was maar nu het 2 dagen later nog zo is moet er meer aan de hand zijn. Ook dacht ik dat er misschien een HD-probleem was maar dan is het wel weer raar dat al die niet-HD zenders er nu ook uit liggen en dat bijv. ZDF en ARD weer wel in HD te zien zijn....ik snap er gewoon geen hout van!!!

 

Iemand een idee?

aangepast door GLopez
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het eerste wat in me opkomt is dat je de Astra3 op 23.5 niet meer ontvangt.

 

Misschien kan je in het menu van je decoder kijken wat de signaal sterkte en kwaliteit van het signaal is op Astra 23.5

En als je dan toch bezig bent kijk ook even naar het signaal op Astra 19.2

Geef ook wat meer info over je decoder en schotel opstelling.

Mijn glazen bol lijkt wat beslagen door de vele regenval van de laatste tijd. ;)

 

RTL8 is er in de SD versie niet meer.

RTL8 HD zit op de Astra 23.5 en dat strookt niet met mijn veronderstelling dat je geen Astra 23.5 ontvangst.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Druk eens op het knopje

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een Philips Digital Satellite Receiver DSR 7141/22 
Fabrikant: Pace plc
Operator ID: 00 D0 37
Hardware versie: 018.242
Serienummer: ZZ211037106283
Middleware verise: CO20k29
Software versie: 3.6.8
NagraGuide versie: 5.7.6.9

NP versie: 5.21.6.4
CAK versie: R 1.4.31
CAO versie: 038

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees in de gebruikershandleiding dat deze ontvanger alleen met QPSK overweg kan en niet met 8PSK, zie blz.27 van deze PDF-file:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-hd-ontvanger-philips-dsr7141-en-7121.pdf

Dat zou kunnen verklaren waarom je de CanalDigitaal zenders op de Astra 23,5 niet kunt ontvangen maar dan kan dan niet een probleem van de laatste dagen zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem. SD zenders Ned werken perfect. De CD HD zenders doen het na mijn vakantie niet meer.

 

De regionale zenders op 23.5 doen het wel goed.

 

Als ik een zenderscan doe op 23.5 dan zie ik ook geen NPS (Ned HD) zenders verschijnen.

 

Is er wat veranderd ?

 

Buitenlandse HD zenders doen het verder prima.

 

Ik heb er nog niet naar gezocht wat de oorzaak kan zijn. Het is al eerder begonnen dat ik bepaalde CD HD zenders niet meer kon ontvangen. Hieraan geen aandacht besteed. Maar nu is het probleem ook NPS (Ned1HD etc.) zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met welke ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...