Ga naar inhoud


Sinds paar dagen veel zenders weg?


GLopez

Aanbevolen berichten

Ik lees in de gebruikershandleiding dat deze ontvanger alleen met QPSK overweg kan en niet met 8PSK, zie blz.27 van deze PDF-file:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-hd-ontvanger-philips-dsr7141-en-7121.pdf

 

Dat zou kunnen verklaren waarom je de CanalDigitaal zenders op de Astra 23,5 niet kunt ontvangen maar dan kan dan niet een probleem van de laatste dagen zijn.

 

Dank. Al kan ik weinig hiermee want idd dit is geen verklaring voor het feit dat het eergisteren pas is gebeurd. Ik heb ook niets raars gedaan ofzo. Het probleem was er van de ene op de andere dag ineens!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Je zal moeten beginnen zaken uit te sluiten.

Dus LNB vervangen of ontvanger vervangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZDF HD doet het prima. En ook de CD zenders Een HD en Canvas werken ook uitstekend. Mogelijk ligt het aan de kaart. Maar dan zou ik Een HD en Canvas op 23.5 ook niet kunnen ontvangen.

 

Zoals eerder aangegeven is het probleem al eerder begonnen met o.a. RTL HD. En nu ook met Ned HD (NPS) zenders.

 

Een kaart aanpassing lijkt mij ook niet voor de hand liggend, want ik ben enige weken op vakantie geweest en is de TV niet aan geweest.

 

Ra, ra wat hier nu aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerkelijk is, dat als ik de kaart eruit neem er geen ontvangst is van Een HD en Canvas HD. Met de kaart erin werken deze Cd zenders normaal en zie ik in Oscam de ontcijfering verschijnen.

 

De gegevens van de kaart geven aan:

 

01/1/90 -10/22/14: 55,62-63

 

Wat is nu het verschil. Waarom werken Een HD en Canvas HD wel en de overige HD zenders niet meer.

 

Ik heb dit geprobeerd met OSCAM en met Aston CI module. Met allebei hetzelfde resultaat.

 

Heractivatie lijkt niet de oplossing.

 

Zal nog eens proberen Oscam handmatig op te starten.

 

Er moet iets veranderd zijn.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je zeker bent dat je wel Astra 3 ontvangt zal je de canaldigitaal klantendienst moeten bellen en vragen of je rechten op je kaart wel goed staan voor je abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Probleem" is hier inmiddels opgelost. In de ontvanger bleek de 2e kaart zonder HD te zijn geplaatst. Oei oei wat dom. De kaartjes lagen naast elkaar opgeborgen. En bij het verwisselen van de ontvanger zijn de kaartjes verwisseld.

 

Bovendien bleek een Smargo ook niet goed te werken. Deze verwisseld voor een andere. 

 

Eind goed. Alles weer bereikbaar in HD.

 

Met vriendelijke groet en sorry jullie te hebben lastig gevalen met mijn "non-problem".

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zette vanochtend mijn TV aan en opeens deden alle zenders het weer!
Echt ongelofelijk, want heb niks veranderd.
Enige wat ik wel had gedaan was op donderdag m'n smartcard geheractiveerd, maar dat kan de reden ook niet zijn want de hele vrijdag deed het probleem zich nog wel voor....maar goed, opgelost dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dit is de wondere wereld van sat4all.

 

 

Onzin, de loadbalancer in oscam heeft de geblockte channels weer vrijgegeven en inmiddels was de kaart weer voorzien van juiste sleuteltjes door de provider -> beeld!

 

Met dank aan de topic kaper voor de verwarring!

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...