GLopez Geplaatst: 21 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2014 Ik lees in de gebruikershandleiding dat deze ontvanger alleen met QPSK overweg kan en niet met 8PSK, zie blz.27 van deze PDF-file: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/others/handleiding-hd-ontvanger-philips-dsr7141-en-7121.pdf Dat zou kunnen verklaren waarom je de CanalDigitaal zenders op de Astra 23,5 niet kunt ontvangen maar dan kan dan niet een probleem van de laatste dagen zijn. Dank. Al kan ik weinig hiermee want idd dit is geen verklaring voor het feit dat het eergisteren pas is gebeurd. Ik heb ook niets raars gedaan ofzo. Het probleem was er van de ene op de andere dag ineens!
Moderator ceesv Geplaatst: 21 augustus 2014 Moderator Geplaatst: 21 augustus 2014 Je zal moeten beginnen zaken uit te sluiten. Dus LNB vervangen of ontvanger vervangen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
verkerkbr Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 ZDF HD doet het prima. En ook de CD zenders Een HD en Canvas werken ook uitstekend. Mogelijk ligt het aan de kaart. Maar dan zou ik Een HD en Canvas op 23.5 ook niet kunnen ontvangen. Zoals eerder aangegeven is het probleem al eerder begonnen met o.a. RTL HD. En nu ook met Ned HD (NPS) zenders. Een kaart aanpassing lijkt mij ook niet voor de hand liggend, want ik ben enige weken op vakantie geweest en is de TV niet aan geweest. Ra, ra wat hier nu aan de hand is.
theparasol Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 Juist geen tijdige kaartaanpassing is het probleem, de codering van de kanalen loopt door maar je kaart is niet bijgewerkt. Ik zou eens starten met een heractivatie aan te vragen.
erwin05-verwijderd Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 Een heractivatie kun je hier doen: http://www.canaldigitaal.nl/abonnement/smartcard-heractiveren/
Sprietje Geplaatst: 21 augustus 2014 Geplaatst: 21 augustus 2014 Probeer het een met een kaart van iemand anders met het Familie-HD pakket. Als er dan geen problemen zijn, ligt het aan je kaart en hoef je het in ieder geval niet in je apparatuur te zoeken.
verkerkbr Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Opmerkelijk is, dat als ik de kaart eruit neem er geen ontvangst is van Een HD en Canvas HD. Met de kaart erin werken deze Cd zenders normaal en zie ik in Oscam de ontcijfering verschijnen. De gegevens van de kaart geven aan: 01/1/90 -10/22/14: 55,62-63 Wat is nu het verschil. Waarom werken Een HD en Canvas HD wel en de overige HD zenders niet meer. Ik heb dit geprobeerd met OSCAM en met Aston CI module. Met allebei hetzelfde resultaat. Heractivatie lijkt niet de oplossing. Zal nog eens proberen Oscam handmatig op te starten. Er moet iets veranderd zijn. Groet, Bram
GLopez Geplaatst: 22 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2014 Heractivatie hielp ook niet....zucht
verkerkbr Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 Beste GLopez, kun je wel Een HD en Canvas HD goed ontvangen ?
Moderator ceesv Geplaatst: 22 augustus 2014 Moderator Geplaatst: 22 augustus 2014 Wanneer je zeker bent dat je wel Astra 3 ontvangt zal je de canaldigitaal klantendienst moeten bellen en vragen of je rechten op je kaart wel goed staan voor je abonnement. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
verkerkbr Geplaatst: 22 augustus 2014 Geplaatst: 22 augustus 2014 "Probleem" is hier inmiddels opgelost. In de ontvanger bleek de 2e kaart zonder HD te zijn geplaatst. Oei oei wat dom. De kaartjes lagen naast elkaar opgeborgen. En bij het verwisselen van de ontvanger zijn de kaartjes verwisseld. Bovendien bleek een Smargo ook niet goed te werken. Deze verwisseld voor een andere. Eind goed. Alles weer bereikbaar in HD. Met vriendelijke groet en sorry jullie te hebben lastig gevalen met mijn "non-problem". Bram
GLopez Geplaatst: 23 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2014 Ik zette vanochtend mijn TV aan en opeens deden alle zenders het weer!Echt ongelofelijk, want heb niks veranderd.Enige wat ik wel had gedaan was op donderdag m'n smartcard geheractiveerd, maar dat kan de reden ook niet zijn want de hele vrijdag deed het probleem zich nog wel voor....maar goed, opgelost dus!
Sprietje Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Tja, dit is de wondere wereld van sat4all.
theparasol Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 (aangepast) Tja, dit is de wondere wereld van sat4all. Onzin, de loadbalancer in oscam heeft de geblockte channels weer vrijgegeven en inmiddels was de kaart weer voorzien van juiste sleuteltjes door de provider -> beeld! Met dank aan de topic kaper voor de verwarring! 23 augustus 2014 aangepast door theparasol
Johan45 Geplaatst: 23 augustus 2014 Geplaatst: 23 augustus 2014 Het gaat om een Philips Digital Satellite Receiver DSR 7141/22 Dat wordt dan een cursus oscam voor de Philips gebruikers. Aanmelden voor de cursus kan dat via jou of rechtstreeks bij CanalDigitaal... Vult u rustig aan !!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen