Ga naar inhoud


[Enigma 2] Het grote OpenATV topic!


Michel

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Ik heb sinds vorig jaar een VU+ Duo 2 en draai vanaf dat ik deze heb met OpenATV.

Op dit moment gebruik ik de OpenATV 5.0 (beta)image in combi met de MetrixHD Skin. Met deze skin kan je bijna alles instellen wat je wil en draait hier superstabiel. 

 

VU+ Duo2, OpenATV 5.1 /Visiosat Astra 1/2/3/Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Net mijn XP1000 naar OpenATV 5.1 gezet. Loopt echter meteen vast met blauw scherm door die godvergeten HbbTV plugin. Ik snap niet dat ze dat nu niet eens werkend krijgen. Bij iedere versie BAM!!! Blauw scherm. Boot lus en je kunt weer overnieuw beginnen want eruit halen is niet mogelijk!!!'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdere ervaring met versie 5.1

 

DHCP werkt onmiddelijk (is de default), gebruik je een statisch IP dan werkt de internet verbinding niet (ook niet met correct ingevulde DNS). Work-Around is de box keurig af te sluiten, schakelaar UIT en na "emmertje-emmertje" weer AAN. Netwerk werkt dan prima.

RemoteStreamConverter werkt prima, alleen bij de eerste start een beetje hickups in geluid (AAN/UIT). Wellicht een soort buffer/synch probleem. Had dat in 4.2 namelijk niet.

 

Verder geen nadelige zaken gevonden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Openatv gebruikt een nieuwere versie gstreamer 1.* Dit is een programma wat je playback van video en audio aanstuurt.

 

Hierdoor moet er een hbbtv update komen en dit veroorzaakt ook de hickup van audio in het begin als je streamt met remotestreamconverter.

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hickup vind ik niet storend bij gebruik van RemoteStreanConverter. Wel gisteren een andere 'bug' gevonden:

 

Wilde de kleurverzadiging iets dempen. Ga naar Display en Test Screens. Kom uiteindelijk bij het venster na de "moiree balkjes", ga naar het volgende scherm en wordt getracteerd op een heel flets scherm (waarschijnlijk de OSD transparantie instelling). Box reageert op geen enkele toets van de AB, geen GSOD of BSOD en na herstarten via *klik* ook geen crashlog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV ziet er geweldig uit. Werkt ook zeer stabiel op mijn SAB Unix F+ Solo, beter dan Enigma2.. Alleen de picons nog aan het werk krijgen. En een mooie skin uitzoeken. Iemand een aanrader?

Maximum E-85 Multi Focus Astra 1, 2 & 3

FTA via Philips 49PUS6401 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijg geen goede oscam in open atv   niet via de feet alleen maar oude oscam versies

iemand een idee hoe ik de laatste  oscam van open pli hier als ipk kan vinden om er in te zetten

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV heeft wegens de Duitse wetgeving geen Softcam support.. Dus NIET in de OpenATV feeds... Even trucje doem

 

Blauwe knop... Plugins... Plugin Filter

 

http://secrect.mynonpublic.com/mipseltoevoegen

Openpli op 'Ja'

Kernel op 'Ja'

 

Niet vergeten op opslaan te duwen!! Groene knop.. Doosje laten herstarten en via plugins laden zie je nu plots de subgroep SoftCAM.. Daar laad je de laatste OSCam.. Ik heb nu 10940 geloof ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

en bedankt maar weer

 

net even gekeken  maar zie dit niet staan 

 oscam-experimental as 1.20 Open Source Softcam (latest revision

wel de door jou genoemde oscam

welke is nu de laatste en welke is nu goed?

aangepast door DIGIWIEW

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...