Ga naar inhoud


Ik ben nog even snel een nieuw stofzuiger halen.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nadat ondertussen alle gloeilampen uitgebannen zijn is het nu tijd om stofzuigers in de ban te doen.

 

De EU heeft besloten dat stofzuigers te veel stroom verbruiken en heeft daarom middels een verordening besloten dat nieuwe stofzuigers vanaf september nog slechts 1600 watt mogen verbruiken

Vanaf 1 september 2017 mogen alleen stofzuigers verkocht worden die maximaal nog slechts 900 watt verbruiken.

 

De door consumentenbonden best geteste stofzuigers hebben allen een aansluitwaarde van 2000 Watt of meer.

Te verwachten valt dat je met een zuinige zuiger langer bezig bent om je huishoudelijke taak te verrichten, en dat dit de beoogde besparing te niet zal doen.

 

Wat is het volgende apparaat wat ten prooi zal vallen aan deze regelzucht? de strijkbout, het koffiezet apparaat of de airco?

 

Ik ben nu naar de winkel, tot later.

 

 

Was er niet een natuurkundige wet, iets met kracht, vermogen en arbeid?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je eindvergelijking is fout ' zie maar naar de huidige moderne auto's meer power met minder motor en zelfs minder verbruik ' bij veel elektro is dit ook zo vb vergelijk eens het stroomverbruik van je oude sat decoder tegenover de huidige ' voor stofzuigers is het niet anders

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terwijl ze ook in belgie,het vermogen inkrimpen van een stofzuiger,om energie te besparen,laten ze wel toe,dat iedere tv aanbieder zijn eigen kastje mag gebruiken,terwijl dit in de meeste huishoudens het gewoon met de tv kan. :angry:

Je kan ze soms niet begrijpen die politiekers.En nee,geen politiek debat,mag niet.

Maar langs de ene kant producten een vermogen opleggen,terwijl dit langs een andere kant volkomen wettelijk weer verspild mag zijn. :(

En dat omdat het bepaalde individu's het beter uitkomt  :( .

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachelijke zaak, hoeveel uur zou de motor van zo'n stofzuiger draaien per week 1 uur, 

Ze zouden beter eens in een fabriek gaan rondkijken wat daar verspild wordt aan energie.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij eens bvb 's nachts rond 3 uur,in een fabriekszone.Hoeveel reclame panelen en andere panelen,zijn er niet verlicht? en dat voor een enkeling die kan passeren.Dat ze rondom rond de fabriek verlichten voor potentieel dieven,kan nog een beetje begrip opbrengen,maar dan stel ik mij de vraag of die zich daardoor laat schrikken of buiten houden?

Er wordt met hopen elektriciteit verspilt,en dan komen ze af,dat een stofzuiger een te grote verslinder is. en zoals gerard zegt,hoelang draait een stofzuiger per week?reken 500 watt vermindering,vanaf september op nieuwe stofzuigers,rekende dat deze 1 uur per week draaien,op 4 weken,is dit slechts 2kw/h besparing.Maar ja,als je al die gezinnen samenstelt?

Maar ja,waar gaan we naartoe,straks kan mijn plasma tv naar de kliko,omdat die 300 watt verbruikt in bedrijf.

Ze kunnen dan bepalen dat een tv maar 100 watt mag verbruiken enz enz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijkt al om oud nieuws te gaan:

 

Toch niet, deze gaat over uniforme etiketjes op die huilbezems!

 

http://www.ce-uitspraken.eu/ce-nieuws/nieuwe-eu-regels-voor-energ.html

 

Ik ken huishoudens waar elke dag de stofzuiger staat te gieren. Zeker als je huisdieren hebt ontkom je daar niet aan.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, hier met de konijnen en aubiose in de kooi staat hij ook elke dag en vaak zelfs wel vaker per dag aan.

Maar dan wel een Hako clean van slechts 1350W en die zuigt beter dan menig stofzuiger van 2000W of meer.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die is dus binnenkort ook niet meer te koop.

Vanaf 1 september 2017 mogen alleen stofzuigers verkocht worden die maximaal nog slechts 900 watt verbruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik heb in mei nog een Electrolux stofzuiger in Zweden gekocht.... en die heb ik een uurtje geleden nog gebruikt.... met zijn volle 2200 Watt! Een fijne stofzuiger, die zijn werk prima doet!

Als hij het even lang doet als de vorige moet ik over 22 jaar weer een nieuwe kopen, en dat doe ik dan wel buiten de EU... dat is sowieso toch het beste.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ken je die grote stofzuigers op wielen die door stad en park rijden, als ze die nu eens verbieden per direct? :sick:

der kwam er weer een om half acht vanmorgen en doet gewoon lekker zń rondjes :cry:

ofschoon het geregend had en gisteren ook al een paar voorbij waren gekomen

je hoort ze van 5 kilometer ver aankomen

gegarandeerd dat ze meer dan 1700Watt vermogen hebben

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was er niet een natuurkundige wet, iets met kracht, vermogen en arbeid?

Ja, de wet van behoud van energie . . . .

 

Een beetje hetgeen jij bedoelt, minder kracht

dus meer inspanning . . . .

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is dus binnenkort ook niet meer te koop.

Vanaf 1 september 2017 mogen alleen stofzuigers verkocht worden die maximaal nog slechts 900 watt verbruiken.

 

Geen probleem, deze zijn gemaakt voor professioneel gebruik waar iemand de hele dag met dat ding aan het zuigen is.

Dus zolang er geen water mee opgezogen wordt zal tegen de tijd dat deze een keer stuk is ik waarschijnlijk zelf geen stofzuiger meer hoeven te gebruiken maar kan ik kijken hoe een ander dat doet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...