Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in de kelder audioapparatuur staan en daarnaast staat een drukvat voor de watervoorziening. Het ongelofelijke is gebeurd, er kwam een klein gaatje in het drukvat en dit heeft staan sproeien op mijn Roksan Kandy III versterker. Ik heb de versterker nog niet open gemaakt en uiteraard niet weer aangezet. Iemand tips om hem weer droog te krijgen? Ik denk zelf aan föhnen. Het water was licht vervuild en heeft ongeveer 10 minuten tegen de zijkant staan sproeien, op een plek waar ventilatiegaten zitten.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Geplaatst:

Drogen op lage temperatuur en een luchtcompressor op lage stand met fijne sproeier.....

Geplaatst: (aangepast)

Als 1-e

De kast openmaken en direct zo veel mogelijk drogen dmv deppen met bv keukenrol.

Als het water niet bij het voedingsgedeelte is geweest kun je'm daarna gelijk aanzetten.

Evt paar dagen laten drogen en delen waar oxidatie zichtbaar is, licht insmeren door er bv contactspray op te spuiten.

Soms heb je mazzel, wie weet jij vandaag ook.

aangepast door iemand

gr. Erik

Geplaatst:

die vervuiling in het water, maar ook samen het verzamelde stof dat nu nat geworden is op de soldeer-platines kan een elektrisch geleidende laag vormen, dus schakel je de stroom in VOEM

einde versterker...

ik heb ooit gelezen dat je het geopend apparaat in een oven stopt en langzaam met 10 graden stappen per 10 minuten tot op maximaal 60 graden verwarmd en twee uur laat drogen

Meer dan 60 graden levert het gevaar dat isolatoren van kabels etc smelten (ook een risico bij een föhn)

De oven is natuurlijk groot genoeg en kent geen flux, inductie / magnetisme of magnetron.

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

Geplaatst:

Zeker geen spanning op de apparatuur zetten!

Demonteer de printen en spoel ze af met de gedestilleerd water. Wanneer de vervuiling erg is leg ze dan daarna in een bak met gedestilleerd water waar alle componeten onder het water moeten komen te staan. Voeg een druppel dubro afwasmiddel toe en laat dit dan een paar uur staan en beweeg de bak zodat je af en toe een golfslag in de bak krijgt. (heb hier een oude draaitafel staan die wat schuin staat waar de bak water dan op staat) Spoel daarna de printen weer af met gedestilleerd water en laat het gewoon op kamertemperatuur een paar dagen drogen.

Monteer daarna de boel weer en dan kan pas worden getest of het allemaal heeft geholpen. Garantie kan ik niet geven maar heb zo al heel veel telefoons en draagbare apparatuur die vocht schades hadden weer aan de praat gekregen.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

De versterker doet het nog, althans op de phones uitgang. De luidspreker uitgangen moet ik nog proberen. Ik heb hem een paar dagen laten drogen en ik denk dat er minder water in is gekomen dan ik dacht. Het water is er direct weer uitgelopen vermoed ik, achter de ventilatiesleuven zitten koelvinnen en daaronder is de versterker open. Bedankt voor alle tips, ik had blijkbaar mazzel wat ik meestal niet heb (Thorens TD 160 in 1978 direct de eerste avond defect, idem dito Philips CD 650 in 1987 en natuurlijk mijn Vu+ Solo2 van 2013, die overigens nu goed werkt).

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...