Ga naar inhoud

De juiste schotel voor Noorwegen?

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Kotje

Aan die CanalDigitaal duo-lnb heb je niets als je voor een Triax 88 kiest. Dat je er een gekocht hebt met vier aansluitingen dat had ik al gelezen maar de vraag is, heb je die alle vier wel nodig want een duo-lnb met vier aansluitingen is duurder dan een met twee aansluitingen.
Met twee aansluitingen kun je twee satelliet ontvangers aansluiten of 1 satellietontvanger met twee tuners waarmee je kunt kijken en opnemen van een andere zender tegelijk.

Geplaatst:

Ok Sprietje! wat kan je mij aanbevelen dan?

Kan ik die CD Duo LNB gebruiken met een andere schotel?

Of moet ik die CD LNB verkopen en een andere kopen die dan op een Triax 88 past? 

Het word me een beetje ingewikkeld nu, en hoor graag wat ik moet doen!

Geplaatst:

Wat ik tot nu toe heb gelezen is, dat de CD Duo LNB geschikt is tot een triax 78 uitvoering. Indien men een triax 88 neemt. Zal men ook een andere Duo lnb moeten aanschaffen die geschikt is voor een triax 88. Bijv. een Inverto black pro duo lnb twin.

Geplaatst:

Inderdaad Ventura, dat heb ik geschreven.
En tja Kotje, wat CanalDigitaal aanbeveelt, een schotel van 64cm met een bijpassende duo-lnb, geldt alleen maar voor Nederland en omstreken, niet voor Noorwegen.
En hoeveel aansluitingen je nodig hebt op de duo-lnb, kun jij alleen zelf bepalen.

Geplaatst:

Ok! Sprietje en Ventura! 

Voordat ik een triax 88. en een Inverto black pro duo lnb twin. ga kopen!

Kan ik dan, gaat het dan lukken om (HD, 23,5) ontvangst te krijgen in Oslo omgeving met die CD Duo LNB en een Triax 78?

Thanks kotje

Geplaatst:

Zeker ga jij ontvangst krijgen met een Triax 78 en die CanalDigitaal duo-lnb. Je hebt alleen minder regen en sneeuw reserve als met een Triax 88.
Maar je kunt het natuurlijk eerst eens een half jaar aanzien. Als blijkt dat je toch te vaak beelduitval hebt op de HD-zenders van de Astra 23,5, kun je altijd nog een Triax 88 met andere duo-lnb aanschaffen.
Zet wel de kop van de Astra 23,5 in de klem.

Geplaatst:

Ok Sprietje!

Hartelijk bedankt voor de informatie die ik gekregen heb ben echt wijzer geworden door jullie!

ik ga het uitproberen met een Triax 78 met de kop van de Astra 23,5 in de klem! 

Hartelijke groetjes van Kotje uit Noorwegen! ;-)

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen