Ga naar inhoud

Autobackup naar welke lokatie?

Ga naar oplossing Opgelost door Gast Pedro Newbie,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil met het oog op mogelijke problemen een autobackup (plugin) maken van al mijn instellingen. Ik zie dat ik die kan opslaan op de interne harddisk of op een op de ontvanger aangesloten externe harddisk. Wat verdient de voorkeur. Ik denk de laatste, immers als je ontvanger niet meer functioneert kun je ook de interne HD niet meer benaderen denk ik. Check?

VU+DUO2; OpenPLi 4.0; DVB-S en DVB C/T tuner

Visiosat Big Bisat; Diseq 1.1 (SAB);

Astra 1, 2, 3, HotBird, Sirius, Thor, Atlantic Bird 3, Eurobird 9a.

• Oplossing
Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Je kan het ook andersom stellen, als je nieuw flasht dan zie je je externe HD (nog) niet.

De bedoeling van de autobackup is dat deze alle instellingen weer herstelt nadat je een nieuwe image geflasht hebt en voor het eerst opstart.

Bij het voor de eerste keer opstarten wordt er gekeken of er een mapje backup op de harde schijf aanwezig is, zo ja dan worden alle instellingen weer terug gezet en de eventuele plugins die je geïnstalleerd had in je oude image weer opnieuw geïnstalleerd.

De autobackup is dus niet om een beschadigde image te herstellen maar om na het opnieuw flashen weer snel de oude instellingen terug te zetten.

Wil je echt een veiligheidskopie waarmee je de complete image weer terug zet dan zou je kunnen denken aan b.v. de BackupSuite.

Geplaatst:

Dankje Pedro; dus downloaden van OpenPli van de nieuwste versie en je kunt vervolgens bij het installeren automatisch gebruik maken van de autobackup om het geheel te herstellen.

Begrijp ik het goed dat de autobackup dus het beste kan worden aangemaakt op de interne harde schijf?

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Inderdaad helemaal goed.

Ook even in de instellingen van de Autobackup aangeven dat je ook de autoinstall aangemaakt wil hebben.

Geplaatst:

Dank Pedro en Metoo. Ik kan aan de slag!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...