Ga naar inhoud


Nad C445 Tuner DAB/FM/AM


Gast Sneker

Aanbevolen berichten

Mooi klote dat deze tuner van 500euro niet DAB+ kan ontvangen,hadm al een tydje

Vind alleen het rare dat hij de stations wel inleest en genoeg signaal krijgt en foutcorrectie 0 is op NPO en VCR.

Zou ik deze tuner kunnen modificeren?

Ontvangst met discone antenne (daimond d-130N)

aangepast door Sneker
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal i.p.v. MPEG-1MPEg-4 gecodeerd signaal moeten decoderen.

Dat vraagt nogal wat meer rekenkracht, dus in de praktijk betekent dit het vervangen va de hardware.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal i.p.v. MPEG-1MPEg-4 gecodeerd signaal moeten decoderen.

Dat vraagt nogal wat meer rekenkracht, dus in de praktijk betekent dit het vervangen va de hardware.

Dank u cees ik kan al wel DAB+ ontvangen via rtlsharp met zo'n stickie uit Groningen maar ik vroeg het me af

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, de wet van de remmende voorsprong.

 

Misschien kan je de tuner in Engeland verkopen, die hebben nog volop DAB uitzendingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of Denemarken.

Maar de Denen zullen ook niet gek zijn om een DAB radio zonder DAB+ te kopen... want in de eerste helft van 2015 wordt de DAB+ standaard regionaal ingevoerd ... en nu wordt daar dus al wel rekening mee gehouden bij aankoop van een receiver....

Al is DAB net als in de meeste andere landen, ver van populair...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb sinds kort een DAB+ radio in de auto, werkt eigenlijk best wel goed.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De auto zat erom heen, hij zit geïntegreerd in de computer en communicatiebox

Bediening via schakelaars op het stuur, het touchpad op de middenconsole of via spraak.

Weergave op het beeldscherm of via de HUD geprojecteerd op de voorruit.

 

'T is alleen de auto van mijn vrouw, in mijn wagen is DAB niet achteraf in te bouwen.

In wagens waar DAB radio eenheden zaten is wel een Nachrustsatz beschikbaar om DAB+ ontvangst mogelijk te maken.

Het is wel grappig om te zien dat DAB(+) in tunnels nog niet ondersteund wordt, daar schakelt de radio terug naar de FM variant.

 

Ik heb nog gezocht of er op internet iets bekend is voor de NAD C445, maar export naar Engeland lijkt mij de enige oplossing.

In Nederland is die voor DAB ontvangst niet meer bruikbaar.

Engeland heeft al relatief veel DAB gebruikers, dat maakt het moeilijker om daar over te stappen naar DAB+.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat probleem heb ik hier mijn Technisat Multyradio met zowel DAB als DRM (digitale midden- en kortegolf) ontvangst. Jarenlang mee naar de Nederlandse publieke zenders mee geluisterd terwijl ze in Hilversum deden alsof het niet bestond. Nu ze dat eindelijk erkennen en dagelijks rondbazuinen kan ik met diezelfde radio helemaal niets meer.

 

Weet je waarom? Omdat dat idiote handigheidje (omschakelen naar FM als DAB te zwak wordt) bij mijn exemplaar niet uitschakelbaar is. Dat houdt in dat alle FM zenders (dus ook die van de WDR) door dat toestel automatisch vervangen worden door hun DAB+ tegenhanger. Alleen is het zo dat het ding geen DAB+ kan doorgeven maar het als gewone DAB meent te herkennen. gevolg: totale stilte op ALLE zenders die zowel een FM als een DAB+ frekwentie gebruiken omdat je hem niet kunt tegenhouden om van een FM zender een DAB zender te maken. Lekker zoiets, toch?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Paul, je zou kunnen overwegen de DAB ontvangst hardwarematig uit te schakelen.

Wanneer het DAB gedeelte een eigen tuner heeft zou je de antenne aansluiting of de voeding van de desbetreffende tuner kunnen onderbreken.

 

Je hebt dan wel ontvangst op de FM band.

 

Ik zag dat je deze vraag hier al eens gesteld hebt, en dat het probleem nog steeds actueel is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...