Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nog een 2002 Dell staan met XP. Ik heb hem dit weekend na 2 jaar weer eens aangeslingerd. Ging prima.

Nu wil ik er een Linux opgooien dus ik dacht ik zet de laatste bestanden even op mijn NAS en dan kan Linux erop. Nu heb ik wel via de Wifi adapter internet maar ik krijg het niet voor elkaar om via de lan kaart verbinding te maken. XP ziet het RealTek netwerk kaartje gewoon niet.

Nou staat er ook nog een versie van Everest op en die ziet de netwerkkaart wel.

Wat nu?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

heb ik al eens gehad met die realtek kaartjes (was toen een onboard kaartje)

Onboard Realtek in de Bios uitgeschakeld en dan een simpel 10/100/1000 nicje in de PCI slot gezet > drivers direct herkent eenmaal herstart werken maar.

Kaartje kost 5euro of je hebt nog een liggen

ciao

overigens ik zou linux er gewoon naast zetten en grub2 de partitie van windows ietsje laten krimpen

kun je kijken of linux die Realtek wel herkent en altijd nog besluiten windows eraf te keilen.

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Het is al een los kaartje. Ooit eens als een gamers setje gekocht. Bestond uit 2 netwerkkaarten en een cross netwerkkabel. Daarmee kon je dus 2 PC's mee met elkaar verbinden.

Die XP moet er echt af. Is niet meer vooruit te branden. De schijf is ook maar 80 Gig of zo dus ik ga er gewoon Linux op knallen.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

vooruit met de geit...

als het een pci kaartje is ben je zo met nieuw werkend spul voorzien uit de supermarkt.

linux heeft aan 5 a 6 Gig genoeg voor / en /home met uitgebreide interface zoals KDE

dat past zelfs op een USB stick :D

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

als je bijvoorbeeld een dvd maakt met Ubuntu 14X kan je er van opstarten en krijg je de keuze om Ubuntu uit te proberen of te installeren. Als je eerst probeert zal je onmiddellijk zien hoe het zit met de herkenning van de hardware.

Geplaatst: (aangepast)

Was meer de verbazing dat het netwerkkaartje uit de PC verdwenen leek. Dan kan ik het weer niet laten om uit te zoeken waarom.

Heb al verschillende Linux versies onder VMWare geprobeerd. Nu maar eens gewoon op die Dell zetten.

Hou op over ervaring. Ik heb op zolder nog mijn eerste PC staan. Een 8088 processor op 8 Mhz! Later aangevuld met een 20Mb harddisk. Kosten: 3600 gulden.

En voor de jongeren onder ons, dat waren toen 2 netto maandlonen. Dus dan kan je even omrekenen :grin:

aangepast door Psychosammie

Geplaatst:

Tja kijk, je kunt ze dus maar beter zo lang mogelijk gebruiken gezien de afschrijving per jaar...

Maar op een bepaald moment wordt je energierekening natuurlijk ook wel pittig met zo'n oude voeding erin zonder green standby options...

;)

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

Dat is nou weer jammer. Ik heb er Linux Mint op gegooid. Geeft me de melding dat er geen hardware versnelling is en dat ik nu door de software render mode een hoger CPU gebruik heb. En inderdaad, continu 100%. Volstrekt onbruikbaar. Jammer ook dat ze men niet vertellen wat ik eraan moet doen.

Geplaatst:

Gooi er Windows 8 op.... grote kans dat alles gewoon werkt.....  :)    Ja, ik weet tegen wie ik het zeg  :D

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Mocht je mij daar ooit op betrappen dan ben ik rijp voor zo'n witte jas met mouwen op de rug :grin:

Geplaatst:

hardware versnelling duidt volgens mij op de grafische kaart.

Dus, indien deze PC enkel voorzien is van een on board grafische chip er gewoon een cheapo grafische kaart in gooien en klaar is Sammie :D

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Geplaatst:

Nee, er zit een Geforce4 MX 420 kaart in. Die heeft misschien niet eens hardware versnelling. Maar ik ga er overigens geen cent meer aan uitgeven.

Even googelen leert dat Linux Mint heel vaak deze melding geeft. En niet alleen op heel oude hardware. Ik ga gewoon een andere distro proberen.

Geplaatst:

Mocht je mij daar ooit op betrappen dan ben ik rijp voor zo'n witte jas met mouwen op de rug :grin:

Hmmmmm

dwangbuis.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

• Moderator
Geplaatst:

Dat is nou weer jammer. Ik heb er Linux Mint op gegooid. Geeft me de melding dat er geen hardware versnelling is en dat ik nu door de software render mode een hoger CPU gebruik heb. En inderdaad, continu 100%. Volstrekt onbruikbaar. Jammer ook dat ze men niet vertellen wat ik eraan moet doen.

Je kan natuurlijk ook even uitzoeken hoe je de drivers voor die video kaart moet installeren in mint.

klikkerdeklik

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...