Ga naar inhoud


Waarmee editen jullie opgenomen programmas ?


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Vraagje:

 

Opgenomen programmas bewerken - saven - en nadien terug bekijken.

 

Kan dat ? en hoe (met welke software - op PC) doen jullie dat ?

 

Bij voorbaat bedankt.

aangepast door Pluizebol

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de tips, ik zal de programmas effe proberen.

 

Ik ben het met Sjaak eens dat de reklames met een E2 box makkelijk door te spoelen zijn.

Maar het ziet ernaar uit dat de zendertjes er hard mee bezig zijn om hun programmas zodanig uit te zenden dat de reklame niet meer kan doorgespoeld worden. Misschien zullen we in dat geval toch moeten teruggrijpen naar knip en plakwerk.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,maar dat blokkeren,dat je zegt,dat zal dan gaan met een ci+,en dan mag je het ook vergeten,om deze te exporteren naar je pc,en deze te knippen en plakken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het eens moet bewerken doe ik dat met VideoRedo Tv suite v4, vroeger toen ik een Topfield had was dit één van de weinige programma's die .rec bestanden aankon :) Tegenwoordig doe ik er niets meer mee ik neem op en wis de boel weer, de reclames daar spoel ik snel doorheen met een E2 ontvanger een fluitje van een cent. :/

 

VideoRedo TV suite v4 lijkt me wel wat.

Ik heb nu een full-trial versie lopen voor 8 dagen, daarna moet ik ervoor betalen.

$95 is best prijzig, maar het lijkt mij wel een leuk speeltje.

 

Het gebeurt (weliswaar niet vaak) dat ik iets opneem waarvan ik zeg "dat wil ik houden voor later".

In dat geval kan ik er al de reklame-rommel uithalen en saven.

 

Ik ga nog wat spelen met die ad-detective, maar ik denk dat ik er toch voor ga.

 

Dank voor de tip.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik eigenlijk freemake,waarmee je ook reclame's en overtollige er uit kan knippen.Het enigste probleem heb ik,dat bij een lange opname,het geluid en beeld niet meer synchroon lopen.

Bij hd is het knippen en plakken soms heel moeilijk,maar ik vrees,dat dit aan mijn te trage pc (een dualcore) ligt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de vele reacties.

 

Na wat testen en spelen is het voor mij ook VideoRedo TV Suite v.4 geworden.

 

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stelde vast dat de ad-detective van VideoRedo toch soms nogal veel wegknipt - ook stukken film.

Hebben jullie iets aan de instellingen gedaan om dat te vermijden, of hebben jullie dat probleem niet ?

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ondervind iets raars bij opnames.

 

Om er zeker van te zijn dat een programma volledig opgenomen wordt (ook indien de EPG niet helemaal zou kloppen) had ik een marge gedefinieerd

- van 5 min voor de opname

- van 15 min na de opname

En dat werkte goed tot wanneer een zender op het laatste moment besloot om een programma 20 min vroeger te starten.

Ik dacht, ze zullen mij niet meer liggen hebben, dus ben ik beginnen spelen met de marge voor de opname : van 5 min naar 30 min.

 

Alles blijkt goed in de settings te staan,

de opname zie ik ook 30 min vroeger starten,

maar wanneer ik nadien met VideoRedo die marge weer wil wegknippen zie ik dat er in werkelijkheid maar 5 min op voorhand opgenomen is :huh: .

 

Ik weet weer waarmee ik mij kan bezighouden, want dit wil ik uitvlooien :)

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

 

Ik ondervind iets raars bij opnames.
 
Om er zeker van te zijn dat een programma volledig opgenomen wordt (ook indien de EPG niet helemaal zou kloppen) had ik een marge gedefinieerd
- van 5 min voor de opname
- van 15 min na de opname
En dat werkte goed tot wanneer een zender op het laatste moment besloot om een programma 20 min vroeger te starten.
Ik dacht, ze zullen mij niet meer liggen hebben, dus ben ik beginnen spelen met de marge voor de opname : van 5 min naar 30 min.
 
Alles blijkt goed in de settings te staan,
de opname zie ik ook 30 min vroeger starten,
maar wanneer ik nadien met VideoRedo die marge weer wil wegknippen zie ik dat er in werkelijkheid maar 5 min op voorhand opgenomen is :huh: .
 
Ik weet weer waarmee ik mij kan bezighouden, want dit wil ik uitvlooien :)

 

Ben je zeker dat je de aanpassingen gesaved hebt?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reclames haal ik al lang niet meer uit opnames, op een linux box kan men die reclames gewoon skippen door 1 - 6 of 9 te drukken.

Meestal 9, dat is juist gepast om over het hele reclame blok te springen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reclames haal ik al lang niet meer uit opnames, op een linux box kan men die reclames gewoon skippen door 1 - 6 of 9 te drukken.

Meestal 9, dat is juist gepast om over het hele reclame blok te springen.

Ok als de bedoeling ligt bij kijken na opname.

Maar als je de opgenomen zaken echt wenst bij te houden dan hou ik het liever op "All in but commercial".

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...