Ga naar inhoud


Zappbox Q5 HD PVR (Kadibo) Firmware 1.26 en standby fix


locutus2000

Aanbevolen berichten

Dit weekend heb ik een Zappbox Q5 HD PVR (ook wel Kadibo Q5 HD PVR) gekocht op marktplaats en het was nogal wat werk om alles in te stellen. Op internet is weinig te vinden dus heb ik met de fabrikant gesproken en heb ik de nieuwste software gekregen.

 

Firmware 1.26

 

1. Kopieer AppUpgrade_C_2014_01_14_N.kzip naar een FAT32 geformatteerde USB stick

2. Stop de USB stick in de ontvanger

3. Ga naar Menu -> instellingen ->   6. Software Update

4. Selecteer file van USB

5. Kies het kzip bestand

 

Nu heb je de laatste firmware

 

Standby fix

 

1. Kopieer Boot_4_19.bin naar een FAT32 geformatteerde USB stick

2. Stop de USB stick in de ontvanger

3. Ga naar Menu -> instellingen ->   6. Software Update

4. Nu moet je een "geheim" menu openen door 785959 op de afstandbediening te in te drukken

5. Kies het bin bestand

6. Wacht een paar seconden, je ziet alleen dat je terug bent in het Software Update menu

7. Zet de ontvanger in standby, je ziet even later de tijd op het display en nu kun je de ontvanger weer met standby aan zetten

 

Ziggo 5555 zenderlijst

 

De standaard zenderlijst bevat oude frequenties voor Ned 1,2,3, RTL4,5 & SBS6. Bijgevoegd bestand heeft die allemaal gewijzigd en een (voor mij) logische volgorde in zenders. Met bijgevoegd programma kan je de volgorde makkelijk aanpassen.

 

1. Kopieer Ziggo-5555-08-2014.kdat naar een FAT32 geformatteerde USB stick

2. Stop de USB stick in de ontvanger

3. Ga naar Menu -> instellingen ->   4. Kanaal Instellingen

4. Ga naar 7. Kanalen importeren van USB

5. Kies het .kdat bestand van de USB

 

Hopelijk heeft iemand hier iets aan, als deze post van het weekend al door iemand anders was geplaatst was ik er blij mee geweest in ieder geval :)

Q5 HD PVR.zip

Q5_CableChanEditor-sep 2012.rar

aangepast door Michel
verwijzing naar website verwijderd, channeleditor bijgevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteindelijk naar een paar keer proberen is het me toch gelukt. de fix staat erop. thanks!

 

Bij mij (regio Utrecht 5555) werken de volgende kanalen uit je zenderlijst niet (geen signaal):

 

- 012 ziggo tv
- 013 zender van de maand
- 027 Ketnet/OP12
 
heb jij dit ook?
 
bedankt voor je hulp.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks! de box bevalt prima. Ik wil er ook een gaan aanschaffen voor de slaapkamer, iemand nog een tip voor een (nederlandse) leverancier?

De mijne heb ik op marktplaats gekocht, tweedehands dus. De verkoper in china is ook zeer behulpzaam op *** link naar webshop verwijderd**** is hun adres. Zij waren degenen die mij geholpen hebben met deze software.

aangepast door ceesv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...