Ga naar inhoud


VU+Solo2 hoe 1 zender opnemen en een ander kijken?


William007
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Je signaal is bijna 100% , en de kwaliteit in %?

Heb je iedere keer de satelieten kanalen binnen gehaald? Of een enkele transponder? Was mijn eerste fout tijdens mijn installatie.

Als je op een zwart kanaal zit, en je drukt op de naar boven knop (net boven de 'OK' knop). Dan heb je een lijst met kanalen. Zijn er dan kanalen in witte of zwartet tekst?

 

Opnames kan van alles zijn, tja. Wel simpel, kan alle kanten op. Probeer eens te kijken naar FTA op een en dezelfde transponder.

 

Heb je disque goed ingestelt? Dat doe je tijdens de tuner configuratie. De juiste versie, de juiste Letter bij juiste aansluiting op de switch. De juiste Sat bij de Disque letter.

 

 

Moderator: misschien kopieren/verplaatsen naar nieuw topic?

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je signaal is bijna 100% , en de kwaliteit in %?

Heb je iedere keer de satelieten kanalen binnen gehaald? Of een enkele transponder? Was mijn eerste fout tijdens mijn installatie.

Als je op een zwart kanaal zit, en je drukt op de naar boven knop (net boven de 'OK' knop). Dan heb je een lijst met kanalen. Zijn er dan kanalen in witte of zwartet tekst?

Opnames kan van alles zijn, tja. Wel simpel, kan alle kanten op. Probeer eens te kijken naar FTA op een en dezelfde transponder.

Heb je disque goed ingestelt? Dat doe je tijdens de tuner configuratie. De juiste versie, de juiste Letter bij juiste aansluiting op de switch. De juiste Sat bij de Disque letter.

Moderator: misschien kopieren/verplaatsen naar nieuw topic?

Wanneer ik opneem, en ik kijk naar de zenderlijst zijn een aantal kanalen grijs en niet toegankelijk (zelfde transponder?), de witte kanalen zijn dan te zien.( andere transponder?)

Snr 100% agc 85% op astra 3 23,5

 

1schotel

1 vu+ solo2

1x diseqc

Alle kanalen te zien wanneer ik niet opneem dus diseqc staat goed lijk mij.

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dat 'ziet' er goed uit. De witte zijn dus te bekijken of op te nemen. De grijze dus niet. Dat betekend dus ook dat deze i.i.g niet op te nemen zijn om dat moment.

Pas als jij volledig van een transponder weggeschakeld bent naar een andere transponder zulle er anderen wit worden of grijs. Maar neem je een witte op en je schakelt naar een grijze is het zwart voor je ogen. En dit visa versa, kijk je aar een witte, dan zal een grijze niet opgenomen worden en zal zwart blijven of worden of de jou bekende melding krijgen. Ik heb dat ook als de tuner zelf zapt naar z.g een ( grijs->wit ) ander kanaal dan word de witte->grijs zwart beeld. Dit uiteraard afhankelijk van de gekozen kanaal van de transponder op de tweede tuner. Reken gewoon één transponder per tuner. Dus je hebt maximaal twee transponders die wit zijn. Aangezien een sat vele transponders heeft levert dat dus soms een probleem op.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel!

 

De grijze kanalen ontstaan doordat ik opneem, wanneer ik niet opneem zijn ze wit en dus toegankelijk.

 

Kortom, denk ik dus dat de solo2 maar 1 tuner gebruikt, en niet intern doorschakeld naar 2.

Bij de oude Duo, gebeurde dat wel!

Nooit grijze kanalen, daarom snap ik het niet waar het fout gaat.

 

Ik denk dat de tuners niet samenwerken als de oude duo, maar twee indivuele tuners zijn.

 

En daardoor je verplicht bent om twee kabels te gebruiken, om ze beide te gebruiken.

Ik zal het eens gaan proberen of het met twee kabels wel gaat, hoewel dat niet de bedoeling was.

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, er is verschil, de oude DUO is een kaart met een dubbele tuner, de Solo2 heeft 2 tuners, maar ze werken wel samen als je B (als master) instelt en A er naar toe koppelt ( intern doorverbinden ).

 

Duo-penotie, twee kleuren in een pottie. Duo, één pot met twee kleuren. Solo-Penotie, nooit van gehoord? ;-) De solo2 heeft gewoon twee potten met één kleurtje.

 

De Duo2 met twee kaarten met dubbele Tuner op één kaart. Zie je het verschil?

 

Waarom zou het wel bij mij gewerkt hebben en bij jouw niet?

 

 

aangepast door iPadawan

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank weer voor de reactie.

 

Ja het klinkt logisch!

Maar als ik dus de kabel van de sat naar tuner B zet, en de instelling hoofdtuner op B en dan op doorlusen naar tuner A in het menu doet die het dus net niet.

Resultaat grijze kanalen, net geprobeert met een extra kabel en dan werkt het wel zoals verwacht.

 

Ik zal nogeens de instellingen doen met het doorlussen en nogeens kijken.

Solo penotie lekker :-)

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat klopt toch gewoon? De satellietband is onderverdeeld in 4 kwadranten, Hoog/laag, en horizontaal en vertikaal gepolariseerd. Zodra je op de eerste tuner lockt op een transponder, dan zit je dus of HH (horizontaal/hoog), HL (horizontaal/laag), VH (vertikaal/hoog) of VL (vertikaal laag).

 

Als je dan naar een kanaal wil kijken in een ander kwadrant, dan kan de doorgeluste tuner niet meer switchen omdat de eerste tuner al een kwadrant heeft gekozen. Daarom zul je dus alleen kanalen van de transponders kunnen zien vanaf dezelfde satelliet, en uit hetzelfde kwadrant. Dus niet alle zenders zullen grijs worden zodra je een opname hebt gestart. Daarom heb je het meeste aan elke tuner zijn eigen coax kabel, dan kan je tweede tuner wel zelf kiezen welk kwadrant er gelockt wordt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt toch gewoon? De satellietband is onderverdeeld in 4 kwadranten, Hoog/laag, en horizontaal en vertikaal gepolariseerd. Zodra je op de eerste tuner lockt op een transponder, dan zit je dus of HH (horizontaal/hoog), HL (horizontaal/laag), VH (vertikaal/hoog) of VL (vertikaal laag).

 

Als je dan naar een kanaal wil kijken in een ander kwadrant, dan kan de doorgeluste tuner niet meer switchen omdat de eerste tuner al een kwadrant heeft gekozen. Daarom zul je dus alleen kanalen van de transponders kunnen zien vanaf dezelfde satelliet, en uit hetzelfde kwadrant. Dus niet alle zenders zullen grijs worden zodra je een opname hebt gestart. Daarom heb je het meeste aan elke tuner zijn eigen coax kabel, dan kan je tweede tuner wel zelf kiezen welk kwadrant er gelockt wordt.

Dus kort door de bocht gezegd, als je bij een opname heb bv h/h, en je wilt bv h/l kijken ben je dus verplicht een tweede kabel te bruiken?

Dat betekend dus dat een tweede kabel verplicht is, zoals mijn test met een tweede kabel uitwijst :-)

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

exact. Je tuner switcht je switch naar de lnb van de gekozen satelliet, daarna wordt de lnb in hh/hv/lh/lv gezet en wordt je tuner gelockt op de transponder van het gekozen kanaal. Je tweede tuner kan niets anders dan dezelfde lnb gebruiken, de switch is niet toegankelijk voor de doorgeluste, en evenmin kan de tweede tuner stuurspanning sturen naar je lnb om het kwadrant te selecteren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok,

 

Dan is het voor mij duidelijk en betekend dus wanneer men de grijze kanalen wilt blijven zien,

de tweede ingang ook bekabeld moet zijn voor het volledige weegave bij opnemen.

 

Dank jullie wel voor het meedenken, en wat mij betreft kan er een slotje op :-)

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuance.

dus wanneer men de grijze kanalen wilt blijven zien, = dus wanneer men de grijze kanalen wilt gaan bekijken, .......

 

en dan worden ze wit, kanaal tekst tenminste.

 

Dit alles is tot een zekere mate natuurlijk, niet alle zenders zullen beschikbaar komen.

Lees desnoods - https://www.sat4all.com/forums/topic/341598-de-vu-solo²-en-acht-kanalen-opnemen/

 

Een voorlopige hint. Vaak zijn er s'nachts of ochtends herhalingen, neem deze dan op dat tijdstip op.

VU+ Solo2 - 1TB ssd - VTi 13
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nuance.

dus wanneer men de grijze kanalen wilt blijven zien, = dus wanneer men de grijze kanalen wilt gaan bekijken, .......

 

en dan worden ze wit, kanaal tekst tenminste.

 

Wat bedoel je hier nu mee?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuance.

dus wanneer men de grijze kanalen wilt blijven zien, = dus wanneer men de grijze kanalen wilt gaan bekijken, .......

 

en dan worden ze wit, kanaal tekst tenminste.

 

Dit alles is tot een zekere mate natuurlijk, niet alle zenders zullen beschikbaar komen.

Lees desnoods - https://www.sat4all.com/forums/topic/341598-de-vu-solo²-en-acht-kanalen-opnemen/

 

Ik denk dat deze oplossing zelfde geld als de link die je aangaf acht kanalen opnemen

Wil je meer opnemen op dezelfde transponder maar dit ligt in een ander kwadrant bv opnemen in h/h en opnemen in h/l heb je dus een tweede kabel nodig zoals wiz eerder uitlegde.

 

Een voorlopige hint. Vaak zijn er s'nachts of ochtends herhalingen, neem deze dan op dat tijdstip op.

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap dus absoluut niet meer waarom een Solo+ twee tuners heeft terwijl de ene de andere blokkeert? Had toegekunt met een tuner?

aan de LNB kan het niet liggen want als je twee kabels aansluit werkt het wel als verwacht. (HH/HVenz..)

ik snap nu wel de benaming SOLO² 

 

2 tuners met SOLO werking :)

vandaag maar een quad lnb halen met een extra kabel dan is het opgelost.

Triax 90cm Multikop rail 3x iverto ultra black twin 1x inverto ultra black quad 2x 4/1 diseqc

VU+ Solo2 + DM800HD se Openpli4 cccam 2.30

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...