Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

een paar maanden geleden heb ik blikseminslag gehad in een lantaarnpaal dicht bij mijn schotel die aan de garage hangt en sindsdien werkt mijn setup boven niet meer.

na verschillende kabels, switch en lnb te hebben vervangen weet ik het niet meer. 

de dreambox die ik boven heb staan doet het onder gewoon maar boven niet, de duo2 doet het boven niet en onder wel, ik krijg boven gewoon geen signaal.

ik heb een bisat met 4 duo lnbs en 2 spaun switches een voor onder en een voor boven, helaas beschik ik niet over meettoestellen en ik zie door de bomen het bos niet meer.

is er iemand omgeving landgraaf die mij tegen een kleine vergoeding en een groot stuk rijstevlaai uit de brand kan helpen?

alvast bedankt peter wolfs

VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird

Geplaatst:

hallo sprietje

ja heb ik zo kreeg ik op de duo2 onder beeld behalve op 23,5 oost, toen ik de kabels van de lnb en de lnb zelf wisselde leek het probleem opgelost tot dat ik alles weer normaal aansloot en boven weer niets.... dus ik dacht de kabel van het huis naar de switch, nu kreeg ik vandaag een nieuwe kabel en die heb ik ertussen gezet maar weer niets. ik heb een keer boven alleen channel 4hd gehad en verder niets?

ik heb hem boven al een keer aan de praat gehad met een andere kabel op die 23.5 naar de switch, toen deed alles het maar ik zetten er een ''waterdicht'' gemaakte nieuwe kabel op en niets meer. daarna weer de zelfde ''probeer'' kabel erop en ook niets meer. de lnb van 23.5 oost heb ik gewisseld.

de dreambox800hd die boven staat krijgt onder wel beeld en ik heb ook al eens een nieuwe zender zoekloop onder gedaan op de dreambox alles normaal tot ik hem boven aansluit; geen ontvangst

Geplaatst:

hallo columbo 

dat zal ik eens proberen, de originele voeding was door de bliksem doorgebrand en onder gebruik ik een andere voeding voor de dreambox dan boven omdat ik de voedingskabel boven lastig heb lopen.

Geplaatst:

ik ben nu een zoek loop aan het doen op de receiver onder via de switch die ik boven gebruik en tot nu toe heeft hij 3 van de 4 sats gevonden, wel heb ik de oude switch er weer tussen gezet en ik vond een connector op 28.2 die ik niet vertrouw, die heb ik ook gewisseld.

Geplaatst:

het was de voeding, met de andere werkt alles weer perfect. gelukkig geen '' talenten'' shows meer voor mij, nu kan ik het vrouwtje weer naar boven sturen :) thanks columbo 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen