Ga naar inhoud


Geen signaal meer op transponder 12515 astra 19.2


PaysB

Aanbevolen berichten

Sinds gisteravond opeens nauwelijks signaal meer op transponder 12515 op astra 19.2 (horizontaal, symbol rate 22.000). Alle zenders, waaronder BVN, werkten tot gistermiddag prima. Nu opeens nog maar nauwelijks 10% signaal op deze transponder en geen BVN, N1 N2 N3 SD, etc. te ontvangen.

 

Overige transponders op 19.2 geven ca. 80% signaal of meer (kwaliteit idem) en astra 23.5 zenders werken ook allemaal prima.

 

Nu kijk ik op astra 19.2 eigenlijk voornamelijk nog naar BVN. Nu zag ik gisteren dat deze zender naar een andere transponder gaat verhuizen (11186, verticaal, 22.000) Deze transponder heb ik inmiddels ingeladen en BVN doet het daar prima. Maar ik blijf wel nieuwsgierig hoe het kan dat de 12515 het bij mij opeens helemaal niet meer doet.

 

PS. ik woon in Zuid-Frankrijk en het weer is hier prima, strakblauw, dus aan het weer kan de slechte ontvangst niet liggen

 

PS2. Op de nieuwe transponder 11186 is de naam van BVN veranderd in BVN-TV, zodat je zeker weet dat je de correcte zender inlaadt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, met die transponder 12515 is niets aan de hand hoor, die ontvang ik in Zuid-Spanje met 100% signaalkwaliteit met mijn Triax 115.
Maar het ziet er naar uit dat je lnb zijn beste tijd gehad heeft. Het gebeurt vaker dat hij dan eerst problemen gaat geven op de hoge frequenties.
Waarschijnlijk ontvang je op transponder 12545H de zenders Pro Sieben Deutschland, Kabel Eins Deutschland en N24 ook niet meer en op 12552V de zender 8 Mont Blanc ook niet.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste PaysB,

 

Frequenties rond 12500 hebben ook nog wel eens last van beïnvloeding door DECT-telefoons, je draadloze telefoon thuis.

 

Om uit te testen of dat zo is, kun je het basisstation van je telefoon uitschakelen (stekker uit het stopcontact), en kijken of je dan weer betere ontvangst hebt.

Meestal is de oorzaak dan een slecht afgeschermde satellietkabel, of het basisstation te dicht bij de satelliet-ontvanger.

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk bij nader inzien dat het toch aan de afstelling van de schotel ligt. LNB is gloednieuw (2 weken oud). Mag toch hopen dat die niet nu al stuk is. Ik had sinds de installatie daarvan altijd al kleine storingen op BVN, terwijl andere zenders op Astra 19,2 goed doorkwamen. Ik wist eerlijk gezegd niet dat op één satellietpositie verschillende transponders zulke verschillen in signaalsterkte kunnen hebben. Nooit aandacht aan besteed eerlijk gezegd. Met mijn nieuwe ontvanger (m7 sat801) kan ik dat goed zien. Ik zal 'm eens op transponder 12515 zetten en dan de schotel een tikje draaien.

 

En ik heb inderdaad een DECT telefoon vlak onder een deel van de coaxkabel staan. Maar toen ik de spanning van het basisstation van de telefoon afhaalde, was geen enkel verschil in signaalsterkte of -kwaliteit te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...