Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

Ik ben Yorim en ben nieuw hier. Ik woon in België en ben verbonden op het Telenet netwerk voor vaste telefonie, internet en digitale tv.

Ik had graag wat startinformatie gehad ivm. telenet ci+ en oscam om dit draaiende te krijgen. Ik heb een NextPVR tv server draaien met enkel de vrt kanalen in HD. Nu zou ik willen dat ik via NextPVR alle kanalen van het digitale aanbod van telenet kan bekijken alsook alle HD kanalen.

Ik heb thuis een CI+ kaart liggen van telenet (Nagravision 2) een dvb-c tv tuner, en een pc met nextpvr op.

Nu zou ik graag weten of dit mogelijk zou zijn via oscam om mijn ci+ te kunnen gebruiken met nextpvr zodat ik alle digitale kanalen kan ontvangen.

Ik weet dat ik een cardreader nodag zal hebben, en ik denk aan de Smargo v2. 

De machine waarop alles draait en waarop oscam zal draaien is Windows 7 pro.

PS: zou er veel configuratie bij komen kijken om het allemaal werkend te krijgen? ik ben thuis in de IT wereld maar dit is toch een klein beetje chinees voor mij.

Alle hulp en tips zijn meer dan welkom ;)

Bedankt!

Yorim

Geplaatst:

CI+ krijg je niet aan de praat in wat voor STB dan ook. De CI+ firmware code is een gesloten iets en zonder die code kan geen enkele STB bouwer er iets van maken..

Geplaatst:

En als je de kaart in een linux ontvanger steekt met gelijk welke softcam,dan leest hij die ook niet.

En indien,dit toch zou luken,bots je direct op een ander probleem,maar daarover spreken ligt soms gevoelig.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

De ci+ versie van telenet is beveiligd met cak7. Er is nog geen enkele softcam die hiermee overweg kan. En dan moet je bijkomend nog aan de box en rsa key geraken.

Geplaatst:

Die zal hoogstwaarschijnlijk niet gelezen worden.Maar ik zal eens als mijn smartwi boven water komt,deze in erin plaatsen en kijken.Maar meer dan een eventuele atr verwacht ik eigenlijk niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...