Lutz Geplaatst: 28 augustus 2014 Geplaatst: 28 augustus 2014 Ik heb al een paar jaar een Astra 1 t/m Astra 3 installatie met quadLNBs en Diseqc switches. Tot de switches heb ik volledig signaal, alleen de twee kabels naar de woonkamer niet meer. De ontvanger in de woonkamer werkt goed. Kan ik oudewets het antennekabel testen door op een kant een kroonsteen op te zetten,die de draad met het scherm kortsluit, en dan an het ander einde kijken of ik doorgang heb? Binnen een week is eerst het ene kabel uitgevallen, en nu het tweede ook nog. Het heeft wel geregend, maar een ondergelopen kabel zou toch nog doorgang moeten hebben? De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Sprietje Geplaatst: 28 augustus 2014 Geplaatst: 28 augustus 2014 Een coaxkabel met gemonteerde F-connectors zelf echt goed testen zal niet meevallen maar een paar dingen kun je wel doen.Als je de coax opnieuw aansnijdt en je ziet dat de middenader niet meer mooi blank koper is, dan is er meestal water in de coax gekomen. Kort de coax zover in, totdat je weer glimmende draad hebt.De binnenader mag geen contact maken met de gevlochten buitenmantel. Dit kun je met een universeelmeter controleren. De weerstand tussen de buitenzijde van de F-connector en de middenader moet oneindig zijn.Of de F-connectoren aan beide zijden goed contact met de mantel van de coaxkabel maken, kun je meten tussen beide F-connectoren. De weerstand moet nul zijn. Ligt de coaxkabel weggewerkt, dan kun je dit laatste alleen maar meten door even gebruik te maken van een losse draad en die aan één zijde tegen de F-connector aan te houden.Wat je niet kunt testen is of de coaxkabel ergens geknikt is. Dat kan een flink signaalverlies opleveren en is hooguit mogelijk met een visuele controle maar dan nog kun je niet zien of de afschermfolie gescheurd is.Of je met een minderwaardige coaxkabel te maken hebt die van verkopert ijzerdraad is gemaakt, kun je controleren of de draadjes van de buitenmantel en middenader (kort stukje van 1cm lang) aan een magneet blijven hangen.
katwezel Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Simpel ' google eens op eindweerstand coax plaats deze op 1 zijde van de kabel en aan de andere kant je tester M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
remo Geplaatst: 31 augustus 2014 Geplaatst: 31 augustus 2014 Iemand zoeken die een Horizon sat meter heeft. Hiermee kun je de kabel en de lnb doormeten. Groeten Remo
Lutz Geplaatst: 31 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2014 Kabels lijken goed te zijn, maar 2 diseqc switches niet meer. Bedankt voor het meedenken! De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Lutz Geplaatst: 5 september 2014 Auteur Geplaatst: 5 september 2014 Vandaag toch maar het coax kabel in de kruipruimte vervangen. Binnengeleider had wel doorgang, maar de afscherming niet meer. Nu werkt alles weer en ik ben intussen ook weer zandvrij. De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...
Sprietje Geplaatst: 5 september 2014 Geplaatst: 5 september 2014 Het zand zit nu waarschijnlijk in de sifon van de douchebak.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen