ebhoorn Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Gewoon een vraag uit interesse: Ik zie wel eens schotelconfiguraties opduiken in dit forum met 8 LNB's of meer. Op welke wijze bedrijven deze mensen de hobby, je hebt dan duizenden zenders ter beschikking - en dan? Je verstaat de taal niet, of je spreekt maar een beperkt aantal talen? Is het "zappen en afstrepen"? Of smaken meerdere LNB's tot een soort LNB koorts, met de lage prijzen voor de electronica kan er altijd eentje bij - en voor je het weet zit je met 12 LNB's op de rail? Als je echt alles wil afstropen en bepaalde zenders op de meest exotische satellieten wil vinden ("feedhunting"??) dan heb je toch veel meer aan een rotorsysteem in combinatie met een joekel van een schotel en een enkele LNB?
Sverige Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Ja.... ik begrijp je punt wel. Het liefste zou ik gewoon voor iedere ontvangbare sat waar 1 voor mij interessante zender opzit, 1 schotel neerzetten.... die ruimte heb ik helaas niet.... Daarom heb ik mijn 120 cm Echostar schotel uit 1986 gewoon laten staan icm met mijn oude Echostar receiver.... die helaas dus geen HD (mpeg4) aan boord heeft... destijds een super receiver met analoog én digitaal... Die draaibare schotel gebruik ik om eens "iets anders" te zien. Ik kijk erg graag Russische zenders en Servische zenders met nieuws en ook muziekzenders.... maar ik kijk zo nu en dan ook wel eens naar de Engelse zenders... de vaste installatie, bestaat uit mijn Technisat Digicorder ecm 2 vast opgestelde schotels, voor de Thor en de Astra 19 oost. Dat zijn de 2 posities die ik dagelijks gebruik voor normale tv consumptie.... en dat is dan gewoon veel en veel handiger om daarvoor een vaste opstelling te hebben. geen gedoe met draaien etc... gewoon zappen en kijken. Soms droom ik wel eens om er nog 2 antennes bij te zetten... maar welke satellieten kies je dan. Al het "overige" is voor mij gewoon leuk om eens te zien.... Een poosje geleden ben ik eens aan het noteren geslagen welke sat ik wanneer aanpeilde... om op die manier te kunnen beslissen welke positie vaak gebruikt werd... maar tot nu toe heb ik besloten dat er niet 1 positie zó interessant is om daarvoor een extra schotel (of LNB) neer te zetten. Zo een wave frontier met inderdaad 8 LNB's zou wel leuk zijn om te hebben.... maar ik las dat dit niet echt makkelijk te installeren is, en ik vraag me ook af hoe de ontvangstkwaliteit is... ik wil immers zo weinig mogelijk uitval, dat is dus ook daarom dat ik geopteerd heb voor 2 schotels voor mijn dagelijks gebruik. Ik vind dus een vaste opstelling altijd beter dan een draaibare.... de draaibare heeft het voordeel van de grote flexibiliteit als het gewoon om de 'hobby' gaat een bepaalde zender eens te kunnen "zien". - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
blackeyes Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 ik heb een t90 staan met 8 lnb's en een keer op 2 jaar tijd nu 2 min uitval gehad met echt extreme regenval daar bij staat er nog een echostar 1.20 met motor voor het afstropen van andere sats plus een 110 triax met 4 lnb's en een 88 triax met 4 lnb's ik weet dat het gekkigheid is voor zoveel schotels te hebben, maar noem het maar een pure hobby en als ik tijd heb voor daar aandacht aan te besteden vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
ebhoorn Geplaatst: 29 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 29 augustus 2014 Ok, Ik begrijp het. Ik bedrijf astrofotografie (met telescopen) en daar heb je het begrip "aperture fever" . Hoe groter de telescoopdiameter, des te meer details en des te helderder is het beeld van lichtzwakke objecten. Je begrijpt wat er gebeurt: mensen wisselen vaker van telescoop dan van hun ondergoed. Ik had gisteren op mijn multytenne een Hotbird transponder te pakken met een aziatische zender (met dank aan Henks zenderlijst). Yep....35% en blokkerig beeld. Verdikkeme, geen 4198 maar 4197 zenders......
muppet Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Ik heb een triax 100 cm (maat is iets anders maar weet ik zo niet.) met 4 quad lnb's astra 1 2 3 en hotbird hiervan gaan 2 kabels naar de reciever in de woonkamer hier word voornamelijk NL gekeken. Van de vaste schotel gaat nog 1 kabel naar de hobby ruimte voor test doeleinden. Boven de triax 100 zit nog een triax 100 deze heeft een rotor met duo lnb 1 kabel gaat naar de reciever in de hobby ruimte en 1 kabel voor test doeleinden. In de hobby ruimte heb ik vaak muziek zenders of docu zenders er op. Ik kan veel sattelieten ontvangen en ja er zit veel tussen wat ik niet kan verstaan maar al is er maar 1 zender per sat goed dan vind ik het al goed. vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird Vu+ solo - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor
Sat_marc Geplaatst: 29 augustus 2014 Geplaatst: 29 augustus 2014 Er staat hier nog een Triax 78 met Stab 100 rotor. Ooit neergezet om het amerikaanse avondnieuws te kunnen ontvangen. Dat werkt nog steeds prima. Maar tegenwoordig is het meer een verlengstuk van kabel-tv geworden om bv. de engelse en duitse zenders in HD te kunnen ontvangen. De schotel draaien naar exotische satellieten doe ik niet veel meer. Sinds de opkomst van snelle internetverbindingen verschuift de interesse steeds meer van satelliet-tv naar IPTV en internetradio. Mutant HD51 - Stab100 - Triax78
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen