Ga naar inhoud


Geen signaal meer bij aansluiten?


dime

Aanbevolen berichten

hoi ,

ik heb een probleem ,

ik ben bij een vriend een vu+solo 2 aan het installeren, 

ik had eerst de solo 2 bij me thuis getest ,en alles ging normaal , ook de data was oke toen ,zelf heb ik een vu uno ,

maar bij me vriend word de datum niet hersteld naar vandaag ,

deze blijft steeds op 1 jan 1970 staan ,maar als ik me satellietschotel aansluit blijft alles op nul staan ,geen verbinding, 

dit netwerk is oke ,ik kan op dreamboxedit, en me zenders laden of veranderen ,ik heb een modem van belgacom b-box3 zou hier het probleem zitten ,?

alle hulp is welkom ,

 

bedankt alvast , 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


trek je netwerk uit

welke software heb je erop staan 

zit de coax in de juiste tuner enz

is er kortsluiting in de coax enz

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal duidelijk wat je schrijft, ik begrijp nu het volgende.

 

Thuis heeft de SOLO2 volledig gefunctioneerd.

Je sluit de SOLO2 met de van thuis uit ongewijzigde configuratie aan op de schotel van je vriend en dan functioneert het niet, correct?

 

Is de schotel van je vriend hiervoor al op een ontvanger aangesloten geweest en zo ja, functioneerde dan alles naar wens?

Is de schotelconfiguratie thuis hetzelfde als bij jouw vriend?

 

Het netwerk heeft in eerste instantie niets te maken met de ontvangst van de kanalen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heb je de tuner instellingen staan?

op welke tuner heb je de coax aangesloten 

is je binnen kern van je coax lang genoeg enz,anders geen goed contact

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo heb je ze dan staan

vb;

post-41606-0-34601500-1409519547.jpg

post-41606-0-50734700-1409519568.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb alle bovenstaande post s gelezen, en had afgelopen dezelfde ervaring met mijn solo2. Wilde niet doorstarten, en een datum in 1970 met een grijze zenderlijst.Open pli met het winterlandschap stond er op,en ik wilde flashen naar de laatste stand van zaken. Ik kwam er niet meer uit, en ben naar de zaak gegaan waar ik hem heb gekocht, en het probleelm voorgelegd.

 

Welnu de beste man is meer dan een uur bezig geweest met allerlei oude pli versies,maar geen doorstart meer. Als laatste heeft hij vti geprobeerd, en ja daar was hij weer. Het probleem nu is dat ik weer opnieuw moet beginnen met leren waar wat zit, want in pli was ik thuis. Dus mischien heb je iets aan deze ervaringen.

RB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi ,

ik heb een probleem ,

ik ben bij een vriend een vu+solo 2 aan het installeren, 

ik had eerst de solo 2 bij me thuis getest ,en alles ging normaal , ook de data was oke toen ,zelf heb ik een vu uno ,

maar bij me vriend word de datum niet hersteld naar vandaag ,

deze blijft steeds op 1 jan 1970 staan ,maar als ik me satellietschotel aansluit blijft alles op nul staan ,geen verbinding, 

dit netwerk is oke ,ik kan op dreamboxedit, en me zenders laden of veranderen ,ik heb een modem van belgacom b-box3 zou hier het probleem zitten ,?

alle hulp is welkom ,

 

bedankt alvast , 

het probleem zit hem erin dat je instellingen hebt gemaakt thuis (eventueel niet opgeslagen en officieel geshutdowned) en op een heel ander netwerk (ip-range met of zonder dns en NTP) opnieuw aansluit bij je vriend.

en bovendien dan nog op een box met stroom aan de coax aansluit, nou lekker :sick: zeg

 

je mag van geluk spreken dat de tuners niet stuk zijn...

flash hem op locatie bij je vriend maar opnieuw.

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...