Ga naar inhoud

vision 600hd, krijg de schotel niet afgesteld...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zet hem eens gans effe van de spannig 

en zet hem op 

kijk dan of er nog signaal is zonder de coax kabel

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Als je op Dishponter ook "obstakelhoogte" aanklikt, dan zie je dat die boom maar 9,1 meter hoog mag zijn om er geen last van te hebben. Je balkon is 3 meter boven de grond en ook de schotel zal nog wel 1 meter boven je balkon staan, dus totaal 4 meter boven de grond. Dan mag de boom niet verder dan 5 meter boven de onderzijde van je schotel uit steken.

post-60869-0-11810100-1409355111_thumb.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Als je op Dishponter ook "obstakelhoogte" aanklikt, dan zie je dat die boom maar 9,1 meter hoog mag zijn om er geen last van te hebben. Je balkon is 3 meter boven de grond en ook de schotel zal nog wel 1 meter boven je balkon staan, dus totaal 4 meter boven de grond. Dan mag de boom niet verder dan 5 meter boven de onderzijde van je schotel uit steken.

Eh... bedoel je niet 13 meter?     namelijk 9+4=13, in plaats van 9-4=5?

Het obstakel mag niet meer dan 9 meter hoger zijn dan de huidige schotelhoogte van 4 meter, zo begrijp ik dishpointer.

Maar misschien begrijp ik dishpointer niet, of was jij toe aan een beetje slaap?....

Groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

J010, de 23.5 lnb steekt in de houder, dat wil zeggen dat je op de Astra 23.5 moet gaan afregelen en niet op de Astra 19.2.

FTA zenders genoeg op Astra 23.5 om dat af te regelen.

http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=23.5E&standard=All&ordre=freq&filtre=Clear

Deze 23.5 lnb zit op poort 2 van de ingebouwde diseqc, die lnb dient eerst aangesproken te worden via een diseqc commando van de box.

Hier zal het, waarschijnlijk ergens de mist ingaan, als de ontvanger niet juist schakelt komt die lnb nooit online.

Instellingen moeten als volgt ingevuld staan, dat doe je best onder diseqc 1.1 en afhankelijk hoe dat in het menu staat, dat loopt gewoon op 1- 2 -3 -4 // A – B –C – D // 1 van 4 , 2 van 4 enz…

De instellingen van een duo lnb zijn altijd

Astra 19.2 poort 1: >> ingave ontvanger (1) (A ) (1 van 4)

Astra 23.5 poort 2: >> ingave ontvanger (2) (B ) ( 2 van 4)

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

@A33 , ik denk niet dat Dishpointer weet dat de schotel op 4 meter hoogte staat .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

En zet je 22kHz ook even aan! Anders geen hoge band! LNB schakelt dan niet naar de 11.700 en hoger...

Geplaatst:

@A33 , ik denk niet dat Dishpointer weet dat de schotel op 4 meter hoogte staat .

Ik denk ook niet dat Dishpointer dat weet maar ik volg de redenering van Sprietje  dat TS op een balkon zit, 3 meter hoog en zijn schotel daar een 1 meter bovenuit steekt, dus de boom mag (van de begane grond uit gezien) niet hoger zijn dan (3 +1) meter + 9 meter = 13 meter.

Groetjes,

Roman

Geplaatst:

Het obstakel mag niet meer dan 9 meter hoger zijn dan de huidige schotelhoogte van 4 meter, zo begrijp ik dishpointer.

@trust,

Inderdaad, ik drukte mij wat ongelukkig uit. Dishpointer is slecht op de hoogte van de actuele schotelhoogtes!  ;) ;)

Gelukkig heeft @ROMAN mij goed begrepen, zo te zien. :)

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen