Ga naar inhoud


Slechte ontvangst Sport1 select HD - monteur bellen?


wdekler

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om over te stappen van satelliet naar kabel, vooral vanwege de betere internet verbinding. Dus een nieuwe ontvanger gekocht met, om te beginnen, zowel een DVB-C als DVB-S2 als voorlopige backup (VU+ DUO2).

 

Dat laatste blijkt geen slecht idee te zijn want ik loop tegen een hardnekkig probleem aan met de ontvangst van Sport 1 select HD. Ik krijg of helemaal geen beeld (tune failed) of een heel slecht beeld wat totaal onbruikbaar is.

 

Nu heb ik hier een tijdje voor zitten zoeken en het blijkt deze zender precies op een frequentie zit die zeer gevoelig is voor 4G inteferentie. Mogelijk heb ik dus te maken met een slechte bekabeling. Nu had ik al maatregelen genomen door de aanschaf van:

 

- 7 meter Hirschmann kabel met 4G afscherming

- Hirschmann stekkers

- Hirschmann antenneversterker.

 

Volgens mij dus zo ongeveer allemaal het beste wat er te koop is. Enfin, als dit geholpen had zat ik nu geen post te schrijven op SAT4ALL want het help zo ongeveer niets. Ja, ik heb een iets betere kans dat er alleen blokken in beeld komen in plaats van tune failed. Ik begin nu dus te twijfelen of het aangeleverde signaal wel in orde is....? Dat zou natuurlijk ook verklaren waarom de versterker geen enkel resultaat geeft behalve dat het nog iets slechter lijkt te worden.

 

Heeft iemand nog suggesties of zit er niets anders op dan een monteur te laten komen voor het nameten van het signaal bij het AOP (groene kabel)? En dan natuurlijk maar hopen dat hij iets vind en niet met een verhaal komt van, geen idee, maar die ontvanger ken ik niet dus daar zal het wel aan liggen.

 

Voor zover ik weet kan je met OpenPLi geen BER opvragen van de DVB-C tuner, maar de signaal sterkte van de meeste zenders zou 65% staan. Als ik iets van beeld krijg op de Sport1 zender dan staat er een veel lagere signaal sterkte van slechts 52%.

 

Vreemd genoeg had ik een week geleden wel beeld, dus mogelijk is er ergens een zendmast geactiveerd of iets dergelijks.

 

Als ik nu een cablescan doe dan komt de zender niet eens bij de gevonden resultaten te staan.

 

Maar goed, ik heb geen idee wat ik hier zelf nog aan zou kunnen doen maar misschien zie ik toch iets over het hoofd?

 

bedankt!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

heb je ergens een kortsluiting in je coax ?

en staat alles goed uitgericht van je sat? voor je overstapt

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je op je sat blokjes of ... krijgt dan is het niet goed uitgericht

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk... zojuist met Ziggo gebeld...

 

- Wat voor ontvanger heeft u?

 

VU+

 

- Die wordt door ons niet ondersteund.

 

Prima, ik hoef ook geen ondersteuning op de ontvanger, ik wil dat er een monteur langskomt om het signaal bij het AOP te meten.

 

- Dat kan niet want uw ontvanger is niet gecertificeerd

 

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

 

 

Vervolgens wordt er gevraagd om te kijken op Sport 1 Golf en nog een paar zenders want die zouden in dezelfde transport stream zitten.

 

Ja, die zenders doen het dus, maar als je in de kanalen editor kijkt blijkt dat dus totaal niet te kloppen.

 

Sport 1 Select HD - 810mHz, Sport 1 Golf 400 of nog wat.

 

En nee, Ziggo wil persé geen monteur sturen als ik geen gecertificeerde ontvanger heb ook al zeg ik meerdere keren dat ik de kosten voor mijn rekening neem als het signaal aantoonbaar in orde is.

 

Moet ik nou speciaal een Ziggo ontvanger gaan kopen om aan te tonen dat het echt hun probleem is....?

aangepast door wdekler
Link naar reactie
Delen op andere sites

dit staat er toch 

wel wat verwarrend 

Ik ben bezig om over te stappen van satelliet naar kabel, vooral vanwege de betere internet verbinding. Dus een nieuwe ontvanger gekocht met, om te beginnen, zowel een DVB-C als DVB-S2 als voorlopige backup (VU+ DUO2).

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bezig om over te stappen van satelliet naar kabel, vooral vanwege de betere internet verbinding.

Ik begrijp hieruit dat kabel het probleem is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkte dus niet.

Dat is inderdaad vreemd, want met 7 meter Hirschmann kabel moet je zonder versterker probleemloos beeld krijgen op alle digitale zenders.

Zelfs een meter of 15, of een aansluiting met 2 ontvangers, mag nog steeds geen problemen geven zonder versterker.

(Dus rechtstreeks (eventueel incl. splitter) vanaf het AOP.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit de fout misschien in de aftak doos zelf waar jij je coax verbind?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...