P3P31 Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Dit keer is het een WD passport USB 3.0 diskje van 500GB. En toen had ik een powerfailure is huis (woon in Frankrijk) tijdens windows back-up. Daarna de drive niet meer normaal kunnen benaderen. Windows blijft maar zoeken op de drive en geeft na 3 min de melding dat ik moet formateren en als ik dat accepteer zegt windows dat de drive niet te vinden is. Catch 22 dus. De inhoud kan me niets schelen, maar het zou leuk zijn om hem weer te kunnen gebruiken. Met Acronis Disk Director 12 démo version kom ik het verst; die zegt dat de drive sain (gezond) is en non formaté. Maar als ik wil formateren moet ik de pro versie kopen en dat is het me niet waard. Misschien heeft er iemand nog een ideetje? RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0
martjeB Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Zo'n zelfde scherm kan ook via windows. iets met configuratiescherm - systembeheer - computerbeheer en dan schijfbeheer. Dan kun je misschien wel formatteren of er weer 1 partitie van maken. Gtz. Martje B
Pionewbie Geplaatst: 30 augustus 2014 Geplaatst: 30 augustus 2014 Er zijn ook genoeg gratis programma's om een HDD te partitioneren/formateren. Zoek bv maar eens op HDD tools. Je vind dan o.a. Gparted. Op een Hirens boot CD staan daarvoor ook meerdere programma's. Ik hoop alleen dat het niet de hardware is van de USB/ HDD interface. Die heb ik namelijk al vaak defect gezien met de melding dat de HDD niet gevonden word of niet geformatteerd was. In dat geval de HDD rechtstreeks aan een computer aansluiten met IDE, of SATA kabel en kijken of je er dan in kunt.
P3P31 Geplaatst: 30 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2014 Met Acronis disk director kon ik op een gegeven moment toch het volume verwijderen en met Windows weer formatteren. Ik heb weer een schone disk. Bedankt voor het meedenken. RE-8000HD PVR; L1.54; OCTAGON V11170; Samsung UE40D8000LEDTV FW1029; WD 640GB USB HDD; BISAT G3C; 3 x ALPS Twin ; 2 x DISAqC 1.0
bellejt Geplaatst: 4 september 2014 Geplaatst: 4 september 2014 waarom gebruik je niet de software van WD zelf ? Anders een opstart DVD met linux maken er daarmee opstarten.Dan kan je veel meer dan in windows. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
winwiz Geplaatst: 4 september 2014 Geplaatst: 4 september 2014 Waarom zou je meer willen. Alles zit in Windows zelf zoals ook al eerder hierboven aangegeven. Partities maken, verwijderen, groter maken, kleiner maken, formatteren..... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen