Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, wij wonen in Zwitserland en hebben een Selfsat H30D4 schotel en een Selfsat HH90 rotor. Nu ontvangen wij geen Astra 1 en Astra 3 meer. De rotor staat ook op verkeerde graden. Heeft iemand een idee hoe je de Selfsat HH90 rotor kunt resetten?

Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden.

Groetjes,

Susanne

post-73015-0-36513800-1409401317_thumb.jpg

Geplaatst:

Hoi Ventura,

Dankjewel voor jouw antwoord. Heb gekeken in de handleiding die je stuurde. In het menu van de receiver (SAB Titan HD) vind ik niks dat lijkt op RE-ALIGN - RESET - GO TO POS 00 - REFERENCE. Een automatische reset doet-ie ook niet. Neem aan dat ik iets van een 'startsein' daarvoor moet geven. Weet alleen niet welk.

Helaas heeft onze afstandsbediening ook niet de knoppen funct en reset.

Desondanks toch dankjewel voor het meedenken!

Groetjes en fijne avond,

Susanne

Geplaatst:

Hallo Ventura,

We zijn nog eens goed gaan kijken en hebben de motor dankzij jouw tip kunnen resetten! Dankjewel!

Nu de rest weer goed instellen. Hopelijk lukt ons dat.

Fijne zondag,

Susanne

Geplaatst:

Helaas verloopt het uitrichten niet probleemloos. Rotor staat op 0 graden, hebben handmatig uitgericht op Astra 3 (23,5 graden), ook goede ontvangst (s 83%, q 73 %), maar geen beeld! Wel op de Astra 1, terwijl de rotor nog altijd op 0 staat. Dus iets klopt er niet ! We kunnen niet op beide satellieten goede ontvangst tegelijk hebben...

Als we fast scan doen, vindt-ie alleen de 19,2... Enig idee wat we verkeerd doen? Als we zappen tussen Astra 1 en Astra 3 krijgen we ook niet de melding 'schotel verplaatst'. Dit doet-ie namelijk ook niet, staat nog altijd op 0 graden.

Groetjes,

Susanne

Geplaatst:

In het menu "Satelliet Installatie" van de Sab. Diseqc 1.0 zal op UIT/OFF staan, Diseqc 1.1 ook op UIT/OFF en bij Positioner moet er Diseqc 1.2/USALS staan. Klopt dit?

Geplaatst:

Standaard staan alledrie deze velden op "uit" en met fastscan wordt dan geen een zender gevonden.

Dan zet ik de diseqc 1.0 op 1/4, de 1.1 en positioner laat ik beide uit staan. Dan heb ik goed bereik op zowel Astra 19.2 alsook de Astra 23.5. Als ik dan ga scannen (fast of manueel), dan vindt de schotel alleen de 19.2. Op de 23.5 heb ik steeds zwart beeld (geen foutmelding), maar wederom: heel goed bereik...

Geplaatst: (aangepast)

Diseqc 1.0 is bedoelt voor vaste lnbs posities icm een diseqc 1.0 switch. Omdat u een rotor hebt, dan zal men de ontvanger worden ingesteld naar diseqc 1.2. Anders krijgt de rotor geen stuur signaal naar welke satelliet het moet draaien. Hou rekening mee dat de Selfsat H30D4, 1 satelliet kan ontvangen. Het is absoluut geen duo lnb zoals van canal digitaal.

https://www.youtube.com/watch?v=HUkFk_tBXZQ

aangepast door Ventura
Geplaatst:

Rotor staat op 0 graden, hebben handmatig uitgericht op Astra 3 (23,5 graden), ook goede ontvangst (s 83%, q 73 %), maar geen beeld! Wel op de Astra 1, terwijl de rotor nog altijd op 0 staat. Dus iets klopt er niet ! We kunnen niet op beide satellieten goede ontvangst tegelijk hebben...

Als we fast scan doen, vindt-ie alleen de 19,2... Enig idee wat we verkeerd doen? Als we zappen tussen Astra 1 en Astra 3 krijgen we ook niet de melding 'schotel verplaatst'. Dit doet-ie namelijk ook niet, staat nog altijd op 0 graden.

Groetjes,

Susanne

Rotor staat op 0 graden, hebben handmatig uitgericht op Astra 3 (23,5 graden)

Maar zo kom je er niet

Je moet de ontvanger op DiseQc 1.2 zetten en daarbij de coördinaten ingeven van de locatie, dat is terug te vinden op dishpointer.com.

Dan de opdracht geven geven om naar een zender van bijvoorbeeld de astra 19.2 te zappen.

Normaal gezien zal de motor dan gaan draaien.

Eenmaal de motor is gestopt, staat die op de juiste positie, LET OP !!! er zal geen ontvangst zijn.

Nu kan je de schotel gaan afregelen op astra 19.2, nog even ter info, dat moet op de gekromde buis van de motor.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Bij de meeste (alle ?) ontvangers  hoef / kun je voor diseqc 1.2  geen coördinaten invullen , alleen als je Usals selecteerd .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Hallo,

Dit weekend weer eens geprobeerd om iets van NL tv te kunnen ontvangen, maar helaas.

@mego870: we hebben gedaan wat jij hebt geschreven, zonder resultaat.

Nu hebben we de rotor er tussenuit gehaald, handmatig op de Astra 3 gericht (instellingen via dishpointer.com), goed ontvangst en kwaliteit, alleen weer geen Nederlandse HD zenders. Hij vindt circa 1600 zenders, allemaal buitenlandse.

Morgen maar eens met Canal Digitaal bellen, kijken of zij hulp kunnen bieden.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Geplaatst: (aangepast)

ik heb daar dan ook een kemel van formaat geschreven.

Na het zappen naar een bepaalde zender, moet de richting (oost - west ) van de schotel bepaald worden door de schotel in zijn geheel te verdraaien op de mastbuis, d.w.z inclusief motor en de hoogte (elevatiehoek ) moet aan de schotel zelf geregeld worden.

Een kleine opmerking:

De schotel moet in het verlengde van de motor gemonteerd zijn als die in zijn nulstand staat, buis - motor en schotel moeten dan op een lijn staan.

meestal is daar een markering op de buis voorzien

post-38190-0-30249500-1410119455.jpg

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Hallo,

Nu hebben we de rotor er tussenuit gehaald, handmatig op de Astra 3 gericht (instellingen via dishpointer.com), goed ontvangst en kwaliteit, alleen weer geen Nederlandse HD zenders. Hij vindt circa 1600 zenders, allemaal buitenlandse.

Hij zal wel op hotbird (of astra 1) gericht staan. Op de astra  op 23,5 oost zitten helemaal geen 1600 zenders.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen