Ga naar inhoud


ts bestanden zoek iets om ze perfect af te spelen,want met 5 spelers lukt het n.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik vraag me af,waarom ik zo'n problemen heb om opgenomen ts bestanden af te spelen.Vooral die van de duitse FTA zenders zijn een ramp  :( .Een 5 maand geleden geen problemen.

Ik heb al maanden last,om opgenomen ts bestanden,opgenomen met de vu duo vroeger met pli 3.0 en nu pli 4.0 vlekkeloos af te spelen.

Probeer ik dat op mijn android tv stick neox 4G mini tezamen met xbmc,dan gaat xbmc eruit,zonder enige foutmelding.Het ergste komt met ts opname's die afkomstig zijn van Duitse zenders.

Neem ik dan via es explorer de map in de nas,en speel ik die af met vlc,dan gaat die er ook na korte tijd eruit zonder enige foutmelding.Dit ook het meest met opname's van duitse zenders.

Vroeger ging ik dan eens een iso dvd maken van ts opname's en afspelen met mijn media speler.

Oftwel short er iets aan freemake,aan mijn toestel om 2,5 inch schijfjes te lezen of de schijf zelf,maar het is bijna onmogelijk iets af te spelen.En na een klein uur,is de synchronisatie geluid en bewegingen niet meer om aan te zien.(oude reeds omgezette bestanden afspelen lukken perfect)

Zelfs de vu duo met pli 4.0 lukt er bijna niet in om opname's af te spelen,al staan ze op de interne harddisk.2 Minuten voor het einde,krijg ik fouten,en is niet meer bekijkbaar.

Leuk die opname mogelijkheden van een vu duo,maar wat ben je ermee,als je ze opneemt,achteraf met niks deftigs kan afspelen.

Wie kan me helpen,met mijn afspeelprobleem,zodat ik mijn opname's zoals voorheen terug kan kijken.

enkele maanden geleden (5) lukte het op iedere player die ik wenste,maar nu niet meer,ondanks,dat er niks gewijzigd is,behalve een paar firmware updates van mijn NAS.

Ik heb hier bijna 2 Tb aan ts opgenomen bestanden,maar wat ben ik ermee,als ik niks fatsoenlijks vind om ze af te spelen.Kan dan evenwel de functie verwijderen of delete gaan gebruiken.

Misschien is er een andere plugin voor vu duo die lukt,een andere universele player via mijn android stick,ik weet het niet,wie kan mij hierin helpen? :confused:

p.s.de elco op de vu duo is al vervangen geweest,mocht je denken dat deze de oorzaak zou kunnen zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Eigenlijk zeg je het zelf al.... Oude bestanden spelen goed af, de nieuwe niet. Je mag dus aannemen dat het programma waarmee je nu converteert niet deugt. Is iets wat we vaker van je hier van je lezen. 'Iets' werkt plots niet, je gaat wild om je heen vragen terwijl je zelf al weet waar het aan ligt! Net of je een soort van confirmatie zoekt.. IMHO lijd je aan een techno vorm van Münchausen by proxy syndroom...

 

Als een nieuw file met VLC (redelijk gerenommerd) en BSPlayer niet speelt, gaat hij nergens mee afspelen! Jouw omgezette bestanden zijn niet conform de gestelde standaard of missen codec info. Misschien is Freemake gewoon een slecht programma.

 

Je oplossing is dus heel simpel (maar dat weet je zelf ook!). Gebruik een ander programma wat wel werkt of neem gewoon ongecodeerd op. Ik gebruik al jaren DVR-Studio en nooit een fout gehad bij het afspelen. Het programma meldt ook keurig als een TS stream fouten bevat die niet gecorrigeerd kunnen worden. Eénmaal verwerkt, kan ik er zeker van zijn dat het ook afspeelt.

 

Tip: download TS-Docter en laat die eens een oude TS en een nieuwe TS scannen. In de log kun je zien waar het fout gaat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal daar eens mijn werk van maken,je tips nagaan.Maar gisteren was ik een ts bestand van een duitse zender aan het afspelen met de player in pli 4.0 die er in zit.Halverwege het programma stopt het en krijg ik weer de kader met links de bestanden en rechts de afspeellijst.Maar de ts die 5 maanden geleden perfect speelde,is nu zo goed als onmogelijk.Het enige dat gewijzigd is,is de firmware op de nas.

Maar iemand zei me eigenlijk,dat geen enkel elektronisch apparatuur nog behoorlijk werkt boven de 25°C.

Is het hier bvb 23°,en ik zet mijn desktop pc en tv aan,dan heb ik in anderhalf uur een temperatuur van 27°C en mijn kamer meet 8 op 4,wat dus niet klein is.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 graden is laag voor een beetje apparaat met processor.

Ligt net aan welk apparaat je hebt maar denk dat de meeste apparaten wel tussen de 30 en 40 graden zit in je huiskamer.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal daar eens mijn werk van maken,je tips nagaan.Maar gisteren was ik een ts bestand van een duitse zender aan het afspelen met de player in pli 4.0 die er in zit.Halverwege het programma stopt het en krijg ik weer de kader met links de bestanden en rechts de afspeellijst.Maar de ts die 5 maanden geleden perfect speelde,is nu zo goed als onmogelijk.Het enige dat gewijzigd is,is de firmware op de nas.

Maar iemand zei me eigenlijk,dat geen enkel elektronisch apparatuur nog behoorlijk werkt boven de 25°C.

Is het hier bvb 23°,en ik zet mijn desktop pc en tv aan,dan heb ik in anderhalf uur een temperatuur van 27°C en mijn kamer meet 8 op 4,wat dus niet klein is.

 

Zou het kunnen dat wat je opgenomen hebt HD is, en dit over meerdere ts bestanden verdeeld zit (wegens de 4GB limiet); en dat jouw speler in pli dit niet direct correct oppikt?

Dus --> het eerste bestand, eindigend op .ts wordt wel afgespeeld; maar het volgende (.ts1) wordt niet correct aangesloten...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee,ik heb de volledige ts bestanden,die soms 10 Gb groot zijn.Maar ik heb vandaag eens dvd-r gaan halen (mijn dvd lust geen +'en) en ik zal eens een poging wagen met divx to dvd,en eens een paar ts'en omzetten en branden op een dvd-r,en het resultaat zien.Echter weet ik niet of mijn code nog zal werken,het is niet een recent model,ik denk de versie 4.?.

Maar dat is voor na mijn pc werk,dan mag de pc zo'n klusjes doen,terwijl ik aan het slapen ben  :sleep:  :sleep:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het .ts bestand opgenomen op een enigma2 receiver (zoals onze VU+) zal met elke embedded mediaplayer in het Image kunnen worden afgespeeld.

Haperen of stokken van het afspelen zou een oorzaak kunnen hebben in de Netwerkverbinding, normaal is dat echter niet.

Stoppen van het afspelen van zo'n opname tussentijds kan enkel als er in de opname fouten zijn geslopen door bewerking met externe PC software. Van alleen gebeurd dat niet.

Onbewerkte .ts bestanden lopen altijd verder tot aan het eind op je VU+.

 

Indien alle opname bestanden op de NAS staan en daar door een of andere reden corrupt zijn geraakt is het jammer maar helaas.

TS-Doctor werd al genoemd, dat is het programma om zulke corrupte bestanden te analyseren en te repareren.

TS-Doctor heeft overigens natuurlijk ook een player die toont de fouten, indien er fouten zijn.

 

.ts bestanden moet je zo laten als ze zijn dan kun je ze altijd en overal afspelen. (ik gebruik daarvoor de player ffmpeg)

hoe meer je aan bestanden rommelt hoe groter de kans dat ze onherstelbaar worden.

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren met divxtodvd een dvd gemaakt,en die melde 2 fouten op.Er waren 2 ts bestanden corrupt.Ik ga nu zoeken achter ts doctor,en al mijn bestanden gaan controleren.

Hoe de dvd afspeelt,weet ik nog niet,dat zal ik vanavond pas laat weten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al maanden last,om opgenomen ts bestanden,opgenomen met de vu duo vroeger met pli 3.0 en nu pli 4.0 vlekkeloos af te spelen.

divxtodvd OF videalo redodiedoe

heeft dus niet met je probleem te maken

je maakt met dat converteren de situatie enkel erger.

dat je het partou niet wilt begrijpen dat een .ts niet geconverteerd hoeft te worden is jammer.

 

ciao

Internet Cowboys

Seasick Steve

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het .ts bestand opgenomen op een enigma2 receiver (zoals onze VU+) zal met elke embedded mediaplayer in het Image kunnen worden afgespeeld.

Haperen of stokken van het afspelen zou een oorzaak kunnen hebben in de Netwerkverbinding, normaal is dat echter niet.

Stoppen van het afspelen van zo'n opname tussentijds kan enkel als er in de opname fouten zijn geslopen door bewerking met externe PC software. Van alleen gebeurd dat niet.

Onbewerkte .ts bestanden lopen altijd verder tot aan het eind op je VU+.

 

Precies. Omzetten moet niet nodig zijn en daar maak je problemen vaak alleen maar erger mee in plaats van dat je ze op lost.

Bovendien zoek je nu naar een speld in een hooiberg. Stop eens een usb sick in je ontvanger en neem daar iets op op, Kun je dat wel terugkijken, dan heb je je VU en alles wat daaraan gerelateerd is uitgesloten. Blijft je netwerk en NAS over.

Kun je het ook vanaf een usb niet terug kijken, dan weet je dat het ergens in je VU zit. Stop die usb met het .ts bestand dan eens in je computer en speel hem daar af met VLC.

Lukt dat --> probleem met de mediaplayer van de VU.

Speelt hij ook op je computer niet --> opname probleem.

 

Zo weet je binnen 10min heel gericht waar je je probleem moet zoeken.

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

ik heb gestoeid met ts doctor zonder licentie.

Ik start ts doctor,en open een ts file.Links zie je dan van alles,en dit komt groen.

zie bijlage 1.

Dan klik ik op check only,en dan heb ik fouten,zie bijlage 2.

een foutlog kan je zien in bijlage 3.

Maar ik vraag mij af,of je een ts bestand met fouten kan herstellen,en hoe,ik begrijp het niet zo goed?

Of moet je daarvoor de betaalde versie hebben?

Wie kan mij een beetje op weg helpen aub?

Alvast bedankt.

post-40019-0-07575100-1409788750_thumb.jpg

post-40019-0-41377900-1409788761_thumb.jpg

ts fout.pdf

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er naar uit dat er op specifieke plekken kopieer fouten ontstaan. Of dit komt door de NAS of de VU kun je het best een nieuwe opname maken op een USB stick of externe HDD. Liefst groter dan 4Gb. Probeer die dan eens via de VU terug te spelen. Gaat dat goed dan is het probleem aan de NAS of het netwerk. Gaat het daar ook mis dan is het de VU. Denk echter je NAS/netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moeten er fouten zijn ontstaan bij het overzetten,want bijna alle films worden eerst op de interne disk opgenomen en nadien overgezet.Maar zal een paar eens opnemen,en via het netwerk rechtstreeks controleren,of kan ik onterecht fouten hebben,door een niet perfect netwerk?dus 100% op vu,maar doordat ze via ts doctor door het netwerk gecontroleerd zijn toch fouten geven?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...