Ga naar inhoud

ts bestanden zoek iets om ze perfect af te spelen,want met 5 spelers lukt het n.

sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Als je op je eigen aangemaakte label opnames klikt, kom je een bericht tegen waar men over het freezen van opnames afspelen spreekt, dat was een tijdelijk probleem van Openpli 3.0 op ET-4000

dat tijdelijke probleem was er dus ook op de VU+ (bij een bepaald e nightly build)

of die opnames van diezelfde tijd waren moet je zelf uitzoeken

dan is het logisch dat in de opnames fouten staan.

als het Openpli 4.0 nu (zoals blijkt) daarmee geen problemen meer heeft, zou ik voorstellen test gewoon eens twee of drie nieuwe opnames heden nacht.

Wake Up And Make Love With Me

Ian Dury

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb gisteren na 8 opname's te hebben doorlopen met ts doctor 2 gevonden zonder fouten,en deze geschreven naar een dvd met divxtotdvd en de eerste opname bekeken gisteren en die was goed.Vanavond komen er nog 2 aan de beurt en eens zien.Ik heb vannacht 4 uur opgenomen,en zal eens zien hoe die was.Het was een gecodeerd programma,die gedecodeerd moest worden met oscam.Ben dus benieuwd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd,heb ik dus de opname van 4 uur rechtstreeks gecontroleerd op mijn vu,en geen fouten.Na het plaatsen op mijn harddisk,blijft deze goed.Vannacht zal ik die eens omzetten naar een dvd.

Wat ik wel opmerk is,dat divxtodvd wel een opmerking geeft,als het bronbestand niet goed is,terwijl freemake,zich daar niet aan stoort.Maar ja,je verwacht dat een betaald programma beter werkt dan een gratis programma,of heb ik het hier toch verkeerd voor?

Wat kan je meer met de betaalde versie van ts doctor? En kan je beschadigde opname's herstellen?Eventueel met de betalende versie te nemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je toch met dat omzetten? Dat is helemaal niet nodig! Is je ook meermalen verteld in dit draadje. Het is gewoon een MPEG2 of MPEG4 bestand! Zoals je getest hebt kan je VU+ daar uiteraard prima mee overweg. Ook VLC op de PC vreet deze bestanden prima. Haal die conversieslag gewoon eens uit je hoofd!

Waar je voor moet zorgen is dat je bestand foutloos naar je NAS komt. Middels diverse programma's kun je met de ingebouwde CRC controle kijken of je bestand keurig 1:1 zijn overgezet...

Heb even ge-Googled op Ferguson, maar vind geen NAS van dat merk. Over welke NAS (type) praten we eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mediaplayer ondersteund geen rechtstreekse ts bestanden.ik gebruik een android tv stick met xbmc,en zal deze nog eens testen met een ts bestand die geen fouten geeft.Maar bij een ts,afkomstig van een Duitse zender,heeft die moeilijkheden,en van andere zenders niet.

De naam ferguson is de naam die ik gegevens heb aan mijn NAS van het merk QNAP een ts-212 p denk ik.

Maar blijkbaar is dit ergens te zien,dat mijn QNAP NAS ferguson noemt? :confused:

Ik zal ook eens de 13 installeren van xbmc,misschien zal dit ook grotendeels mijn problemen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien moet je in plaats van een android stick met bmc overstappen op een raspberry pi of banana pi... Of, indien het nog iets groter mag, een Intel NUC (of andere barebone oplossing).

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een QNAP ts212 is een prima NAS, sterker nog: één van de betere zelfs. Daarmee zou je absoluut geen problemen qua kopieren mogen ervaren. Deze ondersteunt 1Gbit, maar dat doet de VU+ geloof ik niet. Stel de QNAP in op jumbo-frames en zet de MTU size op 1472. Desnoods even met System-Mechanic (PC programma) de maximum waarde laten bepalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats van blijven zoeken naar het herstellen van je bestanden zou ik mijn tijd eens besteden aan het zoeken naar de oorzaak. Dan gaat het voortaan tenminste wel goed. Begrijp ik uit je vorige post nu ineens dat je vu de opnames wel afspeelt???

Dan gaat opnemen dus goed.

Ook snap ik dat kopieren naar je nas niet. Laat die bestanden gewoon op je vu staan en speel ze vanaf daar af op je mediaplayer. Of, als je die opnames op je nas wilt, laat je vu dan opnemen op je nas. Gaat je heel veel tijd schelen met heen en weer kopieren....

Dus wees nog eens duidelijk wat nu je bevindingen zijn.

Afspelen op je vu gaat goed?

Afspelen vanaf je vu op VLC op je pc gaat goed?

Heb je xmbc ook al op je pc gezet? Gaat dat goed?

De bestanden vanaf je nas afspelen op je pc ( dus met VLC en/of xbmc) gaat goed?

Lukt het om de bestanden vanaf je nas af te spelen op je vu?

Probeer dit eens uit met de opnames die je afgelopen nacht hebt gemaakt. Uiteraard kopien maken en originele bestanden behouden

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op het QNAP forum gekeken. De 212 heeft problemen met sommige schijven >3TB. Leessnelheid is normaal, maar schrijfsnelheid zeer traag. Oplossing:andere schijf óf een 4096 cluster fix draaien op die schijven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofschoon ik al meerdere keren heb aangegeven dat sattv4iedereen vreemde routines gebruikt die niet nodig zijn gaat hij stug verder.

Hij vertelt ons niet alles...!

Dat bleek ook wel uit post #20 : mediaplayer op een android stick en xmbc gebruiken voor afspelen van een standaard .ts

Dat op zich al, heeft niets met de VU+ te maken.

In ..
De bestanden vanaf je nas afspelen op je pc ( dus met VLC en/of xbmc) gaat goed?
Lukt het om de bestanden vanaf je nas af te spelen op je vu?

Gaat het goed via die WAN verbinding zou je kunnen aanvullen?

Wake Up And Make Love With Me

Ian Dury

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb je toch met dat omzetten? Dat is helemaal niet nodig! Is je ook meermalen verteld in dit draadje. Het is gewoon een MPEG2 of MPEG4 bestand! Zoals je getest hebt kan je VU+ daar uiteraard prima mee overweg. Ook VLC op de PC vreet deze bestanden prima. Haal die conversieslag gewoon eens uit je hoofd!

Waar je voor moet zorgen is dat je bestand foutloos naar je NAS komt. Middels diverse programma's kun je met de ingebouwde CRC controle kijken of je bestand keurig 1:1 zijn overgezet...

Heb even ge-Googled op Ferguson, maar vind geen NAS van dat merk. Over welke NAS (type) praten we eigenlijk?

Beste Mimisiku

Een belangrijke reden voor het converteren van een ts bestand is de grootte. Een gemiddelde HD film van 2 uur is al gauw 10 Gb. Bovendien zitten daar nog reclames in. Ik converteer vaak naar .mkv bestanden en dan is het bestand maar 1,5 Gb groot, uiteraard zonder reclame. Ga nu niet zitten vertellen dat je een ts bestand niet moet converteren, niet iedereen heeft een harde schijf van 4 Tb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mimisiku

Een belangrijke reden voor het converteren van een ts bestand is de grootte. Een gemiddelde HD film van 2 uur is al gauw 10 Gb. Bovendien zitten daar nog reclames in. Ik converteer vaak naar .mkv bestanden en dan is het bestand maar 1,5 Gb groot, uiteraard zonder reclame. Ga nu niet zitten vertellen dat je een ts bestand niet moet converteren, niet iedereen heeft een harde schijf van 4 Tb.

vindt je 10GB niet overdreven voor een gemiddelde HD film.

ik heb zelf een 1TB schijf, en die krijg ik absoluut niet vol.

in de veronderstelling dat ik een 10 tal series in HD volg, plus de nodige films ( in HD).

converteren van ts bestanden is geen noodzaakkelijk.

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal suggestief en niet ter zake doend. Een .ts bestand wat rauw wordt opgenomen is gewoon een MPEG2 of MPEG4 bestand. Dit wordt door ieder respecterend multimedia spelertje afgespeeld. Het enige wat je moet doen is van .ts achtervoegsel even .avi maken!

Dat converteren om kleiner te maken (voor het archiveren) of om reclame te verwijderen is een keuze van de gebruiker en heeft absoluut niets van doen met het probleem dat een opgeslagen bestand van de NAS plots niet afspeelt. Volgens de TS kan hij na een upgrade van zijn NAS geen bestanden meer afspelen. Vele tips zijn al gegeven. Als de TS nu gaat zeggen dat hij de bestanden eerst met FreeMake heeft bewerkt en DAARNA op zijn NAS gezet heeft, dan heeft de TS ons bewust op een verkeerd been gezet! Het .mkv bestandsformaat geeft vaker problemen op OpenPli omdat de gstreamer bestanden niet optimaal zijn en *dus* niet alle .mkv bestanden correct interpreteert.

Al 100 keer vermeld hier: een opgenomen bestan kan direct (dus onbewerkt!!!!!) op zijn NAS geparkeerd worden en zal ook keurig door zijn VU+ worden afgespeeld... En als 'niet iedereen een 4T schijf heeft'... Dan gewoon leeghalen en opnieuw beginnen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hele hoop gegevens,en een paar reactie's.

Ik plaats mijn opname's op mijn nas,omdat ik dan toegang heb op al mijn systemen vooral android toestellen.

Ik heb mijn android tv stick xbmc geupgrade naar 13.0. de ts bestanden spelen goed af,als ts doctor melding geeft,dat ze goed zijn.

Ook mijn dvd's die gemaakt zijn met convertxtodvd 5.0 nadat ts doctor zegt dat ze goed zijn spelen goed af.

Hiermee lijd ik af,dat als er zich problemen voortdoen,deze aan corrupte ts bestanden liggen.

Nu wil ik nog een laatste test doen,en dat is een dvd iso maken,met een ander programma,hetgeen hier genoemd is,misschien is er een trial versie,dat ik het al is het met een watermerk in,of een beperkte tijd,kan uitmaken,of freemake hier de boosdoener is,of mijn multimedia spelertje.

Maar de vu heeft sinds de pli4.0 problemen met afspelen van mp4 bestandjes,maar zou dit kunnen zijn,omdat ik heb ingesteld dat 4/3 beelden moeten worden weergegeven in 16/9?

Een en ander staat ook in het forum multimediaspelers,helaas wordt die niet veel gelezen.

Ik ga standaard geen ts bestanden omzetten,omdat ik dit nutteloos vind,maar mijn 2 jaar oud goedkoop spelertje,lust geen ts bestanden.Maar ik zou wel een deftige speler willen kopen,die ook via utp (eventueel via wifi) werkt,maar mijn vraag is hoelang we nog met onze linux bakjes gaan kunnen opnemen,want dat is mijn bedoeling.

Want mogelijks staat er een verhuis voor de deur,en als ik geen schotel mag plaatsen,zal ik alles hier moeten opnemen en verplaatsen naar mijn nieuwe woning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...