Ga naar inhoud


ts bestanden zoek iets om ze perfect af te spelen,want met 5 spelers lukt het n.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

En weer lees je niet goed! Rename de .ts naar .avi en klaar! Je mediaspeler zal in elk geval de mpeg2 bestanden herkennen. De mpeg4 moet je testen. Mijn ervaring is dat recente mediaspelers ook prima mpeg4 weergeven. Als je nu eens je handleiding van je mediaspeler gaat raadplegen? Dat hele converteren/aanpaasen/bewerken introduceert alleen maar probleme. Doe nu is 1 keer wat we je vragen om te testen? Hoe moeilijk is het?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ok,ik zal een mpeg2 ts renamen naar avi,en deze test uitvoeren op mijn dvd speler met usb mogelijkheid en ook mijn speler.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas,ik heb de ts gekopieerd naar een usb stick en hernoemt naar een avi,maar kwam op dvd en spelerke tegen niet ondersteund video formaat.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer ik van je lees, hoe minder ik het idee heb dat je ergens iets van snapt...

 

Nou hebben een aantal mensen aanbevolen om niet om te zetten. Dan blijf je daar toch mee door gaan.

Dan zet je het om, omdat je het op je mediaplayer af wilt spelen. Vervolgens klaag je dat je het omzetten niet meer af kunt spelen op je vu....

En dan, van 4/3 naar 16/9???? Wat neem je eigenlijk op dan??? En als je al wilt schalen, brand dan het originele formaat en laat je tv, vu, of mediaplayer het verschalen doen.

Opnemen op je NAS omdat al je andere aparaten die kunnen benaderen. Op zich logische reden, maar als je andere aparaten je vu niet kunnen benaderen dan zou ik daar ook maar eens verandering in brengen.

 

Beste man, bespaar jezelf enorm veel tijd, frustratie en problemen. Investeer een paar tientjes voor een hdd van 1 of 2TB.

 

2 jaar oud mediaspelertje? Mag geen enkel probleem zijn. Mediaplayertjes als raspberry doen dit ook prima.

 

Of wil je mijn dure popcornhour die hier nu werkloos in de kast staat overnemen?

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ms dos kenner,weet ik goed,hoe je deze renamed.Maar ja,dit kan je dus niet weten,en fijn,dat je mij hierop attent maakt. :)

Maar het converteren,doe ik niet,tenzij die in een dvd moet,maar ergens heb ik dat al geschreven.

Ik heb dus videorede tv suite V4 trial.Ik heb deze ingeladen,overtollige weggeknipt,en in "dezelfde" bestand weggeschreven,dus "niet" geconverteerd.Ik heb ze eens kort geprobeerd op mijn vlc op mijn pc,maar ik heb de tijd nog niet gehad,om ze te testen op mijn android stick.

Misschien had ik een slechte raspberry,die ik had,maar die bleef altijd hangen,waardoor software onbruikbaar was,en altijd kon herbeginnen.Ik sluit niet uit,dat mijn sd misschien niet goed waren,maar heb er 3 geprobeerd en was daar niet tevreden van en terug gestuurd.

Maar dit kan te maken hebben met al of niet sdhc die op die kaartjes staan.

Maar hier gaan we helaas nogal top offic.

@ quattro van mij mag je best even je gegevens van je dure popcornhour geven,maar doe het dan liefst via pm,dat dit topic niet vervuild wordt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met VideoRedo opslaan als M2TS, is het HD materiaal kies je voor H.264, er word dan geen transcoding gedaan, wel word je video bestand geheel opgeschoond en dus ontdaan van alle fouten die er in zich kunnen bevinden.

 

Bjkomend voordeel van deze manier van werken is dat het heel snel gaat, zonder transcoding, werkt hier al jaren voorbeeldig.

Met hele brakke opnames kan je ook eerst Quick stream fix laten lopen, dit is wel een laatste redmiddel, beter is dat je schotel installatie perfect afgeregeld staat, en je video's zo zuiver mogelijk worden opgeslagen.

 

M2Ts heeft als voordeel dat op heel veel platformen afgespeeld word, het is immers ook het Blu Ray formaat.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al een stap verder.Ik heb ondervonden,dat als het ts bestand goed wordt getoond in ts doctor,die dus ook goed afspelen.

Ik heb dus diverse ts'en laten herstellen door video redo en terug opgeslagen,en vanavond zal ik ze eens testen.

Ook weet ik dat freemake er soms een zooitje van maakt.

De dus noodzakelijk omgevormde ts'en naar 2 dvd schijven spelen goed op mijn dvd speler,eerst getest dat ze ok waren met ts doctor.Dit heb ik gedaan met convertXtodvd.Ik heb 2 dvd iso's gemaakt voor mijn spelertje,met video redo en moet die nog testen.

Maar de hoofdzaak van mijn probleem denk ik is

1.corrupte ts opname's/bestanden

2.freemake die steken laat vallen.

3.te trage leessnelheid van de hd voor het spelterje.

Misschien tijd voor een nieuwe mediaspeler,maar dat is voor later,er staat een verhuis voor de deur.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toe bent aan het herstellen van je opgenomen ts bestanden zit er wel degelijk iets mis.

 

Je kan ook zien bij Videoredo als hij de klus af heeft hoeveel fouten er hersteld zijn, loopt dat uit de hand dan is je installatie ruk.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed,dat het bij het decoderen ligt van bepaalde zenders.cccam 2.30 boosdoener?Alle opname's die ik gemaakt hebt met oscam zijn goed bevonden door ts doctor.

Helaas wil de standaard mediaplayer van pli 4.0 geen mp4 bestanden afspelen  :( .

En video redo kan geen .mov filmbestanden verwerken,waardoor ik eigenlijk niet 100% kan uitsluiten dat de helaas nodige conversie goed is.Of kan pli ook mov bestanden afspelen?

het mp4 bestand speelt perfect af op vlc op mijn desktop.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug bij af  :(.De dvd die ik gemaakt had,speelde op mijn dvd de 2de opname heel slecht in blokvorm,en de derde opname was er de laatste 30 minuten geen geluid,enkel beeld met blokvorming.

de iso die ik gemaakt had met video redo wilde niet afspelen op mijn playertje.Ik heb 2 verschillende hd's geprobeerd.

Ik weet wel dat je zegt niet omvormen,maar ik weet niet hoe ik hd moet afspelen.

mijn pli 4.0 en zijn meegeleverde mediaplayer is zeer onbetrouwbaar en zit ik met spanning te kijken en af te vragen,zal ik het einde zien,of zal die halverwege stoppen,of zal het geluid wegvallen of wat?

En op mijn android stick speelt al helemaal geen hd content.

Ik vrees dat ik mij er zal moeten bij neerleggen en al mijn opname's zal moeten verwijderen en niet meer opnemen.Nu had ik een tikkeltje hoop,maar ben weer bij af  :(  :mad:

Misschien toch mijn net aangekochte vcr van op de rommelmarkt gebruiken om op te nemen?het is ouderwets oubollig en niet meer van de tijd,maar daar kon je tenminste op rekenen,wat bij die moderne technologie dagelijks spelen is op de lotto of je al of niet een opname kan bekeken worden  :angry:  :mad:

Of is er iets mis met mijn signaal,zie bijlage.

post-40019-0-66270300-1410305890.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een HD kanaal opneem met OpenPli 4.0 dan kan ik die ook prima terugkijken met mijn ontvanger. Op de VU+ zal dat niet anders zijn.

 

Weet niet hoe groot je schotel is, maar 73% voor Astra 1 in Begië is erg laag. Hier in Nederland met een 88cm wok gewoon 97% en AGC 13%

 

Nu is iedere tuner weer anders en ook de image bepaalt hoe het weergegeven wordt. AGC staat voor automatic gain control en geeft aan de versterking die nodig is om correct signaal te houden. Qua definitie zou AGC 0% dus ideaal zijn. In andere woorden: maximaal signaal dus geen versterking nodig. Bij jou staat hij op 97%. Zou de schotel beter af (laten) stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.corrupte ts opname's/bestanden

2.freemake die steken laat vallen.

3.te trage leessnelheid van de hd voor het spelterje.

 

Heb je eindelijk al eens geprobeerd om op te nemen op een usbstick oid in je VU??

99,9 % zeker dat de opname en afspeel capaciteiten van je vu NIET de oorzaak zijn. Dus neem een bestand op op een usb stick en speel deze af. Je zult zien dat dit vlekkeloos loopt.

 

En als je bij normaal TV kijken wel goed beeld hebt, is een brakke sat opstelling zeker niet de oorzaak!

 

(op de popcornhour kom ik via PM nog wel even terug, maar gezien je problemen met de manier waarop je nu met opnames omgaat denk ik niet dat dit een oplossing gaat zijn).

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...